فرشاد محمدی که فیلمبرداری دو فیلم «امکان مینا» و «نیمه شب اتفاق می افتد» به کارگردانی کمال تبریزی و تینا پاکروان را به عهده داشته است و هر دو فیلم فرم حضور در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر را پر کرده اند گفت: فیلم «امکان مینا» به من این فرصت را داد تا برای نخستین بار با کمال تبریزی همکاری کنم و دومین همکاری من با منوچهر محمدی تهیهکننده این اثر که قبلا در تولید فیلم «فرشته ها با هم می آیند» با او همکاری کرده بودم، نیز رقم خورد.
وی درباره تجربه همکاری با کمال تبریزی توضیح داد: تبریزی کارگردانی آرام، ساکت، خوش برخورد و با اخلاق است و در طول کار از او نکات مهمی را یاد گرفتم که امیدوارم این فیلم از سوی هیات انتخاب سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر انتخاب شود و بتواند در این رقابت به خوبی دیده شود.
محمدی درباره انتخاب عنوان «امکان مینا» برای فیلم تبریزی عنوان کرد: درباره نام فیلم نمی توانم توضیح دهم چون داستان را لو میدهد. ولی باید بگویم فیلمبرداری «امکان مینا» سخت بود چون داستان فیلم در دهه ۶۰ اتفاق می افتاد و صحنه های آن دوران بازسازی شده است.
محمدی افزود: داستان در دهه ۶۰ اتفاق می افتد و طراحی صحنه و فضا به خصوص زمانی که در خیابان ها فیلمبرداری داشتیم خیلی سخت و دشوار بود چون هم شکل خیابان ها تغییر کرده و رسیدن به فضای خیابانی شهر در دهه مذکور سخت بود و هم مردم هنگام فیلمبرداری همراهی نمی کردند البته نمی توان از آنها انتظار داشت و تا اندازه ای هم حق دارند. مجموع مواردی که گفتم از دشواری های کار در فیلم «امکان مینا» بود.
این فیلمبردار سینمای ایران که در سی و سومین جشنواره فیلم فجر با فیلم «رخ دیوانه» حضور داشت، بیان کرد: به عنوان فیلمبردار هیجان زده هستم که «امکان مینا» را روی پرده ببینم.
محمدی در پایان صحبت های خود درباره تجربه همکاری با تینا پاکروان گفت: «نیمهشب اتفاق می افتد» اثری زنانه است و من به عنوان فیلمبردار سعی کردم مجموع حس و حال های این فیلم را به درستی از آب درآورم. زمانی که پلان های فیلم را فیلمبرداری می کردم این احساس را داشتم که یک خانم پشت دوربین نشسته و فیلمبرداری می کند.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- نگاهی به نقدهای «تاسیان»/ نمایش یک دوران آرام، لزوما رویا فروشی نیست
- «تاسیان» و پایانی بیقهرمان
- «تاسیان» و نظریه مرگ مولف
- تاسیان میشود بیتو
- توقیف را چه کسی در دامان فرهنگ ما گذاشت؟/ بیانیه اعتراضی کانون کارگردانان سینما در پی پخش نشدن قسمت جدید «تاسیان»
- واکنش تینا پاکروان به توقیف «تاسیان»
- انتقاد سازندگی از گفتوگوی کمال تبریزی با ایسنا/ داوران بر اساس مصلحت رای دادند نه کیفیت
- انتقاد صریح کمال تبریزی و علیرضا رییسیان از بهرام رادان
- درباره متن و حاشیه داوری جشنواره فیلم فجر؛ کمال تبریزی: حس کردم جلسات داوری شنود میشود/ فشار از بیرون مانع پخش «قاتل و وحشی»
- فشار بر سریال تینا پاکروان ادامه دارد/ ساترا: «تاسیان» مجوز نمایش ندارد
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ داوران مسابقه سینمای ایران معرفی شدند
- اختصاصی سینماسینما/ نامه امیر اثباتی به کمال تبریزی؛ کنجکاوم بدانم قرار است در شورای پروانه نمایش چه گلی به سر سینما بزنید
- با حکم وزیر ارشاد؛ اعضای جدید شورای پروانه نمایشِ فیلمهای سینمایی منصوب شدند
- معرفی داوران بخش مسابقه تبلیغات سینمای ایران در فجر۴۳
- داوران آثار داستانی جشنواره فیلمکوتاه تهران معرفی شدند
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم





