رومن گاوراس پسر کارگردان سرشناس فرانسوی برای نخستین بار در جشنواره فیلم کن حضور یافت.
به گزارش سینماسینما، به نقل از آسوشیتدپرس، پسر ۳۶ ساله کوستا گاوراس کارگردان اسطورهای با حضور در جشنواره فیلم کن ۲۰۱۸ از تجربیات سینماییاش حرف زد.
به دنبال فیلم «روز ما میآید» محصول ۲۰۱۰ که نخستین فیلم بلند رومن گاوراس بود، وی با دومین فیلمش برای اولین بار در جشنواره فیلم کن حضور یافت. این فیلم با عنوان «دنیا مال توست» در بخش دو هفته کارگردانهای هفتاد و یکمین دوره جشنواره فیلم کن نمایش داده شد.
«دنیا مال توست» یک فیلم کمدی فرانسوی است که با حضور ایزابل آجانی ساخته شده است.
کارگردان فیلم گفته است در این فیلم کمدی گانگستری قصد نداشت دنیای پرزرق و برق گانگسترها را نشان بدهد چون فکر نمیکند این جهان فریبنده باشد، بلکه میخواهد قهرمانی را تصویر کند که تنها میخواهد تکهای از این دنیا را به دست بیاورد و زندگی خوبی داشته باشد. او قهرمانی مخالف تونی مونتانا در «صورت زخمی» است و یکی از مردان روزگار مدرن اروپا محسوب میشود که همهشان پسرهای مامانشان هستند.
در این فیلم ایزابل آجانی بازیگر سرشناس فرانسوی در نقش مادر این گانگستر ایفای نقش کرده است.
گرچه هشت سال طول کشید تا گاوراس فیلم بلند دومش را بسازد، اما او در این مدت موزیک ویدیوهایی برای جی زی، کانیه وست، فرانک اوشن و میا و فیلمهایی برای برند دیور ساخته است.
وی دو جایزه MTV را برای موزیک ویدیوهایش دریافت کرده است.
کوستا گاوراس کارگردان مشهور فرانسوی-یونانی ۴ سال پیش برای نمایش فیلم «Z» در جشنواره فیلم کن حضور یافته بود.
مترجم: اردوان زینی سوق
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- تجلیل از کوستا گاوراس در مراسم سزار
- غریقِ عشق چه اندیشه از خطر دارد؟/ نگاهی به فیلم «داستان آدل. ه»
- ایزابل آجانی به ۲ سال حبس تعلیقی محکوم شد
- کوستا گاوراس از سنسباستین جایزه میگیرد/ دومین جایزه در یک هفته
- جایزه فرانسویها برای «عرق سرد»
- جایزه یک عمر دستاورد به کوستا گاوراس خالق تریلرهای سیاسی می رسد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم





