رومن گاوراس پسر کارگردان سرشناس فرانسوی برای نخستین بار در جشنواره فیلم کن حضور یافت.
به گزارش سینماسینما، به نقل از آسوشیتدپرس، پسر ۳۶ ساله کوستا گاوراس کارگردان اسطورهای با حضور در جشنواره فیلم کن ۲۰۱۸ از تجربیات سینماییاش حرف زد.
به دنبال فیلم «روز ما میآید» محصول ۲۰۱۰ که نخستین فیلم بلند رومن گاوراس بود، وی با دومین فیلمش برای اولین بار در جشنواره فیلم کن حضور یافت. این فیلم با عنوان «دنیا مال توست» در بخش دو هفته کارگردانهای هفتاد و یکمین دوره جشنواره فیلم کن نمایش داده شد.
«دنیا مال توست» یک فیلم کمدی فرانسوی است که با حضور ایزابل آجانی ساخته شده است.
کارگردان فیلم گفته است در این فیلم کمدی گانگستری قصد نداشت دنیای پرزرق و برق گانگسترها را نشان بدهد چون فکر نمیکند این جهان فریبنده باشد، بلکه میخواهد قهرمانی را تصویر کند که تنها میخواهد تکهای از این دنیا را به دست بیاورد و زندگی خوبی داشته باشد. او قهرمانی مخالف تونی مونتانا در «صورت زخمی» است و یکی از مردان روزگار مدرن اروپا محسوب میشود که همهشان پسرهای مامانشان هستند.
در این فیلم ایزابل آجانی بازیگر سرشناس فرانسوی در نقش مادر این گانگستر ایفای نقش کرده است.
گرچه هشت سال طول کشید تا گاوراس فیلم بلند دومش را بسازد، اما او در این مدت موزیک ویدیوهایی برای جی زی، کانیه وست، فرانک اوشن و میا و فیلمهایی برای برند دیور ساخته است.
وی دو جایزه MTV را برای موزیک ویدیوهایش دریافت کرده است.
کوستا گاوراس کارگردان مشهور فرانسوی-یونانی ۴ سال پیش برای نمایش فیلم «Z» در جشنواره فیلم کن حضور یافته بود.
مترجم: اردوان زینی سوق
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- تجلیل از کوستا گاوراس در مراسم سزار
- غریقِ عشق چه اندیشه از خطر دارد؟/ نگاهی به فیلم «داستان آدل. ه»
- ایزابل آجانی به ۲ سال حبس تعلیقی محکوم شد
- کوستا گاوراس از سنسباستین جایزه میگیرد/ دومین جایزه در یک هفته
- جایزه فرانسویها برای «عرق سرد»
- جایزه یک عمر دستاورد به کوستا گاوراس خالق تریلرهای سیاسی می رسد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- با موافقت شورای پروانه فیلمسازی؛ ۶ فیلمنامه پروانه ساخت سینمایی گرفتند
- درباره یک خبر بی نهایت وحشتناک و غم انگیز
- پس از جنجال حرفهای مدیر جشنواره کمرایمیج؛ استیو مک کوئین رفت/ کیت بلانشت ماند
- فشار سیاسی و خروج یک فیلم از داوری آکادمی؛ موافقت اردن با درخواست آذربایجان برای خروج «سرزمین شیرین من» از اسکار
- یادداشتی بر فلسفه دوستی بر پایه «چشمانت را ببند»/ در جستوجوی دوست
آخرین ها
- یادداشتی بر فلسفه دوستی بر پایه «چشمانت را ببند»/ در جستوجوی دوست
- دنزل واشینگتن از دنیای بازیگری خداحافظی میکند
- تاد هینز رئیس هیئت داوران جشنواره فیلم برلین شد
- پس از جنجال حرفهای مدیر جشنواره کمرایمیج؛ استیو مک کوئین رفت/ کیت بلانشت ماند
- ابوالفضل جلیلی مطرح کرد؛ حضور در کلاس بازیگری عامل موفقیت نیست
- نمایش بلندترین سکانس پلان سینمای مستند ایران در آمریکا
- کدام سینما واقعی تر است ؟
- پیدا شدن جسد یک بازیگر در خانهاش
- دیدار اصغر فرهادی با علاقهمندان فیلمهایش در استانبول
- فیلمی که اطلاعاتش مخفی نگه داشته شده؛ لوپیتا نیونگو به فیلم کریستوفر نولان پیوست
- «کتابخانه نیمهشب» روی صحنه میرود
- سه نمایش برای مستند «۹۹-۱۹» در یک هفته
- با موافقت شورای پروانه فیلمسازی؛ ۶ فیلمنامه پروانه ساخت سینمایی گرفتند
- درباره فیلم جدید رابرت زمکیس/ «اینجا»؛ یک قرن را طی می کند، اما بدون حرکت دوربین
- سوینا منتشر میکند؛ نسخه ویژه نابینایان «مورد عجیب بنجامین باتن» با صدای مهدی پاکدل
- «پینگو» بعد از ۱۸ سال بازمیگردد
- جوایز اصلی فستیوال فیلم هانوی به «بی سر و صدا» رسید
- درباره یک خبر بی نهایت وحشتناک و غم انگیز
- نمایش وقتی الاغا عاشق میشوند / گزارش تصویری
- تریلر قسمت هشتم منتشر شد؛ «مامویت غیرممکن» با تام کروز پایان مییابد؟
- ستاره اسکندری: ساخت «خورشید آن ماه» مسئولیت اجتماعی من بود
- «سودابه»؛ فیلمی برخلاف ذائقهسازی مرسوم سینمای ایران
- سیزدهمین جشن مستقل سینمای مستند به شیوه «آکادمی» داوری میشود
- یادداشتی کوتاه در مورد تئاترِ ناصدا..
- درباره ساخته جدید علی عباسی/ امتحان نهایی «شاگرد»
- زندگینامه بیتا فرهی منتشر میشود
- هانس زیمر: خلق موسیقی برای فیلم «بلیتز» و چالشهای نوای جنگ جهانی دوم
- شکستِ دنباله «جوکر»؟ «جوکر: جنون مشترک» به نقطه صفر رسید
- فشار سیاسی و خروج یک فیلم از داوری آکادمی؛ موافقت اردن با درخواست آذربایجان برای خروج «سرزمین شیرین من» از اسکار
- رالف فاینز و ژولیت بینوش بار دیگر همبازی می شوند