علی آشتیانیپور مدیر شرکت پخش فیلم سینمایی «ژن خوک» به کارگردانی سعید سهیلی در اکران نوروز، درباره دلایل فروش کم این فیلم برخلاف انتظارات، توضیحاتی ارائه کرد.
به گزارش سینماسینما ،علی آشتیانیپور مدیر شرکت پخش «فیلم آفرین» که مسئولیت پخش فیلم سینمایی «ژن خوک» به کارگردانی سعید سهیلی در اکران نوروزی را به عهده دارد، در گفتگویی درباره فروش کم این فیلم برخلاف انتظارات گفت: هرچند «ژن خوک» فروش قابلتوجهی نسبت به انتظارات ما نداشته است اما در شبهای اخیر فروش بهتری پیدا کرده و به نظرم رفتهرفته این فروش بهتر خواهد شد.
وی ادامه داد: باید عنوان کنم این فروش کم هم به دلیل محروم بودن از تیزرهای تلویزیونی بوده است. در واقع روند به این گونه بود که ما به روزهای پایانی سال ۹۷ برخوردیم و در این بازه جلسات تلویزیون به منظور اعطای تیزرها دیر انجام و باعث شد ما تا این لحظه هیچ تیزر تلویزیونی نداشته باشیم.
آشتیانی پور افزود: هرچند سعید سهیلی خودش مذاکرات را انجام میداد با این وجود روز چهارشنبه ۷ فروردین ماه دستاندرکاران تلویزیون فیلم را دیدند و قرار است از شنبه هفته آینده تعدادی تیزر در اختیار ما قرار دهند.
وی با بیان اینکه در اکران نوروزی رقابت جدی است و هر فیلمی با این تصور که قدرتمند است در این چینش قرار میگیرد، اظهار کرد: همانطور که گفتم از شب چهارشنبه «ژن خوک» وضعیت اکران بهتری پیدا کرده به گونهای که توانسته است ۱۰ سانس فوقالعاده داشته باشد. یکی از دلایل این امر هم این بود که در برنامه «خندوانه» یک اشاره کوچک به فیلم ما شد و همین موضوع باعث شد ما افزایش ۴۰ درصدی در فروش داشته باشیم. این موضوع اهمیت تیزرهای تبلیغاتی را نشان میدهد به هر حال من و سعید سهیلی بررسیهای لازم را انجام میدهیم تا بتوانیم در این رقابت موفق باشیم.
مدیر شرکت پخش فیلم آفرین توضیح داد: امسال شرایط اکران نوروزی پیچیده شده بود به طوری که زمانی را که ما باید صرف تبلیغات میکردیم به دلیل روشن نبودن وضعیت اکران، صرف پیدا کردن سینما و سانس کردیم از همین رو مطمئنم اگر شرایط بهتری به لحاظ تبلیغات داشتیم میتوانستیم در جایگاه بهتری از نظر فروش قرار بگیریم.
او در پاسخ به این پرسش که اتفاقاً «ژن خوک» جزو اولین فیلمهایی بود که تیم تبلیغاتش از قطعیت اکران آن در ایام نوروز خبر دادند و بنابراین صاحبان فیلم آمادگی نسبی برای اکران داشته، گفت: اینکه ما تصورات خودمان را داشته باشیم با اینکه در واقعیت چه اتفاقی میافتد فرق دارد منظورم این است که شرکت پخش فیلم ما گزینههایی برای اکران نوروزی مطرح کرد اما ما پروانه نمایش نداشتیم و نمیتوانستیم قرارداد ببندیم بنابراین ما مجوزهای لازم را نداشتیم تا در چارچوب خودمان کارهای لازم را انجام بدهیم از همین رو ما تمام تلاشمان را کردیم تا این موارد را حل کنیم.
آشتیانیپور مطرح کرد: همانطور که گفتم اکران نوروزی یک رقابت جدی است و فیلمهایی که در کنار هم قرار میگیرند تصور میکنند که قدرت لازم را برای رقابت در این ماراتن دارند از همین رو اگر یکی از فیلمها قویتر باشد شرایط را پیچیدهتر میکند. با این وجود باید بگویم «ژن خوک» یک فیلم گرم است و سابقه سعید سهیلی نشان میدهد که ذائقه مخاطب را میشناسد. ما در اکرانها هم متوجه شدهایم که مردم فیلم را دوست دارند و از سالن راضی خارج میشوند.
او در پایان عنوان کرد: فکر میکنم میتوانم این گلایه را داشته باشم که چرا ما در محدودیتهای زمان تلویزیون و جلسات شوراهای آن، باید برای به دست آوردن تیزر گرفتار شویم به گونهای که بعد از گذشت ۱۰ روز از اکران نوروزی همچنان از داشتن تیزر محروم باشیم. به نظرم این حمایت نکردن از یک جریان فرهنگی است.
منبع : مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- اعتراض عضو کمیته علمی کرونا و پاسخ «خندوانه»؛ با مجوز کدام نهاد ماسکها را برداشتید؟/ مجوز شورای سلامت صداوسیما را داشتیم
- زمان پخش خندوانه مشخص شد/ دورهمی برنامه سال تحویل ۱۴۰۰
- گلایه بازیگر پیشکسوت از پخش برنامههای «دورهمی» و «خندوانه» در تلویزیون
- «خندوانه» پربینندهترین برنامه زمستانی تلویزیون شد
- روایت سینا مهراد از مشکلاتی که با نام پدرش داشت
- مروری بر برنامههای شاخص نوروز ۹۸ تلویزیون/ مدیری با «دورهمی» بازگشت، «خندوانه» در پایان راه
- اولین تیزر فیلم «ژن خوک» منتشر شد
- مخالفت مدیران صدا و سیما با حضور ظریف در خندوانه!
- مهمانان آخر هفته «خندوانه» چه کسانی هستند؟
- جزئیات تازه از حضور مهران غفوریان در برنامه «خندوانه»
- پایان فیلمبرداری «ژن خوک» با نقشآفرینی سه بازیگر اصلی
- واکنش اینستاگرامی ارژنگ امیرفضلی به شایعه تمسخر اعتراض دانشجویان در «خندوانه»
- اسمی که مادر نگار جواهریان روی رامبد جوان گذاشته است
- سوال عجیبی که جنابخان از محمدرضا شریفینیا پرسید
- جزئیاتی تازه از فصل جدید «خندوانه» و «قاچ»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم






