رحیم طوفان کارگردان فیلم سینمایی «یک کیلو و بیست و یک گرم» که از حضور در بخش مسابقه سی و ششمین جشنواره فیلم فجر بازماند یادداشتی را اختصاصا در اختیار سینماسینما قرار داده که متن آن را می خوانید. بدیهی است سینماسینما آماده انعکاس پاسخ مسئولین جشنواره نیز هست.
به گزارش سینماسینما، رحیم طوفان در این یادداشت نوشته است:

«چند باری از مسئولین شنیدهایم که گفتهاند میخواهیم امسال جشنواره باشکوهی برگزار کنیم!
باشکوه؟ کدام شکوه؟ دقیقا منظور از شکوه چیست!؟ واقعا هیچ مسئولی فکر این را نکرده است فیلم هایی که به هزارویک دلیل ناگفته خارج از گود ماندهاند چه سرنوشتی در انتظارشان است!؟ فیلم هایی که با پولهای شخصی و مستقل و هزار مصیبت ساخته شده است چه خواهد شد؟
جشنواره فجر بهترین فرصت برای دیده شدن فیلمها از سوی تهیهکنندگان، پخش کنندگان، مردم، مطبوعات، هنرمندان برای تبادل نظر و … است حالا در هر بخشی!
کاش بزرگانمان، اندیشمندانمان، سیاستگذارانمان عمیقتر و با پهنای باند بیشتری فکر میکردند و فقط بودجه کم دولتی را در نظر نمیگرفتند آیا درست است به خاطر اینکه پانصد میلیون کمتر هزینه شود میلیاردها تومان سرمایه با خطر جدی روبرو شود…؟!
بیشتر فیلمها مخصوصا فیلم اولیها سرمایه را خودشان آوردهاند و یا سرمایهگذار جدید به سینما وارد کردهاند، چرا کسی به این نکته توجه نکرده است!؟
کارگردان همیشه هست، پول نیست …! سینمای ما بیشتر از کارگردان، به سرمایهگذار نیاز دارد…
باز هم میپرسم، منظور از باشکوه برگزار شدن جشنواره دقیقا چیست وقتی پول سرمایهگذاران سینما بلاتکلیف است!
سرمایهگذارانی که سینما را شکل میدهند، کارآفرینی می کنند، و باعث تولید فیلم و فیلم های دیگر می شوند..
حداقلیترین کار برای برگزاری تقریبا نرمال، راه اندازی بخش نگاه نو و جنبی است.
آیا واقعا کسی جوابگو است؟ اصلا برای کسی مهم است؟!
نمیدانم شاید هم هدف از برگزاری جشنواره ، فقط راه رفتن روی فرش قرمز و عکس انداختن باشد! در کنارش هم ارایه بیلان کاری و ..
صنعت و اقتصاد سیری چند؟!
اگر اقتصاد سینما تامین نشود، صنعت سینما از بین خواهد رفت… برای رسیدن به تناسبی بهتر، اعتدال بهترین گزینه است.»
رحیم طوفان، کارگردان فیلم سینمایی «یک کیلو بیست و یک گرم»
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- خبرهایی از سریال «پدرخوانده»/ مذاکره با ماهسون قرمزیگل
- بازیگران مطرح ترکیه در سریال نمایش خانگی «پدرخوانده»
- معرفی بازیگر جدید «سه سپیده»
- رحیم طوفان «سه سپیده» را کلید زد/ علیرضا جلالی تبار و رامین راستاد همبازی شدند
- «یک کیلو و بیستویک گرم» در شبکه نمایش خانگی
- در آستانه اکران فیلم؛ از پوستر « یک کیلو و بیست و یک گرم» رونمایی شد
- تهیهکننده بهترین فیلم هنر و تجربه در جشنواره فیلم فجر/ سیمرغی که به «مغزهای کوچک زنگ زده» دادند تشریفاتی بود!
- توضیحات صلواتیفرد درباره اهداف و رویکردهای جشنواره جهانی فیلم فجر
- واکنش توییتری صالحی به اعلام هزینههای جشنواره فجر و لیست حمایتی فارابی
- رقم هزینههای جشنواره ۳۶ اعلام شد
- گفتوگو با ابراهیم حاتمیکیا به بهانه اکران نوروزی فیلمش/ پلاک یعنی خودم
- سیزده نکته در آسیب شناسی جشنواره فیلم فجر/ بخش اول: جشن یا جشنواره؟
- کوتاه درباره «تنگه ابوقریب» ساخته بهرام توکلی/ زوایای عریان خشونت جنگ
- معرفی برگزیدگان بخش تجلی اراده ملی/ از پیشتازی «تنگه ابوقریب» تا جایزه ساعد سهیلی
- اعلام جزییات آخرین بخش از سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر
نظرات شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود






این کارگردان تازه از راه رسیده اینقدر عصبانی است که خبر نداره باط فرش قرمز برچیده شده!!