گیتی قاسمی میگوید فیلم “ویلاییها” یادآور خاطرات کودکی او بود، زمانی که پدرش در جنگ اسیر شد و مادرش در شرایط سختی زندگی میکرد.
به گزارش سینماسینما، گیتی قاسمی بازیگر فیلمهای “ویلاییها” به کارگردانی منیر قیدی و “سد معبر” به کارگردانی محسن قرایی که برای هر دو فیلم نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن از سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر بود، در گفتوگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره حضور در دو اثر سینمایی، گفت: من خودم زمان جنگ و دوران کودکیم را در همین لوکیشنی زندگی کردم که فیلم “ویلاییها” در آن ساخته شد و خیلی عجیب بود که بعد از ۲۰ سال با این فیلم به دزفول بازگشتم.
وی ادامه داد: “ویلاییها” یادآور خاطرات کودکی من بود، زمانی که پدرم در جنگ اسیر شد و مادرم در شرایط سختی زندگی میکرد. من فکر میکنم این فیلم یک ادای دین است به همه کسانی که در پشت جبهه برای مردم و رزمندگان زحمت کشیدند و هیچوقت دیده نشدند. به همین دلیل هم به همت خانم قیدی برای ساخت این فیلم تبریک میگویم.
این بازیگر افزود: من چون خودم در آن زمان زندگی کردم خیلی بهتر توانستم با این نقش ارتباط برقرار کنم، چرا که در زمان جنگ با این که من بچه بودم ولی امثال خانم پهلوانی و زنان این فیلم را در همسایگی خودمان دیدم و به خاطر همین خیلی برایم راحت و قابل دسترسی بود. تنها سعی کردم با راهنمایی کارگردان آن چیزی را که مدنظر داشت با توجه به آنچه فیلمنامه به من اجازه میداد با دل و جان بازی کنم. همیشه و برای همه نقشها حتی اگر نقش کوتاهی باشد با جان و دل مایه میگذارم که آن نقش خوب و درست دیده شود. در این فیلم هم به همین شکل بود و با چاشنی یکسری ریزهکاریها نقشی را که در فیلمنامه خیلی پررنگ نبود و فقط در حد زن یکی از رزمندگان دیده میشد صادقانه بازی کردم و خوشحالم که این نقش هرچند کوتاه دیده شد.
قاسمی درباره حضور در “سد معبر” نیز بیان کرد: همیشه از محسن قرایی به عنوان یک کارگردان خلاق و شریف یاد کردم و خوشحالم که چنین آدمی در سینمای ایران کار میکند و خوشحالتر میشدم که کار او دیده میشد و نامش جزو کاندیدها دیده میشد، چرا که او ریتم را خیلی خوب میشناسد و این در سینمای ما مهم است. برای بازیگرها آرزو میکنم که بتوانند روزی با محسن قرایی کارگردان این فیلم کار کنند. معتقدم او هنوز ۳۰ درصد از قابلیتهایش را نتوانسته به نمایش بگذارد.
وی اظهار کرد: معمولاً کارگردانهای فیلم اولی دست بازیگر را باز میگذارند و از خلاقیت بازیگر به نفع خود استفاده میکنند و این خیلی خوب است، اما محسن قرایی با این که فیلم دومش بود، باز هم دست من را برای بازی کامل باز گذاشت، ضمن این که متن سعید روستایی به قدری کامل و مشخص بود که مسیر بازی من را مشخص میکرد و نیاز نبود که من کار خاصی انجام دهم و تنها باید با منطق آن زن کار را پیش میبردم و بازی میکردم. جا دارد همین جا از حامد بهداد و نادر فلاح تشکر کنم، چرا که در همان مدت کوتاه بسیار به من کمک کردند، تا نقشم درست و به جا درآید و خوشحالم که این نقش نیز از دید داوران دور نماند.
قاسمی در خاتمه درباره سایر فعالیتهای خود گفت: به زودی به جزیره هرمز میروم تا در یک فیلم سینمایی ایفای نقش کنم. از سوی دیگر فروردین و اردیبهشتماه ۹۶ نمایش “آبی مایل به صورتی” را به کارگردانی ساناز بیان، در تماشاخانه پالیز به صحنه میبریم و سال جدید را با حضور در یک نمایش آغاز خواهم کرد.
منبع: هنرآنلاین
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- آغاز پخش فصل سوم سریال «زیرخاکی» از امشب + عکس
- گیتی قاسمی به «اتاق عروس» پیوست
- گیتیقاسمی: شاید تک سکانس کار کرده باشم ولی با دل و جان روی آنها تمرکز کردهام
- گیتی قاسمی بازیگر تازه «زیرخاکی»
- از «امکان مینا» و «ماجرای نیمروز» تا «به رنگ ارغوان» و «ویلاییها»؛ فیلمهای آخر هفته تلویزیون
- «سینماسینماست»/ درباره گیتى قاسمى بازیگر فیلم «مترى شیش و نیم»؛ خاک صحنه
- نامزدهای جایزه آکادمی سینماسینما اعلام شدند
- حضور چشمگیر سینمای ایران در بنگلور هند
- درنگی بر دیالوگگویی در «سد معبر»/ پُرمشغلههای خوشصحبت
- «سد معبر»ی قابل خدشه!
- فروش کجدار و مریز فیلمهای سینمایی در آستانه جشنواره فجر
- نگاهی به فیلم «سد معبر» / قاسم درونمان را پیدا کنیم!
- نگاهی به سد معبر/ طعم گسِ قضاوت
- میخواستم «مقصد» بیضایی را بسازم اما شفاها گفتند این پروژه را کنار بگذار
- اکران مردمی «سد معبر» با حضور بازیگران فیلم
نظر شما
پربازدیدترین ها
- ردپای یک کارگردان مؤلف / نگاهی به فیلمهای کوتاه سعید روستایی
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- موقعیت فیلمهای ایران و سینماگران فراملی در فرانسه
- با نظرسنجی از ۱۷۷ منتقد فیلم؛ نشریه ایندی وایر برترینهای سال ۲۰۲۴ سینما را معرفی کرد
آخرین ها
- حذف فرهنگ از سبد طبقه متوسط؟/ هزینههای سبد فرهنگی خانواده ۴نفره در تهران چقدر است؟
- نکوداشت زنده یاد اکبر عالمی و بزرگداشت مهدی رحیمیان در آیین معرفی برندگان هفتمین جایزه پژوهش سال سینما
- با پیشتازی «۴۷» و «مخفیانه»؛ نامزدهای جوایز اسکار سینمای اسپانیا معرفی شد
- همزمان با سالگرد اولین نمایش عمومی «قیصر»؛ بزرگداشت مسعود کیمیایی برگزار میشود
- دو خبر از جشنواره بینالمللی تئاتر فجر؛ زمان بازبینی حضوری و انتخاب نهایی آثار بخش دیگرگونههای نمایشی/ آغاز ثبتنام اصحاب رسانه و منتقدان
- برگزاری نمایشگاه پشت دریای وهم
- حضور همراه اول با مجموعهای از سرویسهای فناورانه در نمایشگاه تلکام ۲۰۲۴
- بازگشت جنابخان به تلویزیون همراه با محسن کیایی
- «در آغوش درخت» بهترین فیلم بلند سینمای جهان جشنواره هندی شد
- نکوداشت خسرو خسروشاهی در جشنواره فیلم رشد
- «شهر خاموش» و «شناور» در شبکه نمایش خانگی
- به پاس یک عمر دستاورد سینمایی؛ خرس طلایی افتخاری برلین به تیلدا سوئینتون اهدا میشود
- کنسرت نمایش ایرج، زهره، منوچهر / گزارش تصویری
- حقایقی درباره محمد نوری به بهانه سالروز تولد او/ مردی که از شکست هراس نداشت
- ذلت ماندن یا لذت رفتن و رستن!
- جدول فروش سینمای ایران در آخرین روز پاییز/ پنج فیلمی که از ابتدای امسال بیش از ۱۰۰ میلیارد فروختند
- نمایش «دِویل» تمدید شد/ آغاز اجرای نمایش «تشنگان» از ۴ دی
- شایعه فروش آثار تجسمی مربوط به فروغ فرخزاد و سهراب سپهری/ سریال و فیلم مستند سهراب و فروغ به زودی کلید میخورد
- نامزدی یک فیلم کوتاه ایرانی-آمریکایی در جوایز آکادنی فیلم سوئد
- نشست خبری بزرگداشت فروغ فرخزاد / گزارش تصویری
- درباره سه مستند سینماحقیقت/ از جسارت نمایش عریان اعتیاد تا عشق به سینما در اتاق آپارات
- به خاطر نقش برجسته در صنعت سینما؛ کریستوفر نولان و همسرش، شوالیه و بانوی فرمانده شدند
- چرا «لیلی» سریال «داییجان ناپلئون» زشت بود؟/ پاسخ ناصر تقوایی را بخوانید
- «تیآرتی» ترکیه آغاز به کار کرد؛ صداوسیما هنوز در فکر سانسور است
- سیمرغ مردمی به جشنواره فیلم فجر بازگشت
- بستههای ویژه شب یلدای همراه اول با هدیه دیجیتال معرفی شد
- آنونس رسمی عاشقانه «عزیز» رونمایی شد
- با نظرسنجی از ۱۷۷ منتقد فیلم؛ نشریه ایندی وایر برترینهای سال ۲۰۲۴ سینما را معرفی کرد
- احمد رسولزاده و «بنهور» در بیست و هفتمین قسمت «صداهای ابریشمی»
- درباره «بی همه چیز»؛ درامی پیچیده با شخصیتهایی چندلایه