به گزارش سینماسینما، تهیهکننده برنامه «آسیا سه» دربارهی نحوه سانسور مسابقات آسیایی و استفاده از تصاویری که در مقاطعی چندان به نظر حرفهای نمیآمد، توضیح داد: سانسور کردن جزو مسؤولیت ما نیست و کار دوستان در قسمت پخش است. ولی از نظر این مسائل مسؤولان پخش خیلی ابراز رضایت میکردند به دلیل اینکه اندونزی یک کشور مسلمان بوده است و مشکل تصویری وجود نداشت که بچهها تصاویر را تغییر دهند.
او درباره پخش تصاویر بیربط در حین پخش زنده برخی مسابقات هم توضیح داد: شاید علت این کار به این دلیل بوده است که تصاویر از کشور میزبان، جاکارتا قطع میشده و مسؤولان پخش مجبور میشدند تصویری به جای آن بگذارند. اما به طور کلی مشکل سانسور کردن نداشتیم. در واقع نیازی به سانسور کردن نداشتیم.
کاویانی در بخش دیگری از این گفتوگو دربارهی اعزام بانوان گزارشگر به مسابقات آسیایی که به پخش پررنگتر بازیهای مربوط به بانوان در تلویزیون منجر شد نیز اظهار کرد: از شبکه سه سیما همکار ما خانم هاشمی برای گزارش بازیهای بانوان اعزام شدند. ما سعی کردیم با حضور گزارشگران خانم پوشش مسابقات بانوان را به شکل بهتری داشته باشیم. در بازخوردهایی که داشتیم این اتفاق رضایتبخش بود.
او درباره برنامه «آسیا سه» نیز گفت: با توجه به تقسیم کاری که صورت گرفت ما از مدتها قبل از آغاز بازی برنامهریزی کردیم. بازیها هم به این گونه پوشش داده میشد که بخشی از مسابقاتی که زنده بودند، در استودیوی جداگانه پخش میشد و برنامههای تحلیل هم در دکور جداگانهای بود که در آنجا از حضور مهمانان و کارشناسان استفاده میکردیم. آیتمهای روز را پخش میکردیم، گزارشهای روز را از جاکارتا پخش میکردیم و با دفتری که در اندونزی داشتیم، ارتباط برقرار میکردیم.
در زمینه حق پخش بازیها توضیحی ندارم
او درباره دشواریهای تهیه برنامه «آسیا سه» نیز گفت: این دفعه کار ما سختتر بود به دلیل اینکه بازیها در یک شهر متمرکز نبود و این کار ما را سختتر میکرد اما به هر حال سعی میکردیم در مجموع آن چیزی که برنامهریزی کرده بودیم، به آن برسیم. این برنامه نیز فردا به پایان خواهد رسید.
کاویانی درباره حاشیههای مربوط به خریداری نکردن حق پخش بازیها نیز اظهار کرد: من در این زمینه توضیحی ندارم اما اگر دقت کنید، در شبکه سه خط اصلی بازیها مهم بود. در این شبکه چیزی ندیدیم و سکویی یا مصاحبهای وجود نداشت که با موبایل برای ما ارسال شود و در واقع ارتباط اینترنتی نداشتیم و چه در خود مسابقات، چه سکو و چه حواشی که به دست ما رسید، تماما از خط اصلی مسابقات استفاده کردیم. گزارشهایی هم که از دفتر برای ما ارسال میکردند، ارتباط مستقیمی بود که در آن گزارشگران اعزامی تلویزیون میگرفتند و ارسال میکردند. اینکه یک جایی ممکن بود دوستان مصاحبه اختصاصی داشتند جدا از اینکه در خط مسابقات حضور داشته باشند، داستانی جداگانه دارد.

هیچ منعی برای پوشش مسابقات بانوان نداشتیم
او دربارهی پخش مسابقات بانوان و اینکه با چه خط قرمزهایی مواجه بوده است؟ توضیح داد: ما هیچ منعی راجع به پوشش مسابقات بانوان نداشتیم تا آنجا که تصاویر به دستمان میرسید و بانوان ایرانی به فینال میرفتند، شبکه سه این مسابقات را پوشش میداد. فکر نمیکنم مسابقهای از بانوان باشد که به فینال رفته باشد و ما پخش نکرده باشیم. به جز یکی، دو مورد که از نظر استانداردهای پخش غیرقابل پخش بود. ما حتی در دعوت از مهمانان نیز سعی کردیم سهم بیشتری را برای بانوان قائل شویم.
کاویانی درباره اینکه چند درصد از مسابقات آسیایی در شبکه سه سیما پوشش داده شد، اظهار کرد: تمام مسابقات مهم و مسابقات فینال ورزشگاهها از شبکه سه پخش شد. در شبکه ورزش نیز به جرأت این را میتوانم بگویم که از ساعتهای ابتدایی شروع بازیها تا آخرین دقایقی که بازیها برگزار میشد، این مسابقات پخش میشد. تقریبا بالای ۹۵ درصد برنامهریزیهایی که برای پخش داشتیم، پوشش داده شد به غیر از یکی، دو مورد که آن هم مشکل پخش از کشور میزبان بود.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- سلبریتیها برای حضور در برنامههای تلویزیون پول نجومی دریافت میکنند؟
- ماجرای جمعآوری کدهای دستوری به کجا رسید؟/ صداوسیما و توسکا همچنان شفاف نیستند
- «خندوانه» پربینندهترین برنامه زمستانی تلویزیون شد
- چند پرسش درباره درآمد روبیکا از برنامههای تلویزیون
- گلایه جمشید مشایخی از تلویزیون/ برای ضایع کردن من برنامهریزی کردند
- حاشیههای این روزهای تلویزیون/ از شایعهای درباره «حالا خورشید» تا جشنوارهای روی اعصاب
- عصر جدید؛ عصر لبخند به جای اشک؟/ جزییاتی از برنامه استعدادیابی احسان علیخانی
- درآمد میلیاردی شبکه سه، فقط در یک روز
- علی انصاریان مجری تلویزیون شد
- رییس صداوسیما کیست؟/ نگاهی به نقش پررنگ کدهای دستوری در برنامههای تلویزیونی
- پاسخ سوالات در گزارشهای تلویزیونی به مردم دیکته میشود؟
- جزئیاتی تازه از فصل جدید «خندوانه» و «قاچ»
- نظر جالب یک تهیهکننده درباره بازیگرانی که مجری شدند
- مجری مطرح تلویزیون زیر تیغ جراحی رفت + عکس
- کیهان به صف منتقدان برنامههای رشیدپور و ضیا پیوست/ استفاده از اسپانسر به چه قیمتی؟
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت





