حال و هوای بسیار شیرین حضور میلیونی ملت بزرگوار ایران در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در ساعات پایانی جمعه با دیدن برنامه هفت، برایمان چقدر تلخ گذشت.
بهروز افخمی به مناسبت اکران فیلم «فی المدت المعلوم» با یک کارشناس در رابطه با به تصویر کشیدن مسائل جنسی در سینما به گفتگو نشست که از وی به عنوان فروید ایران یاد می کرد.
باورنکردنی بود که افخمی با استدلال غیرمنطقی و بیان عدم حیا در گفتار مسائل جنسی برای یادگیری احکام شرعی، خواهان به رخ کشیدن چنین بی پروایی در حوزه روابط جنسی روی پرده نقره ای سینما گردد و کارشناس هم با طرح ایده شرم احمقانه و شرم عقلی، لباس های سکسی برخی از جوانان را نشانه روی آوردن جامعه به شرم احمقانه در بیان روابط جنسی حداقل برای فرزندان از سوی والدین، آموزش و پرورش و در نهایت سینما تلقی نماید.
وقتی بهروز افخمی به عنوان فردی که مکتب فکری آقاسیدمرتضی را از نزدیک لمس کرده، با دیدن یک فیلم مثلاکمدی، مبتذل و بدون ارزش خاص هنری، صرفا به خاطر بیان چهار تا دیالوگ جنسی اینچنین مشعوف و شگفت زده می شود، دیگر چه جای تعجب از آن عده روشنفکر هایی که از بیخ و بن تفکرات انسان ساز سید شهیدان اهل قلم را املیسم می نامند.
همیشه خطاب به جامعه سینمایی فریاد کشیده ایم که سعادت آباد، شهرک غرب، نیاوران و… چند محله کوچک در میان انبوه محله های استان تهران هستند. شما حق ندارید رفتارهای ساختارشکنانه برخی از جوانانشان را به پای ملت ایران گذاشته و با تحلیل های آب دوغ خیاری، نسل جوان ایران را دچار بحران هویتی، آن هم از نوع زننده سکسی قلمداد نمایید. حتما با همین استدلال های مزخرف کارشناس برنامه هفت و تصدیق های پیاپی افخمی، سینمای ایران برای بهتر شناساندن مشکلات جنسی و عبور از شرم احمقانه باید به سمت ساخت فیلم های پورنو برود!
واقعا تاسف بار است که در هالیوود اثری خارق العاده به نام اسپارتاکوس ساخته می شود که شخصیت اصلی فیلم با بازی بی نظیر کرک داگلاس وقتی در سلول انفرادی رومی ها قرار دارد، حاضر به برقراری رابطه جنسی با زنی بدکاره نمی شود. در حالی که زندانبانان در حال نظاره اش می باشند، با دیالوگی فراموش نشدنی فریاد می زند که من حیوان نیستم و امروز در سینمای انقلابی ما کارگردان فیلم عروس حیای زیبا و ناب شرقی ایرانیان را که برگرفته از هویت اصیل اسلامی و ملی مان است، شرم احمقانه به حساب می آورد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- بخش زیادی از انتقاداتی که در برنامه هفت مطرح می شود به خود افخمی بر می گردد
- حرفهای تازه رییس اسبق سازمان سینمایی؛ ایوبی: پشتم را خالی کردند/ دولت باید پایش را عقب بکشد
- بازخوانی سرنوشت «علت مرگ: نامعلوم» / فیلمی که چون پروانه نمایش نداشت، از جشنواره فجر حذف شد
- شبنشینی غیرایرانی در هفتِ یلدایی
- صدور پروانه ساخت سینمایی جدید برای افخمی، روستایی و ۴ کارگردان دیگر
- زن ۸۰ ساله یهودی سوژه فیلم جدید بهروز افخمی شد
- افخمی: «بی بدن» را به جای «صبح اعدام» وارد مسابقه کنید
- اهمیت جزئیات کلیدی/ نگاهی به سریال «هفت»
- شوکرانِ خنده در عزا/ درباره بهروز افخمی
- لبخندزنان در میان اتاقهای خونآلود/ درباره بهروز افخمی و حضورش در خانه مهرجویی
- با حضور بهروز افخمی؛ سرهنگ ثریای واقعی مهمان اولین برنامه «از سرگذشت» میشود
- راهنمای علمی تخیلی دیدن فیلم ترسناک
- افخمی ماجرای اعدام طیب حاج رضایی را میسازد
- له له زدن برای تیتر شدن/ درباره اظهارات ابوالقاسم طالبی
- واکنش کانون کارگردانان به توهین طالبی و افخمی به زنان در برنامه «هفت»/ این مضحکه را تعطیل کنید
نظر شما
پربازدیدترین ها
- فوت خواننده پیشکسوت موسیقی نواحی گیلان/ ناصر مسعودی درگذشت
- نگاهی به فیلم «بیسر و صدا»؛ ایده خلاقانه، مسیر اشتباه
- حقایقی درباره بازمانده ساخته سیف الله داد/ماجرای توقیف فیلم بازمانده به دلیل حجاب!
- «رابین هود»؛ افسانهی شیرین مرد شریف قانون شکن!
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
آخرین ها
- مولف بودن در آینه مکتب نقد عمیقگرا
- نگاهی به فیلم سینمایی «سامی»؛ دوربین به مثابه سمفونی برای سفری طولانی
- معرفی برندگان هیئت ملی نقد آمریکا ۲۰۲۵/ «یک تصادف ساده»؛ بهترین فیلم بینالمللی/ «نبردی پس از دیگری» ۵ جایزه گرفت
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- بیانیه کانون کارگردانان سینما درباره بازداشت سینماگران در مهمانی خصوصی
- واکنش رضا کیانیان به گزارش تاریخ سه هزار ساله زیر چرخ لودرها
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- واکنش کانون کارگردانان سینمای ایران به حکم جعفر پناهی
- شروودِ تالار وحدت؛ جایی که ماهان حیدری قهرمانان آینده را پیدا میکند
- تورج اصلانی داور جشنواره ترکیهای شد
- سروش صحت و علی مصفا «بیآتشی» را روایت کردند
- سام درخشانی هم استعفا داد
- نمایش موزیکال «رابین هود» / گزارش تصویری
- حلقه منتقدان فیلم نیویورک منتخبان ۲۰۲۵ خود را اعلام کرد/ «نبردی پس از دیگری»، بهترین فیلم شد؛ پناهی، بهترین کارگردان
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» به چین میرود
- گاتهام ۳ جایزه به «یک تصادف ساده» داد/ «نبردی پس از دیگری» بهترین فیلم جوایز مستقل نیویورک شد
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- مصائب افزایش سن ، از جولیا رابرتز تا نیکول کیدمن
- تام استاپارد؛ نویسندهای که جهان را از نو صحنهپردازی کرد
- نگاهی به فیلم «پارتنوپه»؛ زیبایی از دست رفته
- توقیف سکوی پخش «بازمانده» پس از انتشار ویدیوی بدون مجوز
- «سمفونی باران» کلید خورد
- «ناتوردشت» به باکو میرود
- از جدال اندیشه تا لبخند روی ردکارپت
- گفت وگو با کارگردان مستند «مُک» به بهانه حضور آن در جشنواره سینما حقیقت
- «زوتوپیا ۲» رکورددار فروش جهانی سینما شد
- صدای بخش خصوصی را بشنوید؛ هوای آلوده با تعطیلی تئاتر تمیز میشود؟
- «رها» بهترین فیلم اول جشنواره گوا شد


حمیدرضا مهدیزاده در روزنامه رسالت نوشت :


