وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه مراسم موسیقایی «روایت سرباز» به سوالات تعدادی از خبرنگاران پیرامون برخی از حواشی و اتفاقات این روزهای عرصه فرهنگ و هنر پاسخ داد.
به گزارش سینماسینما، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شامگاه یکشنبه ۱۱ دی ماه در حاشیه مراسم اختتامیه رویداد موسیقایی «روایت سرباز» و دومین جایزه هنری بنیاد فرهنگی هنری رودکی در جمع خبرنگاران به سوالات آنها پیرامون برخی حواشی و فعالیتهای عرصه فرهنگ و هنر پاسخ داد.
محمدمهدی اسماعیلی در پاسخ به پرسشی مبنی بر وضعیت برگزاری جشنوارههای پیش رو تا پایان سال گفت: بر اساس برنامهریزیهای انجام گرفته ساختار جشنوارهها در همه بخشها به صورت کامل برگزار خواهد شد. این در حالی است که ما در حوزه برگزاری جشنوارههای هنری طی روزهای کرونایی تجربههای بسیار گرانبهایی داشتیم که کار را برای ما آسان میکند ولی به هر حال امیدواریم اتفاق خاصی در حوزه کرونا نیفتد و ما بتوانیم از همه ظرفیتهای مردمی برای برگزاری جشنوارهها استفاده کنیم.
رئیس شورای عالی هنر در پاسخ به پرسش یکی دیگر از خبرنگاران در زمینه سرود و توجه وزارت ارشاد در این زمینه تاکید کرد: ما سرود را یکی از قالبهای مناسب هنری میدانیم که متأسفانه در یکی، دو دهه افت کرد اما در سالهای اخیر شاهد رشد روزافزون آن هستیم. بر همین مبنا در جشنواره موسیقی فجر پیش رو بخش ویژهای را به سرود اختصاص دادهایم و امیدواریم این سیاست بتواند در ترویج فرهنگ سرود و سرودخوانی نقش مؤثری ایفا کند.
وی در بخش دیگری از صحبتهای خود تاکید کرد: در ماههای پیش رو وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هفت جشنواره مختلف و مهم را پیش رو دارد که تمامی کارها بر اساس جدول زمان بندی شده در حال پیگیری و برنامهریزی است و ما در این زمینه هیچ مشکلی نداریم و پیش بینی میکنیم این رویدادهای مهم و ملی در بهترین شرایط ممکن برگزار شود.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش پایانی صحبتهای خود تاکید کرد: تا آنجا که از ستادهای مختلف جشنوارهها و همکارانم در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اطلاع کسب کردم در بسیاری از بخشها شاهد افزایش کمی آثار هستیم و بررسیهای اولیه نشان از سطح قابل قبول آثار دارد. این در حالی است که ما در بخش بینالملل نیز شاهد توفیقاتی هستیم که طی روزهای پیش رو اطلاعات کاملتری از این اقدامات اطلاع رسانی خواهد شد.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- وحید فخرموسوی، دبیر چهل و چهارمین جشنواره تئاتر فجر شد
- آرش امینی، دبیر چهل و یکمین جشنواره بینالمللی موسیقی فجر شد
- واکنش سیمین غانم به اقدام جشنواره موسیقی فجر؛ از مردم جایزه گرفتهام
- راضی نیستم؛ واکنش محسن چاوشی به تقدیمِ اجراهای جشنواره موسیقی فجر
- نقدی بر پوشش یکجانبه خبرنگاران از جشنواره موسیقی فجر
- ادای احترام به بزرگانی چون شما وظیفه ماست
- نقدی بر پوشش یکجانبه خبرنگاران از جشنواره موسیقی فجر
- از مراسم بزرگداشت، بینیازم/ انتقاد حسین علیزاده از جشنوارهی موسیقی فجر
- نشست رسانهای جشنواره بینالمللی تئاتر فجر؛ دبیر جشنواره: به حواشی توجهی ندارم/ مشارکت ۲۸۱ هنرمند در جشنواره چهل و سوم
- میزبانی ۱۱ سالن از جشنواره بینالمللی تئاتر فجر
- دبیر جشنواره موسیقی فجر: خیالتان راحت؛ موسیقی رَپ خطر ندارد!
- آقای وزیر دولت چهاردهم تقابل با اهالی فرهنگ را به تعامل تبدیل کنید/خطر گعدههای دولت در سایه
- رضا مهدوی دبیر چهلمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر شد
- وزیر ارشاد: نظارت بر شبکه نمایش خانگی باید برعهده ارشاد باشد/ اجازه اکران فیلم قبل از مجوز را نمی دهم
- بزرگداشت سه هنرمند پیشکسوت در جشنواره موسیقی فجر
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





