تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۷/۲۴ - ۰۷:۵۰ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 29832

فیلم سینمایی رفتنبرندگان بخش اصلی و رقابتی «جریان‌های نو» در جشنواره بین‌الملی فیلم بوسان معرفی شدند.

به گزارش سینماسینما، دو فیلم چینی «چاقو در آب شفاف» به کارگردانی «وانگ کوئبو» و «بخشنده» ساخته «ژانگ کی‌وو» به طور مشترک به عنوان برندگان جایزه بهترین فیلم بخش رقابتی «جریان‌های نو» در بیست‌ و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم بوسان در کره جنوبی معرفی شدند.

فیلم «بخشنده» به تفاوت‌های بین قشر فقیر و ثروتمند در جامعه معاصر چین می‌پردازد و داستان آن درباره مردی است که کلیه خود را می‌فروشد و فیلم «چاقو در آب شفاف» نیز به بررسی زندگی اقلیت مسلمانان در جامعه چین می‌پردازد و روایتگر داستان مردی است که نمی‌تواند از گاوش دل بکند.

هیئت داوران بخش رقابتی جشنواره فیلم بوسان شامل محمود کلاری فیلمبردار ایرانی، سلیمان سیسه از مالی، «گونت مونگا» از هند، «برو بیر» از هلند و «ژانگ لو» کارگردان کره‌ای-چینی از فیلم «رفتن» به کارگردانی نوید محمودی نیز به صورت ویژه تقدیر کردند.

به گزارش ورایتی، فیلم «رفتن» به عنوان نماینده سینمای افغانستان در اسکار ۲۰۱۷ انتخاب شده بود، اما در فهرست نهایی ۸۵ فیلم تائید شده از سوی آکادمی برای رقابت در این شاخه از جوایز اسکار دیده نمی‌شود و آکادمی اسکار نیز هنوز توضیحی درباره علت رد شدن فیلم «رفتن» ارائه نداده است.

جشنواره فیلم بوسان که امسال در سایه اعتراضاتی علیه دخالت‌های دولت در این روی رویداد سینمایی و در حمایت از رئیس سابق جشنواره برگزار شد، از ۱۶۵ هزار بازدیدکننده میزبانی کرد؛ این در حالی است که سال گذشته این رویداد سینمایی ۲۲۷ هزار نفر مخاطب داشت.

«کانگ سو-یون»، رئیس جدید جشنواره فیلم بوسان کاهش مخاطبان این رویداد را به دلیل کاهش کلی نمایش‌های و سالن‌های نمایش، بایکوت کردن جشنواره توسط سینمای داخلی کره و همچنین قوانین ضد فساد جدید در این کشور دانست.

بیست‌و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم بوسان از تاریخ ۶ تا ۱۵ اکتبر (۱۵تا ۲۴ مهرماه) در کشور کره جنوبی برگزار شد.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها