اعضای آکادمی سینمای مستند ایران که در نخستین دوره فعالیت خود سیزدهمین دوره جشن مستقل سینمای مستند ایران را داوری میکنند، مشخص شدند.
به گزارش سینماسینما به نقل از روابط عمومی، نخستین دوره آکادمی سینمای مستند ایران که همزمان با سیزدهمین دوره «جشن مستقل سینمای مستند ایران» تاسیس شده است بر اساس آیین نامه خود بیش از ۴۵۰ نفر از اعضای واجد شرایط عضویت را برای داوری آثار رسیده به دبیرخانه جشن دعوت کرده است.
مطابق آیین نامه آکادمی سینمای مستند، برندگان تندیس ادوار پیشین جشن خانه سینما، جشن مستقل سینمای مستند، جشنواره فیلم فجر، جشنواره سینما حقیقت و جشنواره فیلم کوتاه تهران و همچنین داوران جشنوارهها، پیشکسوتان و نامآوران سینمای مستند کشورمان برای عضویت به این آکادمی دعوت شدهاند.
محمد شکیبانیا رئیس سیزدهمین دوره جشن مستقل سینمای مستند ایران اعلام کرد: دعوتنامه اولیه اعضا به صورت پیامکی ارسال شده است و بازبینی آثار توسط ایشان به زودی آغاز خواهد شد.
به گفته وی، به علاوه از حدود ۴۰ نفر از فعالان فرهنگ و هنر در رشتههای مختلف نیز برای حضور در آکادمی و داوری آثار دعوت خواهد شد.
رئیس سیزدهمین دوره جشن مستقل سینمای مستند ایران تاکید کرد: با توجه به نقایصی که بانکهای اطلاعاتی جشنوارهها دارند احتمال این که برخی از اعضای واجد شرایط در فهرست اولیه دعوت به آکادمی نباشند وجود دارد لذا برای افرادی که مطابق آیین نامه آکادمی، خود را واجد شرایط حضور در آن میدانند امکان ثبت نام از طریق سایت جشن به نشانی idiawards.com فراهم شده است.
هنرمندانی چون محمد تهامی نژاد، محمدرضا اصلانی، رخشان بنی اعتماد، کامران شیردل، ابراهیم مختاری، مصطفی رزاق کریمی، محسن عبدالوهاب، پوران درخشنده، ارد عطارپور، مهرداد زاهدیان، مرتضی رزاق کریمی، محمدمهدی طباطبایی نژاد، سام کلانتری، مهدی باقری، رامین فاروقی، هادی آفریده و… اعضای آکادمی را شکل میدهند.
جشن مستقل سینمای مستند ایران رویدادی سالانه است که با همکاری انجمن صنفی تهیهکنندگان سینمای مستند و انجمن صنفی کارگردانان سینمای مستند و زیر نظر هیات رئیسه جشن برگزار میشود.
این جشن در دوره سیزدهم به ریاست محمد شکیبانیا به شیوه آکادمی داوری و اختتامیه آن در ۹ اسفند ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- معرفی برگزیدگان سیزدهمین جشن مستقل سینمای مستند ایران/ شبی برای تجلیل از سعید پورصمیمی و مهدی جعفری
- معرفی منتخبان مرحله اول داوری جشن مستند/ اختتامیه ۱۲ اسفند برگزار میشود
- محمد شکیبانیا رئیس سیزدهمین جشن مستقل سینمای مستند شد
- فراخوان سیزدهمین جشن مستقل سینمای مستند منتشر شد
- جشن مستقل سینمای مستند افتتاح شد؛ سینمای مستند از جامعه عقب نیست/ مراقب باشید جشن، جشنواره نشود
- معرفی داوران جشن مستقل سینمای مستند ایران
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





