نام ۷ «نمایش عروسکی سنتی» راهیافته به مرحله نهایی هجدهمین جشنواره نمایش عروسکی تهران- مبارک اعلام شد.
به گزارش سینماسینما به نقل از ستاد خبری هجدهمین جشنواره نمایش عروسکی تهران- مبارک، هیات انتخاب بخش «نمایشهای عروسکی سنتی» این رویداد متشکل از داود فتحعلیبیگی، پوپک عظیمپور و شهرزاد مبرهن اسامی ۷ اثر راهیافته به مرحله نهایی را از میان ۱۴ طرح و ایده پذیرفتهشده در مرحله نخست، اعلام کردند.
اسامی این نمایشها به ترتیب حروف الفبا به شرح ذیل است:
۱- «آخرین جشن پاییز» به نویسندگی و کارگردانی علی جباری از تهران (جَنبی)
۲- «بارگاه سلیمخان» به نویسندگی رسول شیخاحمدخمسه و کارگردانی زهرا امینی از تهران (جَنبی)
۳- «بارگاه سلیمخان» به کارگردانی صفرعلی محمدزادهسقا از تهران
۴- «سلامان و مبارک» به نویسندگی و کارگردانی محمود دهقانهراتی از کرج
۵- «در خمره بمانیم» به کارگردانی امیرحسین انصافی از تهران
۶- «دردنونه خیمه» به نویسندگی و کارگردانی حسین ربیعی از تهران
۷- «کرسیبازی» به نویسندگی و کارگردانی محمدرضا آزادفرد از تهران
مدیریت بخش نمایشهای عروسکی سنتی این دوره از جشنواره بر عهده سیاوش ستاری است.
هجدهمین جشنواره نمایش عروسکی تهران – مبارک با یاد زندهیاد گلزار محمدی، دبیر فقید این جشنواره و با دبیری اجرایی مهدی حاجیان از ۱۰ تا ۱۷ اسفندماه سال جاری برگزار میشود.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





