سینماسینما، علی پاکزاد- امیر احمد انصاری کارگردان فیلم «هاری» گفت:«تمام لذت جشنواره فجر به این بود که همه اهالی سینما در کنار هم فیلم ها را مشاهده کنند. نیازی به کد خدا منشی نبود.
به گزارش سینماسینما، هاری فیلمی به کارگردانی امیراحمد انصاری، نویسندگی امیرعلی محسنین و تهیهکنندگی مهدی مددکار ساختهٔ سال ۱۳۹۳ است. این فیلم نزدیک به دوسال درگیر ممیزی ها از سوی وزارت ارشاد بود. اما بعد از گذشت دو سال و حذف دو دقیقه از آن بهمن ماه امسال اکران خواهد شد.
امیر احمد انصاری کارگردان فیلم «هاری» درباره ساخت این فیلم گفت:«متاسفانه فیلم «هاری» دچار مشکلاتی شد. نزدیک به دوسال درگیر مسائل مربوط به ممیزی در وزارت ارشاد بودیم. بعد از دوسال پروانه نمایش این فیلم را دریافت کردیم. با کمک دوستان توانستیم که مجوز اکران را از بهمن ماه امسال دریافت کنیم. فیلم ما به مدت یک ماه در گروه آزاد اکران خواهد شد.»
او ادامه داد:««هاری» در جشنواره های مختلفی به نمایش در آمد. ما در جشنواره جهانی فجر نیز نمایش داشتیم. خوشبختانه مخاطبان با فیلم رابطه خوبی برقرار کردند. سالن نمایش فیلم در فجر جهانی پر بود. توانستیم در جشنواره مونترال و لندن حضور پیدا کنیم ؛ که در هر دو جشنواره استقبال خوبی از فیلم ما شد. فیلم «هاری» تماشاگران خاص خود را دارد . قطعا در ایران هم اکران خوبی خواهیم داشت. البته نظر منتقدان نسبت به فیلم ما مثبت بود و همین موضوع باعث شد که نگاهها به فیلم ما بیش از گذشته باشد.»
کارگردان «هاری» درباره ممیزی های اعمال شده نسبت به فیلم گفت:«متاسفانه زمان زیادی را صرف کردیم که دوستان را راجع به مسائل ممیزی فیلم قانع کنیم. اکنون دو دقیقه از فیلم ممیزی خورده است. البته این دو دقیقه تاثیری روی قصه نگذاشته است.»
امیر احمد انصاری درباره توجه فستیوال های خارجی به این فیلم گفت:« دو سال قبل فیلم «محمد رسوا الله» در جشنواره مونترال مورد توجه قرار گرفت و بعد ایران هم از او استقبال شد ؛ و بعد از آن نوبت به فیلم ما در این جشنواره رسید. بسیاری از مجلات معتبر درباره این فیلم نوشتند اما در ایران و در جشنواره مورد حمایت قرار نگرفت و برای خود من هم این موضوع جالب توجه بود. اکنون در ایران در حال جنگ هستیم که فیلم ما را نمایش دهند و این موضوع واقعا عجیب است. جالب تر از این در هفته فیلم «پکن» هفت فیلم را از ایران انتخاب می کنند تا در این هفته فرهنگی توسط وزارت ارشاد نمایش داده شود که یکی از این فیلمها «هاری » است. اگر این فیلم خوب بوده است که خوب خداروشکر که مورد پسند قرار گرفته است. اما اگر خوب نیست چرا در بسیاری از فستیوال ها نمایش داده می شود اما در ایران با مشکل روبرو می شویم. این موضوع فقط و فقط اعمال سلیقه است. بسیاری از مواقع ما گیج هستیم و نمی دانیم که چه اتفاقی می افتد ما حمایت نمی خواهیم نیاز به عدالت داریم. متاسفانه میبینیم که بعضی از فیلمنامه ها را اصلا نمی خوانند و بعضی دیگر را به حدی به آن توجه می کنند که عجیب و غریب است. ما نیاز به اجماع سلیقه در سینما داریم.»
او درباره داوری ها و اعمال نظرها درباره فیلم ها گفت:«ببینید کاری که اکنون خانه سینما انجام می دهد بسیار جالب است. چرا در جشنواره فجر این اتفاق صورت نمی گیرد. اینکه از صنف های مختلف افرادی باشند و درباره فیلم ها نظر دهند و سلیقه آنها باعث شود که فیلم مورد نظر جایزه بگیرد بسیار مطلوب است. چرا انتصابی رفتار کنیم؟ جشنواره فجر با شکوه ترین گردهمایی سینمایی ما است. اخیرا هم موضوعاتی را دوستان مطرح کرده اند درباره جداسازی و تغییر مکان برگذاری جشنواره، تمام لذت جشنواره این بود که همه اهالی سینما در کنار هم و با هم فیلم ببینند. برج میلاد نماد جشنواره فجر بود. ما یک خانواده هستیم و نیازی به کدخدا منشی نداریم.»
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- اعلام جرم دادستان تهران علیه هفت سینماگر و یک فعال رسانهای
- تازهترین اظهارات ضرغامی درباره شجریان، قاضیانی و آتشی
- هنگامه قاضیانی آزاد شد
- هنگامه قاضیانی و کتایون ریاحی بازداشت شدند
- حسام منظور در «جزیره» مقابل دوربین سیروس مقدم رفت
- هنگامه قاضیانی در سریال «جزیره» بازی میکند
- دیکتهای پرغلط/ نگاهی به فیلم «سازهای ناکوک»
- سازهای ناکوک فیلمنامه/ نگاهی به فیلم «سازهای ناکوک»
- مروری بر کارنامه هنری هنگامه قاضیانی به بهانه زادروزش در گفتگو با ناصر ضمیری/ بازیگر نقشهای ماندگار
- یادداشت هنگامه قاضیانی درباره فیلم «سرکوب»
- تداوم موفقیت بینالمللی بازیگران میرکریمی
- اکران کمدی «به وقت خماری» بعد از «عصبانی نیستم»
- انصاری: فعلا قصدی برای اکران «خونمردگی» در داخل کشور نداریم
- اتمام فیلمبرداری فیلم کمدی محمد حسین لطیفی
- رعنا آزادیور با هنگامه قاضیانی و ابوالفضل پورعرب همبازی شد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- گفتوگو با محمد مقدم درباره سینمای مستند/ فیلم مستند، جهانی است ساختگی؟
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- حضورهای بین المللی فیلم کوتاه تامینا
- گلدن گلوب اعلام کرد؛ وایولا دیویس جایزه سیسیل بی دمیل ۲۰۲۵ را میگیرد
- درباره «قهوه پدری»؛ قهوه بیمزه پدری
- «کارون – اهواز» در راه مصر
- اختتامیه جشنواره «دیدار» ۱۷ دی برگزار خواهد شد
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «مجمع کاردینالها»؛ موفقیت غیرمنتظره در گیشه و جذب مخاطبان مسنتر
- مدیر شبکه نسیم توضیح داد؛ مهران مدیری، جنابخان، فرزاد حسنی و چند برنامه دیگر
- تاکید بر سمزدایی از سینما و جشنواره فجر/ علیرضا شجاع نوری: ادغام جشنوارهی ملی و جهانی فجر سیاسیکاری بود
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ جادوی «شرور»؛ داستانی از دوستی، تفاوتها و مبارزه با تبعیض
- برای پخش در سال ۲۰۲۵؛ پسر شاهرخ خان برای نتفلیکس سریال میسازد
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «گلادیاتور ۲»؛ بازگشتی باشکوه به کُلُسیوم و سنت حماسههای سینمایی
- اعلام نامزدهای چهلمین دوره جوایز انجمن بینالمللی مستند/ محصول مشترک ایران و انگلیس در شاخه بهترین مستند کوتاه
- اصغر افضلی و انیمیشن «رابینهود» در تازهترین قسمت «صداهای ابریشمی»
- جایزه جشنواره آمریکایی به پگاه آهنگرانی رسید
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ از فرصت ثبت نام فیلمها تا داوری عوامل بخش نگاه نو
- نمایش بچه / گزارش تصویری
- اهمیت «باغ کیانوش» در سینمای کمدی زدهی این روزها
- برای بازی در فیلم «ماریا»؛ نخل صحرای پالم اسپرینگز به آنجلینا جولی اهدا میشود
- اکران فیلم علی زرنگار از اواخر آذر؛ «علت مرگ: نامعلوم» رفع توقیف شد
- مانور آمادگی همراه اول برای رویارویی با بحران؛ تمرینی برای پایداری ارتباطات
- بررسی هزینه و درآمد تولیدات ۳ سال اخیر؛ حساب کتاب فارابی جور است؟
- در اولین روزهای اکران بینالمللی؛ «گلادیاتور۲»، ۸۷ میلیون دلار فروخت
- اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم فجر معرفی شدند
- نامزدی ۲ جایزه آمریکایی برای «دوربین فرانسوی»
- «شهر خاموش» بهترین فیلم جشنواره نوستالژیا شد
- فروغ قجابگلی بهترین بازیگر جشنواره ریچموند شد
- «تگزاس ۳»؛ کمدی از نفس افتاده یا موفقیت تکراری؟
- روایتی از سه نمایشنامه از محمد مساوات روی صحنه میرود
- «کارون – اهواز» در مراکش