حجازی طراحی نخستین جایزه ملی «پویانمایی آب و آتش» را زمینهساز رقابت سالم بین فعالان فرهنگی و هنری و شناسایی استعدادهای جدید دانست و و بهرام عظیمی این رویداد را میدان حضور استعدادهای حرفهای و نوجوان معرفی کرد.
به گزارش سینماسینما ، نشست خبری نخستین جایزه ملی «پویا نمایی آب و آتش» پیش از ظهر امروز چهارشنبه، سوم اردیبهشت با حضور محمد حسین حجازی، مدیر عامل منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد، بهرام عظیمی، رئیس هیات داوران ومدیر عامل انجمن آسیفا ایران و روانبخش صادقی دبیر این رویداد در شرکت نوسازی عباس آباد برگزار شد.

در ابتدای این نشست «محمد حسین حجازی»، مدیر عامل منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد گفت: هدف از برگزاری این جشنواره برند جایزه ملی آب و اتش در منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد است که خاص پویانمایی است و با نگاه به شناسایی استعدادهای هنری در حوزه های مختلف طراحی شده است؛ این رویداد بستری را فراهم می کند تا نوآوران و متخصصان فرصتی برای دیده شدن داشته باشند.
مدیر عامل منطقه فرهنگی و گردشگری عباس اباد اظهار کرد: مجموعه اراضی عباس آباد نقش خود را به عنوان سمبل فضای گردشکری در شهر تهران و ایران ایفا می کند و سعی دارد رویدادهای ملی را در بستر فصای فرهنگی و هنری تعریف کند تا ارتباط معناداری را با متخصصان و نوآوران حوزه برقرار کند.
حجازی یادآور شد: نخستین جایزه ملی «پویا نمایی آب و آتش» را با یکی از مجموعه های تاثیرگذار پویانمایی برای ایجاد یک رقابت سالم بین فعالان فرهنگی و هنری و شناسایی استعدادهای جدید طراحی شده است؛ امیدوارم در فضای فعلی این خلاقیت و نواوری به یک سطح کیفی بالایی برسد.

هدف اشاعه فرهنگی – هنری تولیدات انیمیشن است
در ادامه این نشست «روانبخش صادقی»، دبیر نخستین جایزه ملی «پویا نمایی آب و آتش» گفت: جشنواره ملی پویانمایی با همکاری آسیفا قدیمی ترین انجمن هنری ایران و منطقه فرهنگی و گردشگری عباس اباد برگزار می شود.
دبیر نخستین جایزه ملی «پویا نمایی آب و آتش» با بیان اینکه ما به عنوان یک انجمن هنری هدفمان اشاعه فرهنگی – هنری تولیدات انیمیشن است، اظهار کرد: یکی از اهداف ما در این جایزه ایجاد بستری مناسب برای این است که از انیمیشن به عنوان یک رسانه هنری برای جذب گردشگر استفاده کنیم.
روانبخش صادقی با اشاره به بخش های مختلف نخستین جایزه ملی «پویا نمایی آب و آتش» گفت: در این رویداد پنج بخش داریم و بخش تهران دیدنی بخش مهم این رویداد است که در آن در اتفاق خوبی رخ داده است؛ در این بخش آثار را در بخش «استوری برد» و «استوری ریل» دریافت میکنیم؛ همچنین در بخش حرفهای نیز ما تخصصی برخورد کردیم و فیلمنامه، طراحی کاراکتر و … را به صورت جدا داوری میکنیم.
دبیر نخستین جایزه ملی «پویا نمایی آب و آتش» افزود: در این جایزه بخش دانشجویی و بخش نوجوان نیز داریم و بخش هوش مصنوعی را تازه به این جشنواره اضافه کردیم زیرا هوش مصنوعی این روزها در دنیا و در ایران مورد توجه بسیاری قرار گرفته است.

رویداد خاص حوزه پویانمایی
در ادامه این نشست «بهرام عظیمی» رئیس هیات داوران و مدیر عامل انجمن آسیفا ایران با اشاره به تفاوت نخستین جایزه ملی «پویا نمایی آب و آتش» با دیگر رویدادهای عرصه پویانمایی گفت: ما دوسالانه پویانمایی کانون را در کشور داریم که در سطح بینالمللی خوبی برگزار میشود. همچنین در جشنواره فیلم های کودک و نوجوان نیز بخش پویانمایی داریم؛ اما این جشنواره یک رویداد خاص در حوزه پویانمایی است زیرا هم افراد حرفهای و هم هنرجویان این حوزه در رویداد شرکت میکنند.
وی با اشاره به جوایز نخستین جایزه ملی «پویا نمایی آب و آتش» اظهار کرد: مسلما جایزه گرفتن باعث میشود جوانان این حوزه تشویق شوند و در آینده به هنرمندان بزرگی تبدیل شوند؛ تندیس این رویداد هنر دست یک هنرمند اصفهانی است و اعتبار بینالمللی دارد؛ جوایز نقدی این رویداد از ۳۰ میلیون تومان به پایین است.
عظیمی درباره بخش پویانمایی نخستین جایزه ملی «پویا نمایی آب و آتش» توضیح داد: پیش از شروع این جلسه با دوستان صحبت میکردیم که اگر کسی به صورت کامل با هوش مصنوعی یک انیمیشن بسازد و بفرستند این اثر را باید چگونه داوری کنیم؟ با توافقی که انجام شد ما یک بخش جدا اضافه کردیم که اگر کسی با هوش مصنوعی فیلم ساخت نیز در رویداد شرکت میکند و اثرش در آن بخش داوری شود.
عظیمی در پاسخ به سئوال خبرنگار شبستان مبنی بر استفاده از ظرفیت پویانمایی در معرفی منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد گفت: ما تمام سعی خود را می کنیم که جشنواره ای حرفه ای و با کیفیت برگزار کنیم؛ هدفمان این است که خروجی این جشنواره برای مردم باشد چرا که ما فیلمسازها در اغلب جشنواره ها به عنوان داور یا فیلمساز حضور داریم.
وی درباره بین المللی شدن جایزه ملی «پویا نمایی آب و آتش» اظهار کرد: بین المللی شدن جشنواره قطعا اتفاق خواهد افتاد؛ اما زمانی که صحبت از بین المللی شدن جشنواره انیمیشن می کنیم باید درخور انیمیشن باشد و جشنواره ای با حضور چندین کشور باشد نه سه کشور که بگوییم جشنواره ای بین المللی برگزار کرده ایم.
منبع : شبستان
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- «مثل یک بهمن»؛ روایت خنیاگری که صدای یک قوم اصیل شد
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
آخرین ها
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان
- سینما ایران در آتش سوخت
- ۲۶ هزار پاترهد دست دوستی دادند/ پیش به سوی فیلم-کنسرت «بازی تاج و تخت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- «سگ سیاه»؛ بازمانده در شهر مردگان
- پیوند نوستالژی و نقد اجتماعی در «سینما شهر قصه»
- سیویکمین دوره جوایز سینمایی لومیر فرانسه؛ نامزدی ۲ سینماگر ایرانی/ «بیگانه» نامزد ۶ جایزه شد





