وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حکمی امیرحسین سمیعی را به عنوان مدیرکل دفتر موسیقی این وزارتخانه منصوب کرد.
به گزارش سینماسینما به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در حکم محمدمهدی اسماعیلی خطاب به امیرحسین سمیعی آمده است:
«با عنایت به تعهد، شایستگی و تجارب ارزشمند جنابعالی، و پیشنهاد معاون محترم امور هنری، به سمت «مدیرکل دفتر موسیقی» منصوب میشوید.
وضعیت امروز موسیقی کشور دارای ضعفها و قوتهایی است. از علاقمندی بالای جوانان به موسیقی به عنوان فرصتی برای تولیدات فاخر و بامحتوای اصیل فرهنگی ایرانی – اسلامی استفاده نمایید.
امید است با استعانت از خداوند متعال در راستای تحقق سیاستهای فرهنگی نظام، با حسن تعامل شایسته با اهالی هنر، اصحاب موسیقی و جلب همکاری و حمایت ایشان و راهبری معاون محترم هنری،نسبت به پیگیری موارد ذیل اهتمام ورزید.
۱) توجه به سند ملی موسیقی و اجرایی سازی سیاستهای مندرج در آن.
۲) حفظ و ارتقای جایگاه اساتید موسیقی کلاسیک و ملی.
۳) تقویت و گسترش موسیقی نواحی ایران.
۴) توجه به اعزام گروههای موسیقی فاخر ایرانی و اجرا در کشورهای مختلف و تقویت دیپلماسی فرهنگی و هنری جمهوری اسلامی ایران.
۵) تقویت شوراهای شعر و موسیقی و توجه ویژه به محتواهای ارائه شده توسط هنرمندان و فعالان عرصه موسیقی. در این موضوع، هماهنگی با شورای شعر وزارتخانه ضرورت دارد.
۶) تقویت گفتمان انقلابی و توجه به ارزشهای فرهنگی، تربیتی و خانواده محوربر مبنای رهنمودهای مقام معظم رهبری و امام راحل(ره).
۷) توجه به ظرفیت تربیتی و جریانساز سرود و تقویت و توسعه آن.
مزید توفیق جنابعالی را در خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی و تحقق اهداف دولت مردمی، در پرتو لطف و عنایات امام عصر (عج) و رهبری داهیانۀ حضرت آیتالله العظمی امام خامنهای (مدظله العالی) از خداوند خواستارم.»
گفتنی است، امیرحسین سمیعی متولد سال ۱۳۶۲ است.
وی فارغ التحصیل هنرستان موسیقی است و کارشناسی خود را در رشته سینما از دانشگاه هنر معماری تهران دریافت کرده است.
سمیعی همچنین در دانشگاه کومیتاس ارمنستان در رشته آواز کلاسیک موسیقی را دنبال کرده است. خوانندگی در گروه کر ارکستر سمفونیک صداوسیما، خوانندگی در سمفونیهای خلیج فارس و دلاوران و آهنگسازی برای موسیقی فیلم نیز در کارنامه هنری وی دیده میشود.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- نامه سرگشاده یک کارگردان به وزیر ارشاد
- وزیر ارشاد در نشست رسانهای مطرح کرد؛ اگر اثری را متوقف کنید، حقالناس است/ تعداد ممنوع از کارها بسیار کم است
- احمد صدری سرپرست دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شد
- تغییراتی که باید، انجام میشود؛ پاسخ وزیر ارشاد درباره تغییر دبیر جشنواره فجر و معاون هنری
- وزیر ارشاد: در خصوص هنرمندان ممنوع الکار تجدید نظر کلی خواهد شد
- پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به سومین جشن مهر سینمای ایران
- صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شد
- واکنش وزیر ارشاد به انتقادات سینماگران از یک مصوبه
- آقای وزیر دولت چهاردهم تقابل با اهالی فرهنگ را به تعامل تبدیل کنید/خطر گعدههای دولت در سایه
- وزیر ارشاد: نظارت بر شبکه نمایش خانگی باید برعهده ارشاد باشد/ اجازه اکران فیلم قبل از مجوز را نمی دهم
- نظر وزیر ارشاد درباره ساخت فیلم بدون مجوز رسولاف
- با حکم وزیر ارشاد؛ رییس سازمان سینمایی، دبیر جشنواره فیلم فجر چهل و سوم شد
- وزیر ارشاد: سامانه سازوکار جدیدی برای نظارت بر فیلمهای سینمایی در حال تدوین است
- وزیر ارشاد: معین میتواند به ایران بازگردد
- ترکیب جدید هیات امنای بنیاد سینمایی فارابی مشخص شد
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





