سینماسینما، علی پاکزاد- امیر احمد انصاری کارگردان فیلم «هاری» گفت:«تمام لذت جشنواره فجر به این بود که همه اهالی سینما در کنار هم فیلم ها را مشاهده کنند. نیازی به کد خدا منشی نبود.
به گزارش سینماسینما، هاری فیلمی به کارگردانی امیراحمد انصاری، نویسندگی امیرعلی محسنین و تهیهکنندگی مهدی مددکار ساختهٔ سال ۱۳۹۳ است. این فیلم نزدیک به دوسال درگیر ممیزی ها از سوی وزارت ارشاد بود. اما بعد از گذشت دو سال و حذف دو دقیقه از آن بهمن ماه امسال اکران خواهد شد.
امیر احمد انصاری کارگردان فیلم «هاری» درباره ساخت این فیلم گفت:«متاسفانه فیلم «هاری» دچار مشکلاتی شد. نزدیک به دوسال درگیر مسائل مربوط به ممیزی در وزارت ارشاد بودیم. بعد از دوسال پروانه نمایش این فیلم را دریافت کردیم. با کمک دوستان توانستیم که مجوز اکران را از بهمن ماه امسال دریافت کنیم. فیلم ما به مدت یک ماه در گروه آزاد اکران خواهد شد.»
او ادامه داد:««هاری» در جشنواره های مختلفی به نمایش در آمد. ما در جشنواره جهانی فجر نیز نمایش داشتیم. خوشبختانه مخاطبان با فیلم رابطه خوبی برقرار کردند. سالن نمایش فیلم در فجر جهانی پر بود. توانستیم در جشنواره مونترال و لندن حضور پیدا کنیم ؛ که در هر دو جشنواره استقبال خوبی از فیلم ما شد. فیلم «هاری» تماشاگران خاص خود را دارد . قطعا در ایران هم اکران خوبی خواهیم داشت. البته نظر منتقدان نسبت به فیلم ما مثبت بود و همین موضوع باعث شد که نگاهها به فیلم ما بیش از گذشته باشد.»
کارگردان «هاری» درباره ممیزی های اعمال شده نسبت به فیلم گفت:«متاسفانه زمان زیادی را صرف کردیم که دوستان را راجع به مسائل ممیزی فیلم قانع کنیم. اکنون دو دقیقه از فیلم ممیزی خورده است. البته این دو دقیقه تاثیری روی قصه نگذاشته است.»
امیر احمد انصاری درباره توجه فستیوال های خارجی به این فیلم گفت:« دو سال قبل فیلم «محمد رسوا الله» در جشنواره مونترال مورد توجه قرار گرفت و بعد ایران هم از او استقبال شد ؛ و بعد از آن نوبت به فیلم ما در این جشنواره رسید. بسیاری از مجلات معتبر درباره این فیلم نوشتند اما در ایران و در جشنواره مورد حمایت قرار نگرفت و برای خود من هم این موضوع جالب توجه بود. اکنون در ایران در حال جنگ هستیم که فیلم ما را نمایش دهند و این موضوع واقعا عجیب است. جالب تر از این در هفته فیلم «پکن» هفت فیلم را از ایران انتخاب می کنند تا در این هفته فرهنگی توسط وزارت ارشاد نمایش داده شود که یکی از این فیلمها «هاری » است. اگر این فیلم خوب بوده است که خوب خداروشکر که مورد پسند قرار گرفته است. اما اگر خوب نیست چرا در بسیاری از فستیوال ها نمایش داده می شود اما در ایران با مشکل روبرو می شویم. این موضوع فقط و فقط اعمال سلیقه است. بسیاری از مواقع ما گیج هستیم و نمی دانیم که چه اتفاقی می افتد ما حمایت نمی خواهیم نیاز به عدالت داریم. متاسفانه میبینیم که بعضی از فیلمنامه ها را اصلا نمی خوانند و بعضی دیگر را به حدی به آن توجه می کنند که عجیب و غریب است. ما نیاز به اجماع سلیقه در سینما داریم.»
او درباره داوری ها و اعمال نظرها درباره فیلم ها گفت:«ببینید کاری که اکنون خانه سینما انجام می دهد بسیار جالب است. چرا در جشنواره فجر این اتفاق صورت نمی گیرد. اینکه از صنف های مختلف افرادی باشند و درباره فیلم ها نظر دهند و سلیقه آنها باعث شود که فیلم مورد نظر جایزه بگیرد بسیار مطلوب است. چرا انتصابی رفتار کنیم؟ جشنواره فجر با شکوه ترین گردهمایی سینمایی ما است. اخیرا هم موضوعاتی را دوستان مطرح کرده اند درباره جداسازی و تغییر مکان برگذاری جشنواره، تمام لذت جشنواره این بود که همه اهالی سینما در کنار هم و با هم فیلم ببینند. برج میلاد نماد جشنواره فجر بود. ما یک خانواده هستیم و نیازی به کدخدا منشی نداریم.»
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- اعلام جرم دادستان تهران علیه هفت سینماگر و یک فعال رسانهای
- تازهترین اظهارات ضرغامی درباره شجریان، قاضیانی و آتشی
- هنگامه قاضیانی آزاد شد
- هنگامه قاضیانی و کتایون ریاحی بازداشت شدند
- حسام منظور در «جزیره» مقابل دوربین سیروس مقدم رفت
- هنگامه قاضیانی در سریال «جزیره» بازی میکند
- دیکتهای پرغلط/ نگاهی به فیلم «سازهای ناکوک»
- سازهای ناکوک فیلمنامه/ نگاهی به فیلم «سازهای ناکوک»
- مروری بر کارنامه هنری هنگامه قاضیانی به بهانه زادروزش در گفتگو با ناصر ضمیری/ بازیگر نقشهای ماندگار
- یادداشت هنگامه قاضیانی درباره فیلم «سرکوب»
- تداوم موفقیت بینالمللی بازیگران میرکریمی
- اکران کمدی «به وقت خماری» بعد از «عصبانی نیستم»
- انصاری: فعلا قصدی برای اکران «خونمردگی» در داخل کشور نداریم
- اتمام فیلمبرداری فیلم کمدی محمد حسین لطیفی
- رعنا آزادیور با هنگامه قاضیانی و ابوالفضل پورعرب همبازی شد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- فوت خواننده پیشکسوت موسیقی نواحی گیلان/ ناصر مسعودی درگذشت
- نگاهی به فیلم «بیسر و صدا»؛ ایده خلاقانه، مسیر اشتباه
- حقایقی درباره بازمانده ساخته سیف الله داد/ماجرای توقیف فیلم بازمانده به دلیل حجاب!
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- ماجرایِ ظریفِ وزارت خارجهی سوئیس
- فیلم-کنسرت «هری پاتر»و «ارباب حلقهها» به آخرین اجرای پاییزی رسیدند
- پوستر «باد زرد – ونگوگ» رونمایی شد
- مولف بودن در آینه مکتب نقد عمیقگرا
- نگاهی به فیلم سینمایی «سامی»؛ دوربین به مثابه سمفونی برای سفری طولانی
- معرفی برندگان هیئت ملی نقد آمریکا ۲۰۲۵/ «یک تصادف ساده»؛ بهترین فیلم بینالمللی/ «نبردی پس از دیگری» ۵ جایزه گرفت
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- بیانیه کانون کارگردانان سینما درباره بازداشت سینماگران در مهمانی خصوصی
- واکنش رضا کیانیان به گزارش تاریخ سه هزار ساله زیر چرخ لودرها
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- واکنش کانون کارگردانان سینمای ایران به حکم جعفر پناهی
- شروودِ تالار وحدت؛ جایی که ماهان حیدری قهرمانان آینده را پیدا میکند
- تورج اصلانی داور جشنواره ترکیهای شد
- سروش صحت و علی مصفا «بیآتشی» را روایت کردند
- سام درخشانی هم استعفا داد
- نمایش موزیکال «رابین هود» / گزارش تصویری
- حلقه منتقدان فیلم نیویورک منتخبان ۲۰۲۵ خود را اعلام کرد/ «نبردی پس از دیگری»، بهترین فیلم شد؛ پناهی، بهترین کارگردان
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» به چین میرود
- گاتهام ۳ جایزه به «یک تصادف ساده» داد/ «نبردی پس از دیگری» بهترین فیلم جوایز مستقل نیویورک شد
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- مصائب افزایش سن ، از جولیا رابرتز تا نیکول کیدمن
- تام استاپارد؛ نویسندهای که جهان را از نو صحنهپردازی کرد
- نگاهی به فیلم «پارتنوپه»؛ زیبایی از دست رفته
- توقیف سکوی پخش «بازمانده» پس از انتشار ویدیوی بدون مجوز
- «سمفونی باران» کلید خورد
- «ناتوردشت» به باکو میرود
- از جدال اندیشه تا لبخند روی ردکارپت
- گفت وگو با کارگردان مستند «مُک» به بهانه حضور آن در جشنواره سینما حقیقت





