مارتین اسکورسیزی فیلمی کوتاه درباره تجربه زندگی در قرنطینه در نیویورک را در دوران بحران کرونا، برای بیبیسی ساخت.
به گزارش سینماسینما، به نقل از ورایتی، مارتین اسکورسیزی در فیلمی کوتاه که امروز (پنج شنبه) در بیبیسی ۲ روی آنتن میرود، تجربه زندگیاش در دوران قرنطینه را نشان داده است.
این فیلم خاص و بسیار شخصی به عنوان بخشی از برنامه نهایی سریال «فرهنگ قرنطینه با مردی بِرد» که از خانه خود بِرد پخش میشود، امروز روی آنتن میرود.
در این برنامه بِرد ارتباطی بین خطر، فرهنگ و آفرینش و خلاقیت را بررسی میکند.
اسکورسیزی در این باره گفته است: آنچه من در آینده مورد نظر خواهم داشت این است که همه آنچه را در چنین شرایطی یاد گرفتم با خود حمل کنم. این یک ضرورت است. مردمی که دوستشان داری. اینکه بتوانی از آنها مراقبت کنی و تا آنجا که میتوانی با آنها باشی.
مری بِرد نیز گفته است که اسکورسیزی پایانی عالی برای این مجموعه رقم زد. در این فیلم کوتاه او را در خانه میبینیم، دارد درباره قرنطینه از لنز فیلمهای کلاسیک نگاه میکند؛ فیلمهایی مثل «مرد عوضی» هیچکاک.
وی افزوده است: اما آنچه خیلی هوشمندانه است این است که این چهره درخشان هالیوود بار دیگر نگاهی جدید از هیچکاک را به ما نشان میدهد. وقتی او موافقت کرد با ما همکاری کند، واقعاً روی ماه بودم.
در این مجموعه همچنین لی دانیلز کارگردان نیز حضور خواهد داشت تا به توضیح این بپردازد که چرا این تعطیلی فعلی در هالیوود میتواند فرصتی برای خلافیت رادیکال برای فیلمسازان فراهم کند.
دان مککولین عکاس نیز درباره ارزش به مخاطره انداختن زندگیاش درجنگ سخن میگوید. چهرههای دیگری نیز در آخرین قسمت این برنامه حضور دارند که دبورا فرانسز-وایت، دیوید اشپیگلهالتر و گیلیان ویرینیگ و مایکل لندی از جمله آنها هستند.
دیدگاههای بصری اسکورسیزی درمورد قدرت سینما برای کسی بیگانه نیست و وی بینندگان را از طریق تجربیاتش از فیلمهای آمریکایی و ایتالیایی در دو گروه گسترده از فیلمهای مستند آشنا کرده است. آخرین تلاش وی شاید خیلی عمیق نباشد، اما توانایی او را در اتصال نقاط بین زندگیهای ما و آنچه جی هابرمان از آن به عنوان «رویا-زندگی» یاد کرده، به اشتراک میگذارد.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- کوین اسپیسی: آرزو دارم اسکورسیزی برای یک فیلم با من تماس بگیرد
- برای شرکت در نود و هشتمین دوره؛ هند، فیلم اسکورسیزی را به اسکار معرفی کرد
- شگفتی امی ۲۰۲۵؛ اسکورسیزی و ران هاوارد نامزد جایزه بازیگری شدند!
- آثار مهم تاریخ سینمای ایران در فهرست ترمیم/ دوپینگ سینمای ایران با مارتین اسکورسیزی
- بازیگر نقشهای اکشن تایید کرد؛ دواین جانسون در فیلم اسکورسیزی بازی میکند
- به تهیهکنندگی اسکورسیزی و اسپیلبرگ؛ خاویر باردم و ایمی آدامز با «تنگه وحشت» بازمیگردند
- با حضور احتمالی دیکاپریو و اسکورسیزی؛ اقتباس سینمایی «شیطان در شهر سفید» جان گرفت
- جشنواره هلندی اعلام کرد؛ نامزدی کاهانی و اسکورسیزی برای جایزه سپتیمیوس آمستردام
- اسکورسیزی ساخت فیلم «زندگی عیسی» را پاییز شروع میکند
- تجلیل از آهنگساز «ارباب حلقهها» در جشنواره فیلم زوریخ ۲۰۲۴
- جزئیات برنامههای جشنواره ترایبکا اعلام شد/ نمایش فیلمهای خاطرهانگیز هیچکاک، اسکورسیزی و اسپیلبرگ
- با «بیگانگان در قطار»؛ دیوید فینچر فیلم هیچکاک را بازسازی میکند
- سینماسینما/ دیدار مارتین اسکورسیزی و ویم وندرس در جشنواره برلین
- «یک میخ و چند کت» در مستندات یکشنبه و نسخه مرمت شده «دردسر هَری» در سینماتک خانه هنرمندان ایران
- راهیابی ۳ فیلم ایرانی به جشنواره برلین
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





