تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۰۳/۰۵ - ۰۱:۳۷ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 55981

دو روز پیش ترانه علیدوستی در واکنش به یکی از توییت‌های خبرگزاری های تسنیم در مورد حکم «اقامت اجباری» آیت الله عیسی قاسم از رهبران شعیان بحرین، نوشت که اقامت اجباری همان حصر خانگی است و به همین دلیل رسانه های اصولگرا از آوردن نام آن خودداری می کنند. به گزارش سینماسینما٬ اما شب گذشته رجانیوز با انتشار مطلبی با عنوان «سلبریتی‌های بی سواد و بحران خود فعال سیاسی پنداری» به تندی از بازیگر «فروشنده» انتقاد کرد و نوشت که اقامت اجباری ارتباطی با حصر خانگی ندارد.

به گزارش سینماسینما ،ترانه علیدوستی که در صفحه توییتر خود بارها مواضع خود را اعلام کرده، دو روز پیش به توییت خبرگزاری تسنیم واکنش نشان داد. حالا رجا نیوز با انتشار مطلبی این بازیگر را بی سوادی در زمینه مسائل سیاسی و حقوقی متهم کرده است!

در ابتدای این مطلب آمده است: «سیاست امر جذابی است و همین مساله سبب شده تا افراد زیادی تمایل به ابراز بیان و نظر در این حوزه داشته باشند. از سوی دیگر، شهرت بازیگران در ایران اگر بیشتر از سیاستمداران نباشد، قطعا کمتر نیست. برآیند این دو مساله سبب شده تا بازیگران و هنرپیشه‌ها معمولا خود را شایسته حضور در عرصه سیاسی کشور بدانند.»

رجانیوز که خود را معتقد به حقوق شهروندی می داند، در ادامه می نویسد: «از لحاظ حقوق شهروندی و آزادی بیان این مساله مورد اشکال نیست اما نکته‌ای که در اینجا مغفول مانده، پیش نیازهای ورود یک بازیگر به عرصه اظهارنظر سیاسی یا حقوق است؛ پیش نیاز مهمی به نام «سواد». نگاهی به یک مورد و مثال در این زمینه می‌تواند راهگشا باشد؛ جایی که «شهرزاد» سریال‌های تلویزیونی از حساب کاربری خود در توییتر به عنوان تریبون اظهارنظرهای سیاسی و البته حزبی استفاده می‌کند؛ جایی که ترانه علیدوستی در قامت یک فعال سیاسی وارد میدان شده است.»

این رسانه اصولگرا همچنین معتقد است حکمی که در مورد آیت الله عیسی قاسم صادر شده، فضایی را برای ماهی گیری برخی سیاست زدگان در داخل کشور باز کرده است: «روز گذشته خبری درباره اقامت اجباری شیخ عیسی قاسم در بحرین در رسانه‌ها منتشر شد؛ خبری که اگرچه فضای افکار عمومی در ایران را به سمت دشمنی دائم سعودی‌ها با اسلام ناب هدایت کرد اما فضایی هم برای ماهی‌گیری سیاست‌زدگان فراهم کرد؛ از جمله اظهارنظرهایی درباره سران فتنه.»

رجا نیوز در ادامه این گونه به ترانه علیدوستی بازیگر فیلم «فروشنده» حمله می کند: «خانم ترانه علیدوستی تلاش کرد تا در توییتی، «اقامت اجباری» را همان «حصر خانگی» عنوان کند و با شبیه‌سازی، ماجرای اعتراضات مردمی در بحرین را به فتنه ۸۸ و آشوب‌های خیابانی مرتبط کند؛ غافل از اینکه خوب اشک ریختن در سریال‌ها نمی‌تواند کمکی به «اظهارنظرهای حقوقی» ایشان بکند.»

این سایت در پایان مطلب خود عنوان می کند که «اقامت اجباری» از نظر حقوقی ارتباطی با «حصر خانگی» ندارد: «اما اصل ماجرا چیست؟ درباره شیخ عیسی قاسم، دولت بحرین تابعیت ایشان را لغو کرده و همزمان اجازه خروج هم به ایشان داده نمی‌شود و به همین دلیل از عنوان حقوقی «اقامت اجباری» برای او استفاده می‌شود و ارتباطی با حصر خانگی ندارد. البته اگر خانم علیدوستی تمایل داشته باشند، لغو تابعیت از سران فتنه هم می‌تواند در دستور کار قرار بگیرد اما قطعا نظرات شبیه‌سازانه ایشان تفاوت زیادی با احکام حقوقی دستگاه قضایی کشور دارد.»

منبع :آی سینما

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها