تاریخ انتشار:۱۳۹۹/۰۶/۰۴ - ۱۶:۴۳ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 141206

امیررضا کوهستانی این روزها در تدارک اجرای تازه‌ترین نمایش خود است و قصد دارد نمایشی را بر اساس «در انتظار گودو» اجرا کند.

به گزارش سینماسینما، این هنرمند تئاتر که معمولا نمایش‌هایش را با متونی از خودش به صحنه می‌برد، این بار به سراغ نمایشنامه «در انتظار گودو» اثر مشهور ساموئل بکت ـ نمایشنامه نویس شهیر ـ رفته است.

او البته برداشت خود را از این متن اجرا می‌کند و برخلاف متن بکت که با بازیگران مرد روی صحنه می‌رود، کوهستانی این نمایشنامه را با حضور ۵ بازیگر زن اجرا خواهد کرد.

او که این روزها مشغول آخرین مراحل تمرین و آماده‌سازی این نمایش است، تصمیم دارد آن را در فضای باز اجرا کند.

نمایشنامه «در انتظار گودو» از مشهورترین متون ادبیات نمایشی جهان و یکی از آثاری است که در واکنش به پیامدهای جنگ جهانی دوم نوشته شده است.

کوهستانی که یکی از شناخته‌شده‌ترین هنرمندان تئاتر ایران در سطح بین المللی است، پیش‌تر نمایش «ایوانف» را بر اساس متن چخوف اجرا کرده بود ولی معمولا نمایشنامه‌های خودش را روی صحنه می‌برد.

تماشاگران تئاتر او را با اجرای نمایش‌هایی مانند «بی‌تابستان»، «شنیدن»، «سالگشتگی»، «دیوار چهارم»، «ایوانف»، «در میان ابرها»، «۱۷ دی کجا بودی»،«کوارتت» و … می‌شناسند. او از جمله هنرمندانی است که با نمایش «رقص روی لیوان‌ها» در سال ۱۳۸۰ به عنوان جوانی مستعد از تئاتر شیراز شناخته شد و تا به امروز آثار خود را در کشورهای گوناگون و جشنواره‌های متعددی به صحنه برده است.

بر اساس اعلام مشاور رسانه‌ای نمایش «در انتظار گودو» بزودی جزییات بیشتر درباره اجرای این نمایش منتشر خواهد شد.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها