تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۰۶/۱۳ - ۱۴:۳۹ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 64190

سینماسینما، علی پاکزاد– افشین هاشمی کارگردان فیلم «گذر موقت» بر این باور است، کسانی که حوصله تماشای تجربه یافتن زبانی تازه را برای ارتباط دارند، می‌توانند با فیلم «گذر موقت» ارتباط برقرار کنند

به گزارش سینماسینما، افشین هاشمی کارگردان سینما و تئاتر اکنون و به صورت هم زمان «گذر موقت» را در سینماهای کشور اکران دارد و نمایش «شیرهای خان بابا سلطنه» را نیز به روی صحنه می‌برد. هاشمی سال‌هاست به عنوان کارگردان و بازیگر در تئاتر فعالیت می‌کند و حالا سومین ساخته سینمایی او روی پرده سینماهاست. همین بهانه‌ای شد تا در گفت‌و‌گویی کوتاه با هاشمی در مورد تجربیات اخیر او در زمینه کارگردانی سخن بگوییم.

کارگردان «گذر موقت» درباره این فیلم گفت: «زمان ساخت  فیلم برمی‌گردد به یک سال و نیم قبل، اما با توجه به برخی اتفاقات زمان نمایش آن به این روزها موکول شد. این نکته‌ای بسیار طبیعی است که برخی فیلم را دوست داشتند و کسانی هم نه. فکر می‌کنم کسانی که حوصله تماشای تجربه جستجوی زبانی دیگر برای ارتباط را داشته باشند، بتوانند با فیلم ارتباط برقرار کنند.»

فیلم سینمایی گذر موقت

هاشمی درباره تفاوت‌هایی که کار او در زمینه کارگردانی تئاتر و فیلم دارد، گفت:«من به این فکر نمی کنم که چه کاری باید انجام دهم تا اثرم متفاوت باشد. به خود قصه فکر می‌کنم که چگونه بهتر روایت می‌شود.  قبل از شروع به کار تصمیم نمی‌گیرم که من باید کاری متفاوت بسازم. دوست دارم فیلم خوبی بسازم و قصه فیلم با شکل روایت هم‌خوانی داشته باشد. ولی سلیقه‌ام قصه‌هایی ست که از روزمرگی فاصله داشته باشند. این دیدگاه و نوع کار نه برتری محسوب می شود و نه کاستی است.»

او ادامه داد: «سینما را از سال ۱۳۸۲ شروع کردم و تئاتر را از سال ۱۳۷۲؛ ده سال تجربه من در تئاتر بیشتر از سینماست. و باز من در تئاتر ده نمایش کارگردانی  کرده‌ام و در سینما سه فیلم؛ تخیل در تئاتر خیلی راحت‌تر اجرا می‌شود، ولی برای ایجاد تخیل در سینما نیاز به سرمایه قابل توجهی است که من هنوز این سرمایه را ندارم. من در تئاتر می‌توانم بهترین‌ها را داشته باشم، اما در سینما درصدی از آن برایم فراهم است که بخشی از آن به دلیل سرمایه است و همه این‌ها در کاری که ارائه می‌دهم تاثیرگذار است.»

هاشمی در پایان اضافه کرد:«هیچ کسی را در جهان نمی‌شناسم که از دریافت جایزه و یا تحسین شدن استقبال نکند. من هم از این موضوع مستثنا نیستم. ولی بیشتر به این فکر می‌کنم که قصه‌ام را چگونه خوب تعریف کنم.»

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها