ناتالی پورتمن و اسکارلت جوهانسون در راهپیمایی زنان لس آنجلس شرکت کردند و سخنان تندی را بیان کردند.
به گزارش سینماسینما، ناتالی پورتمن روز شنبه ۲۰ ژانویه در میان راهپیمایی هزاران زن در شهر لس آنجلس از سرگذشت دلخراش خود صحبت به میان آورد. او گفت که وقتی ۱۳ سالش بود پس از حضور در اولین فیلمش به نام «حرفه ای»، تروریسم جنسی را از طرف هواداران و رسانه ها تجربه کرد.
برنده جایزه اسکار نقش اول زن بیان کرد که وقتی در سن ۱۲ سالگی در اولین فیلمش «حرفه ای» در نقش دختری بازی کرد که با یک آدمکش مزدبگیر دوست می شود تا انتقام خانواده اش را بگیرد یک سال پس از آن و هنگامی که فیلم اکران شد خیلی هیجان زده بود که اولین نامه رسیده از طرف هوادارانش را باز کند اما درون نامه مردی بی شرمانه از مساله تجاوز در مورد او صحبت کرده بود.
پورتمن در جای دیگری از سخنان خود عنوان کرد: منتقدان فیلم در نقدهایشان از مسایلی جنسی زنان حرف می زدند. من حتی به عنوان یک دختر ۱۳ ساله به سرعت متوجه می شدم که اگر من خودم جنبه های جنسی ام را بیان کنم احساس ناامنی می کنم و اگر مردان بحث و موضوع شان بدن من باشد این شرمندگی بزرگی برای من است.
بازیگر «قوی سیاه» توضیح داد که از آن زمان تا به امروز که ۳۶ ساله است رفتار شخصی و حرفه ای خود را به گونه ای تطبیق داده که از چنین اتفاقاتی اجتناب ورزد. پورتمن در مصاحبه ها هم بر جنبه «خوره کتاب و جدی بودنش» تاکید کرده است و از این رو بیشتر به عنوان یک شخص «خودنما، محافظه کار، خوره و جدی» در نزد عموم مشهور شده است.
او گفت: در سن ۱۳ سالگی پیامی که از جانب فرهنگ عمومی جامعه به من رسید برایم واضح بود، من احساس کردم که به پوشش اندامم و خویشتنداری در رفتار و در کارم نیاز دارم، به این دلیل که پیامم را به جهان برسانم که من شایسته احترام و امنیت هستم.
پورتمن یکی از چندین زن مشهور حاضر در راهپیمایی زنان شهر لس آنجلس بود که در سالگرد مراسم تحلیف ریاست جمهوری ترامپ برگزار می شد.
یکی دیگر از این زنان اسکارلت جوهانسون بازیگر «گمشده در ترجمه» بود که در این مراسم اکثر سخنان خود را خطاب به جیمز فرانکو پس از آن که این بازیگر به سوءاستفاده جنسی از پنج زن متهم شد، اختصاص داد و گفت که «می خواهم سنجاق سینه ام را برگردانم» که این جمله به سنجاق سینه ای که فرانکو در مراسم گلدن گلوب در روز هفت ژانویه روی سینه زده بود اشاره دارد. جوهانسون خود یکی از بنیانگذاران اصلی جنبش «وقت تمام است» است.
بازیگر «انتقام جویان» روز شنبه در راهپیمایی زنان لس آنجلس یک سخنرانی پرقدرت ارایه داد او در این نطق به جیمز فرانکو و ادعای حمایتش از جنبش «وقت تمام است» پرداخت. وی در میان انبوه جمعیت چنین بیان کرد: چگونه یک شخص در انظار عمومی از سازمانی که از قربانیان جنسی حمایت می کند دفاع کرده اما در زندگی شخصی اش به افرادی که قدرت کافی ندارند چشم طمع دارد.
جوهانسون مستقیما نام فرانکو را در پشت میکروفون اعلام نکرد اما یکی از نمایندگانش به لس آنجلس تایمز اعلام کرد که منظور او دقیقا همان بازیگر فیلم «هنرمند فاجعه» بود.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- کارگردانان زن در هالیوود با دست خالی میجنگند
- اولین تجربه کارگردانی اسکارلت جوهانسون؛ «النور کبیر» سپتامبر اکران میشود
- دنزل واشینگتن از دنیای بازیگری خداحافظی میکند
- پیمان معادی بازیگر فیلم جنایی هالیوودی شد
- بازگشت دِپ به هالیوود؛ پنه لوپه کروز و جانی دپ در یک فیلم اکشن مهیج بازی میکنند
- واکنشها به یک تریلر جنجالی؛ «جنگ ستارگان» وس اندرسون چه معجونی میشود/ کارگردان هوش مصنوعی است
- زمان اکران «شهر سیارکی» مشخص شد
- رمان نویسنده ایرانی از هالیوود سردرآورد
- برایان کرانستون در فیلم جدید و پربازیگر وس اندرسون بازی میکند
- جوهانسون از دیزنی شکایت کرد
- بازیگران در صف مخالفان گلدن گلوب/ اسکارلت جوهانسون نامه داد
- ناتالی پورتمن در «روزهای رها شدن» به ایفای نقش میپردازد/ رمان النا فرانته فیلم میشود
- برشهای کوتاه/ نقشآفرینیهای متفاوت بازیگران مطرح دنیا
- بازگشت «کرودز» به صدر جدول باکس آفیس/ سقوط «زن شگفت انگیز ۲» در گیشه
- اسکارلت جوهانسون تهیهکننده و بازیگر «عروس» شد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش





