رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: با تغییراتی که مجلس شورای اسلامی در لایحه بودجه اعمال کرده است بودجه صداوسیما و قوه قضائیه نسبت به سال جاری ۵۸ درصد افزایش یافته است در حالی که رشد بودجه سایر دستگاهها در سال آینده حدود ۱۲ درصد است.
به گزارش سینماسینما، داوود منظور در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی بخش هزینهای تبصره ۱۳ لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ بیان کرد: در تبصره ۱۳ لایحه چند حکم هزینهای آمده است که بار مالی دولت را بالا برده است. اولا در مورد تسهیلات است که دولت مکلف شده مابهالتفاوت سود را تا چهار درصد بپردازد این حکم مربوط به یارانه تسهیلات بالغ بر ۱۴ هزار میلیارد بار مالی را بالا برده است.
وی ادامه داد: از سوی دیگر بودجه قوه قضاییه و صداوسیما افزایش داشته است رشد بودجه قوه قضاییه و رشد بودجه صداوسیما نسبت به سال ۱۴۰۲ حدود ۵۸ درصد است. در حالی که برای سایر دستگاهها رشد بودجه ۱۲ درصد پیشبینی شده است. این افزایش بودجه صداوسیما و قوه قضاییه روی هم ۳۷ هزار میلیارد تومان بار مالی به دولت تحمیل کرده است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه در ادامه تصریح کرد: اصلاحات و تغییراتی که در تبصره ۱۳ نسبت به لایحهای که دولت ارائه کرده است انجام شده بالغ بر ۵۰ هزار میلیارد تومان بار مالی به دولت تحمیل کرده است ما از نمایندگان تقاضا داریم هرگونه تغییری که در هزینهها ایجاد میکند در بخش منابع نیز بار مالی آن را برای ما پیشبینی کنند. اینگونه الحاقات به لایحه برخلاف اصل ۷۵ است.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- بیانیه سازمان سینمایی در پی حمله به صداوسیما
- اهانت به مقدسات اهل سنت روی آنتن شبکه یک؛ برکناری دو مدیر/ علیه ۸ نفر اعلام جرم شد
- به بهانه برنامه «جعبه سیاه»؛ کفن و آگهی فوت لیاقت چه کسانی است؟
- خروج از موقعیت ذینفع، پیش نیاز نظارت صداوسیما بر شبکه نمایش خانگی
- توضیح تلوبیون درباره ادعای اختلال در پخش سخنرانی رئیسجمهور
- هنگام پخش سخنرانی رئیس جمهور؛ پخش اینترنتی شبکه خبر از تلوبیون، هک شد
- رئیس سازمان صداوسیما توضیح داد؛ سرنوشت سریالهایی که بازیگران جنجالی در آن ایفای نقش کردهاند، چیست؟
- بیانیه روابط عمومی سازمان صداوسیما؛ دیدگاه جبلی درباره محتوای شبکه نمایش خانگی دوباره تشریح شد
- مدیران شش شبکه تلویزیونی منصوب شدند
- افزایش بیش از پنجاه درصدی بودجه صداوسیما در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱
- یک سد نظارتی جدید در عصر شگفت انگیز ارتباطات
- بر شاخهای که نشستهاید؛ به دست خود اره میسایید
- پاسخ سازمان برنامه و بودجه به چگونگی تامین منابع مالی افزایش حقوق کارکنان صداوسیما
- تک صدایی در صداوسیما، به تک صدایی در شبکه نمایش خانگی تبدیل خواهد شد؟
- مشکلات مالی صداوسیما، ساخت سریال «آبان» را به تعویق انداخت
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





