پیمان حقانی کارگردان «۳۱۶» میگوید یک سال است برای پخش ویدیویی این اثر که جایزه جشنواره «یاس» را هم برده تلاش میکند ولی به نتیجه نمیرسد و حال قصد دارد جایزه «یاس» را پس بفرستد.
به گزارش سینماسینما، پیمان حقانی کارگردان فیلم سینمایی «۳۱۶» که سال گذشته از جشنواره فیلم «یاس» جایزه هیات داوران را کسب کرده بود گفت: درست سال پیش بود که هیات داوران جشنواره «یاس» متشکل از مسعود کیمیایی، علیرضا زرین دست، فرهاد اصلانی، کمال تبریزی، منوچهر شاهسواری جایزه ویژه هیات داوران را که برگزارکننده اش موسسه رسانه های تصویری است به فیلم «۳۱۶» اهدا کردند، اما از نظر مدیران موسسه این فیلم آنقدر ارزشمند نیست که بعد از یک سال از تقاضای واگذاری حق پخش اش نسبت به درخواست اینجانب پاسخی بدهند.
او اضافه کرد: این به این معنی است که یا جایزهای که خودشان در جشنواره زیرمجموعهشان دادهاند بی اعتبار است و یا فیلم من شایسته برنده شدن نبوده است. در هر ۲ حال شایسته است که جایزه به صاحبانش برگردانده شود. متاسفانه به دلیل همکاری نکردن مسئولان موسسه رسانههای تصویری فیلم «۳۱۶» که در گروه «هنر و تجربه» اکران موفقی داشت این امکان را نمییابد که به خانه های مردم برود.
این کارگردان درباره موفقیتهای فیلم «۳۱۶» توضیح داد: این فیلم موفق به حضور در ۲۶ جشنواره و مراکز فرهنگی جهان و کسب جایزه ویژه از جشنواره «وارنا» بلغارستان و بهترین فیلم شرکت های فیلمسازی ایران و… شده که حاصل آن پخش فیلم از ۲ شبکه بین الملی تلویزیون مالزی و تلویزیون استونی است. همچنین فیلم با بیش از ۱۱ هزار مخاطب در گروه «هنر و تجربه» فروش خوبی داشته است، این در حالی است که این فیلم قصه شخصیت هایش را از طریق پاها، کفش ها و دست ها پیش می برد.
حقانی در پایان عنوان کرد: من هرگز هیچ جایی ادعا نکرده ام که فیلم مهمی ساخته ام، اما وقتی فیلمی یک تجربه موفق در نوع خود است، در دیگر نقاط جهان از چنین اثری حمایت و به فیلمساز انگیزه ادامه مسیر داده می شود، نه اینکه بعد از گذشت سه سال از ساخت فیلم همچنان پشت در اتاق مدیران بنشینیم تا به طریقی بتوانیم سرمایه اولیه مان را بازگردانیم. مدیران می گویند بودجه برای خرید فیلم نداریم اما جشنواره «یاس» با بودجه چند میلیاردی برگزار می شود که از برندگانش نیز حمایت کافی نمی شود. بهتر نیست به جای برگزاری این جشنواره کپی رایت فیلم ها خریداری شود تا فیلمسازان مستقل بتوانند روی پا خود بایستند و مسیر ساخت فیلم را در سینمای ایران ادامه دهند؟
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «سنگراه»؛ فانتزی رویایی اپراگونه
- جایزه ویژه جشنواره بلغارستان به «کیک محبوب من» رسید
- «حرف آخر» به هنر و تجربه رسید
- پوستر «تارا» همزمان با اکران رونمایی شد
- مدیرکل دفتر نظارت بر عرضه و نمایش فیلم: ۷۰ درصد فیلمهای صف اکران به «هنروتجربه» میرسند/ خسارت یک ترافیک!
- محمد حمیدی مقدم: فعالیت «هنر و تجربه» در همه حوزهها گستردهتر میشود
- اعلام شیوهنامه حمایت مالی از مستندسازان/ «هنر و تجربه» تعطیل نمیشود
- این فیلمهای کوتاه را حتما ببینید/ نگاهی به فیلمهای کوتاه اکران هنر و تجربه
- اکران «طلاقم بده به خاطر گربهها» در گروه «هنر و تجربه»
- یک فیلم از سینمای افغانستان در گروه هنر و تجربه به نمایش در میآید
- گزارش مراسم افتتاحیه هفته فیلم لهستان/ تلاش هنر و تجربه برای پر کردن یک خلاء
- «یک کامیون غروب» در گروه «هنر و تجربه» اکران میشود
- اکران فیلمی از سمیح کاپلان اوغلو در گروه هنر و تجربه
- انتشار گزارش «هنر و تجربه» در راستای شفافسازی
- بررسی شخصیت و پرونده اولین قاتل سریالی زن ایران به زودی در سینماهای هنر و تجربه
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد





