بیست و نهمین دوره جشنواره بینالمللی فیلم بوسان با نخستین نمایش جهانی فیلم «قیام» ساخته کیم سانگ من محصول کمپانی نتفلیکس افتتاح میشود.
به گزارش سینماسینما، بیست و نهمین دوره جشنواره بوسان میزبان نمایش ۲۷۹ فیلم از جمله ۱۳ اولین نمایش بین المللی و ۸۶ اولین نمایش جهانی خواه بود.
این رویداد سینمایی در تاریخ دوم اکتبر با اکران بینالمللی فیلم «قیام» حماسه جنگی تاریخی به کارگردانی کیم سانگ من با فیلمنامهای که توسط نویسنده پارک چان ووک (کارگردان اولد بوی) نوشته شده و توسط نتفلیکس توزیع شده است، آغاز میشود.
بیست و نهمین دوره این رویداد ۱۰ روزه با نمایش «دنیای روح» ساخته کارگردان سنگاپوری اریک خو با بازی کاترین دونوو، اسطوره سینمای فرانسوی، به پایان می رسد.
فیلم «قیام» یام یک درام تاریخی جذاب است که توسط تیمی برجسته از کارگردانان، نویسندگان و بازیگران ساخته شدهاست، در حالی که «دنیای روح خو» محصول مشترکی است که سؤالات اساسی وجود انسان و معنای زندگی را از طریق بیان سینمایی زیبا بررسی می کند.
«قیام» همچنین اولین عنوان از محصولات سامانههای نمایش آنلاین است که برای نمایش به عنوان فیلم افتتاحیه جشنواره بوسان دعوت شده است
به گزارش اسکرین، جشنواره بوسان امسال از کوروساوا کیوشی نویسنده و کارگردان ژاپنی که به خاطر فیلمهای ترسناک روانشناختی مانند «سرنخ» (۱۹۹۷) شناخته میشود با اعطای جایزه فیلمساز سال تقدیر میکند و جدیدترین فیلمهایش را به نمایش میگذارد: «مسیر مار» و «ابر» که اخیراً در جشنواره فیلم ونیز به نمایش درآمد و نماینده سینمای ژاپن در اسکار ۲۰۲۵ خواهد بود.
از دیگر آثار سینماگران مولفه آسیایی که در این جشنواره به نمایش گذاشته میشوند میتوان به فیلم «گرفتار جزر و مد» به کارگردانی جیا ژانکه، داستانی حماسی از چین معاصر و «دانه انجیر معابد» اثر محمد رسول اف اشاره کرد.
دیگر سینماگران ایرانی نیز حضور قابل توجهی در جشنواره بوسان امسال دارند و «اینجا بچه ها با هم زندگی نمی کنند» ساخته محسن مخملباف محصول ایران و انگلستان در اولین نمایش جهانی در بخش اسطورهها، «کیک محبوب من» ساخته بهتاش صناعی ها و مریم مقدم و «شاهد» ساخته نادر ساعی ور در بخش پنجره ای به سینمای آسیا، «برای رعنا» ساخته ایمان یزدی در بخش رقابتی جریان های جدید، «هر کجا، هر زمان» ساخته میلاد تنگشیر محصول ایتالیا در بخش فلش فوروارد، «روز آخر» ساخته فرزاد صمیمی در بخش مسابقه فیلم های کوتاه و «سیاره دزدیده شده من» ساخته فرحناز شریفی در بخش نمایش مستند به نمایش در خواهند آمد.
بیست و نهمین جشنواره فیلم بوسان از ۲ تا ۱۱ اکتبر (۱۱ تا ۲۰ مهر) در کره جنوبی برگزار خواهد شد.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- یک چرخش استراتژیک بزرگ؛ نتفلیکس برای خرید برادران وارنر، وارد مذاکرات انحصاری شد
- اظهار نظر تند جیمز کامرون؛ فیلمهای نتفلیکس نباید به جوایز اسکار راه یابند
- پانزدهمین جشن بزرگ منتقدان و نویسندگان سینما؛ تجلیل از صدرعرفایی، پورشیرازی و طوسی/ «علت مرگ نامعلوم» بهترین فیلم شد
- آکادمی فیلم آلمان برگزیدگانش را شناخت؛ «دانه انجیر معابد» لولای نقرهای گرفت/ میثاق زارع بهترین بازیگر شد
- نگرانی انجمن تهیهکنندگان مستقل از حکم قضایی فیلم «کیک محبوب من»
- راهیابی «گوسفند» به جشنواره «بوسان»
- با حضور اما کورین و اولیویا کولمن؛ یوروس لین «غرور و تعصب» را میسازد
- مخالفت صریح کانون کارگردانان با حکمِ محکومیت سازندگان «کیک محبوب من»
- با حکم دادگاه انقلاب تهران؛ سازندگان «کیک محبوب من» به حبس محکوم شدند
- «روزی روزگاری در هالیوود۲» در نتفلیکس با کارگردانی دیوید فینچر
- نتفلیکس با «صد سال تنهایی» به یک رمان کلاسیک «غیرقابلاقتباس» جان میبخشد
- دارن آرونوفسکی میسازد؛ اقتباس سینمایی از رمان «کوجو»
- یک جایزه دیگر برای «دانه انجیر معابد»/ برندگان جوایز فیلم آسیایی معرفی شدند
- نتفلیکس «صد سال تنهایی» را وفادارانه و شیوا اقتباس کرده است
- سهم سینمای ایران از اکران در غرب؛ فقط فیلمهای زیرزمینی
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





