وزیر بهداشت با اشاره به اینکه تبلیغات غیرواقعی محصولات بهداشتی در صداوسیما باعث گمراهی مردم خواهد شد، ابراز امیدواری کرد در قالب تدوین برنامه ششم، نقش بیشتری در این حوزه به وزارت بهداشت دهد.
به گزارش سینماسینما، سیدحسن قاضیزاده هاشمی در گفتوگو با خانه ملت با اشاره به پخش تبلیغات غیرواقعی در حوزه سلامت از سوی صداوسیما گفت: برای تبلیغات کالاهای بهداشتی ساز و کار مشخصی تعریف شده است؛ در حال حاضر وظیفه کنترل تمام تبلیغات به عهده نظام پزشکی است و بنابراین ورود وزارت بهداشت به این تخلفات، موردی است.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اهمیت کنترل و منع تبلیغات خلاف واقع محصولات در رسانههای مکتوب و غیرمکتوب و صداوسیما گفت: کنترل و منع اینگونه تبلیغات بسیار مهم است چرا که باعث گمراهی مردم خواهد شد.
قاضیزادههاشمی افزود: امیدواریم مجلس در قالب تدوین قوانین و مقررات از جمله برنامه ششم نقش بیشتری در این حوزه به وزارت بهداشت دهد تا نظارت جدیتری بر این موضوع وجود داشته باشد.
وی با اشاره به لزوم اخذ مجوز برای پخش تبلیغات گفت: کسانی که برای تبلیغ مجوز نمیگیرند تخلف میکنند و اگر نظام پزشکی به محصول و یا دارویی مجوز نداده و آن محصول تبلیغ شده، حتما خطا شده است؛ اگر موردی که به خطا تبلیغ شده از نظر سلامتی برای مردم مشکل ایجاد کند و مجوز آن را دانشگاه تحت نظر ما داده باشد، آن هم تخلف کرده است؛ بنابراین تخلف اول را کسی میکند که از نظام پزشکی مجوز نمیگیرد.
قاضیزاده هاشمی با ابراز امیدواری نسبت به اینکه رسانهها هم این موضوع را رعایت و از تبلیغ و معرفی مواردی که به سلامت مردم آسیب میرساند، پرهیز کنند، ادامه داد: بسیاری از افراد از اینکه توسط رسانهها گمراه شوند آسیب میبینند که رسانههای مجازی نیز اضافه شده و مزید بر علت شدهاند.
وزیر بهداشت با تشکر از رئیس صداوسیما که جلوی تبلیغ این محصول را گرفت، افزود: در عین حال دانشگاه ما هم بیتقصیر نبود زیرا آنها ایشان مجوز را صادر کرده بودند.
به گزارش خبرگزاری خانه ملت، چندی پیش در پی پخش تبلیغات غیرواقعی در حوزه سلامت از سوی صداوسیما درخصوص قرصهای گیاهی و شامپوهای ضدریزش مو، وزیر بهداشت در نامهای به رئیس این سازمان خواستار عدم پخش این تبلیغات شد./
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





