تصمیمات جدید ستاد ملی مدیریت کرونا مبنی بر ممنوعیت فعالیت مشاغل گروههای ۲، ۳ و ۴ که سالنها سینما هم جزو آن میشوند، اعتراضاتی را به همراه داشت. این مصوبه که دیروز ۱۷ آبان ابلاغ شد از ساعت ۱۸ هر روز از ۲۰ آبان تا ۲۰ آذر اجرایی میشود.
به گزارش سینماسینما در همین خصوص دبیر شورای صنفی نمایش در گفتگو با تسنیم درباره مصوبات امروز شورای صنفی نمایش اعلام کرد که به نحوه زمانبندی ساعات کاری سینماها معترضیم و آن را به ارشاد منتقل کردیم. اصلیترین مسأله امروز ما ساعات کاری سینماها از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا بود.
مرتضی شایسته با اعلام این موضوع بیان کرد: این طور که ساعتهای کاری سینماها را اعلام کردند عملاً فروشی در سینماها نخواهیم داشت زیرا اصلیترین ساعت کاری سینماها به بعد از غروب مربوط میشود.
وی ادامه داد: تقاضای اصلی ما که به رئیس سازمان سینمایی تقدیم شده است تغییر در ساعت کاری سینماها است حتی به این صورت که سانس صبح حذف شود اما به سانسهای شب دو سانس اضافه شود و با این حساب سینماها از ساعت ۱۴ تا ۲۲ شب فعالیت داشته باشند.
این تهیهکننده سینما همینطور درباره اعتراض سینماداران مبنی بر نبود فیلم خوب و مخاطبپسند برای اکران بیان کرد که با صاحبان آثار در این مورد صحبت کردیم؛ آنها نیز منتظرند تا سینما به روال عادی خود بازگردد تا بتوانند فیلمهای خود را راهی اکران کنند.
همچنین علی سرتیپی – از سینمادارهای تهران – در گفتگو با ایسنا اعلام کرد که با اعمال محدودیت زمانی در فعالیت سینماها، سالنهای تحت اختیار خود را بازگشایی نخواهد کرد.
این پخشکننده و سینمادار درباره بازگشایی سینماها و امکان فعالیت تا ساعت ۱۸ بیان کرد: سینماها را باز نمیکنیم چون اصلا کارکردی ندارد. زمان کاری سالنهای سینما دقیقا برعکس چیزی است که اعلام شده و تازه از ساعت ۱۸ به بعد مردم به سینما میروند. اگر قرار باشد همان موقع ببندیم چه فایدهای دارد، این کار شبیه یک شوخی است.
او افزود: این نوع تصمیمگیری برای کار سینما اصلا حرفهای نیست و به نظر میرسد فقط یک دستورالعمل بدون حساب و کتاب وجود دارد. ضمن اینکه مشخص است وزارت ارشاد هم هیچ اعمال نظری ندارد.
سرتیپی مدیریت پردیسها و سالنهای سینمایی کورش، ایران مال، هروی، گالریا و شکوفه را در تهران برعهده دارد که به گفته او فعلا بسته میمانند.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- در جلسه شورای صنفی نمایش مصوب شد: «دو روز دیرتر» و «سینما شهرقصه» به سینماها میآیند
- علی سرتیپی: تاثیر منفی افزایش نرخ ارز بر سالن سازی/ پاپ کورن هم از بلیت سینما گرانتر است
- هشتمین جلسه شورای صنفی نمایش برگزار شد؛ اکران دو فیلم جدید از ۵ شهریور
- خروج کانون کارگردانان سینما از شورای صنفی نمایش/ برای رائد فریدزاده متاسفیم
- اعلام فیلمهای اکران نوروز ۱۴۰۳/ ۴ فیلم جشنواره فجر ۴۳ در نوبت اکران قرار گرفت
- اکران ۳ فیلم جدید از ۲۸ آذر
- ۲ فیلم جدید در راه اکران سینماها
- «شبگرد» فرزاد موتمن اکران میشود
- علی سرتیپی رئیس هیات مدیره انجمن ویاودی شد
- ۳ فیلم جدید در سینماها/ پایان اکران سراسری «مست عشق» و «سال گربه»
- فیلمهای مدیری، سهیلی و داودنژاد در راه اکران/ ثبت دوباره قرارداد فیلم حمیدرضا آذرنگ
- همایون اسعدیان مطرح کرد؛ از دعوا بر سر اکران ۱۰ فیلم کمدی تا اجبار در دادن یک حق وِتو
- فیلمهای سعید سهیلی و مهران مدیری در راه سینماها/ تعویق یک هفتهای اکران «یادگار جنوب»
- صدور پروانه ساخت سینمایی برای پنج فیلمنامه
- به مناسبت عید سعید فطر؛ شهاب حسینی، پارسا پیروزفر، بهرام افشاری و هانده اَرچل روی پرده سینماها
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش





