این روزها اصغر فرهادی مشغول بازنویسی و تنظیم فیلمنامهای است که قرار است اواخر تابستان سال جاری در اسپانیا کلید بخورد. پنهلوپه کروز و خاویر باردم، زوج اسپانیایی در این درام خانوادگی به ایفای نقش خواهند پرداخت.
به گزارش سینماسینما، پابلو اسکارپلینی، خبرنگار نشریه اسپانیایی الموندو با بازیگر مرد تازهترین پروژه فرهادی مصاحبه ای انجام داده است.
افسانه سیاه رابطه خاویر باردم با مطبوعات اسپانیا آنقدر زبان به زبان چرخیده است که کمپانیها به مسوول روابط عمومی خود برای برقراری ارتباط با این بازیگر هشدار میدهند. اما حقیقت چیز دیگری است و باردم میگوید: «حرفی که دیگران درباره یک نفر میزنند معمولا براساس تصورات آنها از آن فرد است. » اما حالا که فاصله کمی با او دارم، نقطه مقابل این تصورات را میبینم؛ در واقع صفتهایی مثل پذیرا، باملاحظه، بخشنده و آرام برای باردمی که حالا روبهروی من در هتل بورلی هیلز نشسته است، متناسب است.
نام او از فهرست سفیرهای نمادین اسپانیا خط خورده است. این موضوع برخلاف این حقیقت است که به زودی در فیلم بعدی اصغر فرهادی و در کنار پنهلوپه کروز و در خاک میهنش جلوی دوربین این کارگردان ایرانی میرود. میگوید: «از دست من هیچ کاری برنمیآید اما این پروژه دیوانهام کرده است.»
فیلمی بدون عنوان که از سوی کمپانی الدسئو به سرپرستی برادران آلمادوار تهیه و تولید میشود. احتمالا فیلمبرداری آن در ماه اوت یا سپتامبر (مرداد و شهریور) کلید میخورد. باردم درباره پیشنهاد فرهادی برای بازی در فیلم میگوید: «اول به پنهلوپه پیشنهاد داد و هر دوی ما گرفتار اوهام و خیالاتی شده بودیم. دو هفته بعد به من پیشنهاد داد. اصغر فرهادی طی کار عناصر را با یکدیگر ترکیب میکند. او در طول کار فیلمنامه را بازنویسی میکند. برای یک بازیگر همکاری با این مرد دیوانهکننده است.»
او از کار با همسرش هیجانزده است؟ باید مراقب باشی آن کسی نشوی که نباید بشوی. اصلا انتظار نداشتم اصغر فرهادی با من تماس بگیرد. وقتی با من تماس گرفت، گفتم: «بگذارید کمی استراحت کنیم، چون قرار است من و پنهلوپه در فیلم «اسکوبار» هم همبازی باشیم.»
«اسکوبار» همان فیلمی است که درباره سردسته قاچاقچیان کلمبیایی است و کارگردانی آن بر عهده فرناندو لئون دآرانوآ است و باردم شخصیت پابلو اسکوبار و کروز شخصیت ویرجینیا وایهخو، روزنامهنگار و دلال موادمخدر را بازی میکنند.
این بازیگر اسپانیایی از اینکه کارگردانان آنها را همبازی یکدیگر میکنند، خوشحال است چرا که همکاریها همهچیز را برای خانواده آنها آسان میکند. او با اشاره به کروز و دو فرزندش، لئو و لونا میگوید: «همه با هم سفر میکنیم.»
از سال ۱۹۹۲ و همبازی شدن خاویر باردم و پنهلوپه کروز در فیلم «خامون خامون» به کارگردانی بیگاس لونا و «ویکی کریستینا بارسلونا» در سال ۲۰۰۸ و به کارگردانی وودی آلن حالا پس از سالها این دو در «اسکوبار» نقش یک زوج را بازی میکنند. میگوید: «خیلی خوب با یکدیگر کنار میآییم. پنهلوپه بازیگری است که همکاری با او لذتبخش است. »
وقتی باردم راحت است بدون توجه به زمان صحبت میکند و از این شاخه به آن شاخه میپرد و در نهایت روی یک شاخه آرام میگیرد. ذهن او در جهات مختلف، بدون محدودیت فضا، میچرخد گرچه حرفهایش غیرضروری است. چند باری به هالیوود رفته است و سه نامزدی اسکار و یک تندیس را برای بازی در نقش مزدور روانی با مدل موهای فراموشنکردنیاش در فیلم برادران کوئن «هیچ سرزمینی برای پیرمردها نیست» (۲۰۰۷) به دست آورده است.
گرچه او جوانترین عضو خانواده سینمایی باردم است- مادرش پیلار باردم بازیگر اسپانیایی، پدربزرگش رافائل باردم و مادربزرگش ماتیلد مونز سامپدرو هر دو از پیشروان سینمای اسپانیا بودند- اصلا شیفته قطب سینما نیست: «لسآنجلس از نظر من شهری اداری است که هرگز حاضر نیستم شش ماه متوالی را در آن بگذرانم. » حالا با یکی از آن بازیهای پر سروصدایش به سینما بازگشته است: از آن دست نقشهای منفی که مورد علاقهاش است. اگر همسرش پنهلوپه کروز، یکی از شخصیتهای محوری قسمت پنجم مجموعه فیلمهای «دزدان دریایی کاراییب» است، او یکی از شخصیتهای محوری قسمت پنجم را ایفا میکند. در این قسمت از «دزدان دریایی کاراییب» که ماه آینده میلادی در امریکا روی پرده میرود، باردم شخصیت کاپیتان سالاراز را در کنار ستاره همیشگی فیلم، جانی دپ ایفا میکند.
خاویر باردم همیشه از پشت فرمان نشستن و گرفتن گواهینامه رانندگی فراری بود. همیشه با تاکسی و وسایط نقلیه عمومی رفت و آمد میکرد و گاهی هم رانندهای شخصی او را از جایی به جایی دیگر میبرد. او از رانندگی میترسید، مخصوصا اینکه اگر زندگیاش را در سانحهای از دست بدهد. سانحه رانندگی یا سانحهای در دریا. او در یکی از مصاحبههایش با روزنامه آلمانی اعتراف کرده بود: «نزدیک به ساحل شنا میکنم. هرگز تا جایی نمیروم که دریا احاطهام کند.»
منبع: اعتماد
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- اولین اخبار غیر رسمی درباره فیلم اصغر فرهادی
- «فروشنده» در آینه مکتب نقد عمیقگرا / فیلمی که مخاطبانی فراگیر دارد
- «ارتفاع پست»؛ پرواز اضطراب و امید بر فراز خاکِ ایران
- یادداشت محمد حقیقت/ رکوردشکنی «یک تصادف ساده» در فرانسه/ نگاهی به فروش فیلمهای سه فیلمساز مهم
- آغاز فیلمبرداری «داستانهای موازی» در پاریس
- نمایش «جدایی نادر از سیمین» در ایتالیا
- نمایش آثار مهرجویی، بیضایی و فرهادی در جشنواره مطرح ایتالیایی
- کلاس پیشرفتهی اصغر فرهادی در دبی
- طرح یک دادخواست جدید؛ زخم «قهرمان» دوباره برای فرهادی باز شد
- «داستانهای موازی» به خریداران عرضه میشود/ پروژه جدید فرهادی در بازار کن
- تایید خبر سینماسینما؛ نام فیلم، بودجه و اسامی بازیگران فیلم اصغر فرهادی اعلام شد
- معرفی بازیگران فیلم تازه اصغر فرهادی
- فیلمی که هنوز عنوانش اعلام نشده؛ اثر جدید اصغر فرهادی در پاریس
- به تهیهکنندگی اسکورسیزی و اسپیلبرگ؛ خاویر باردم و ایمی آدامز با «تنگه وحشت» بازمیگردند
- فیلم جدید اصغر فرهادی در نیویورک ساخته میشود
نظرات شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی






این ترجمه کاملا مشکل داره. معلوم نیست کی ترجمه اش کرده. من اصل خبر رو خوندم. اگه دوست داشتید براتون ترجمه درست رو ارسال میکنم. واقعا همون اولش فکر نکردید ال موندو روزنامه ست و نه نشریه!!؟؟؟