وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی وقایع اخیر در کاشان از ائمه جمعه و نماندگان ولی فقیه درخواست کرد تا در سخنان خود دقت جدی کنند.
به گزارش سینما سینما ، علی جنّتی، در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه «چرا با گذشت ۳۷ سال پیس از انقلاب اسلامی همچنان استانداردها و ضوابط روشن و پذیرفته شده ای در عرصه فرهنگ وجود ندارد؟» اظهار کرد: دلیل این امر به تفاوت سلیقه های فردی برمی گردد؛ چرا که در حوزه فرهنگ بر خلاف بسیاری حوزه های دیگر همچون مهندسی، پزشکی، اقتصاد و… همه خود را صاحبنظر می دانند و به همین خاطر ابراز نظر می کنند.
وی یادآور شد: با توجه به اینکه مقام معظم رهبری بر حوزه فرهنگ تأکید زیادی دارند و در حوزه های مختلف همچون کتاب، موسیقی، هنرهای نمایشی و… اظهارنظرهای ایشان در قالب کتب جداگانه جمع آوری شده و برداشت ایشان روشن است، حداقل مقامات رسمی به این سخنان توجه کنند؛ اما متأسفانه گاهی این مقامات از مدار صحیح خارج شده و صحبت هایی می کنند که برخلاف نظرات رهبری است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اتفاقات اخیر در کاشان در پی ورود یک بازیگر مطرح کشورمان به این شهر، تصریح کرد: اینکه یک عالم و فقیه که عنوان نماینده ولی فقیه هم دارد به خاطر حضور یک نماینده سینمای کشور اعلام عزای عمومی کند جای تأسف و تعجب دارد.
وی افزود: اگر اینگونه صحبت ها از طرف برخی شخصیت های رسمی بیان نشود عناصر خودسر هم اجازه برهم زدن جلسات را به خود نمی دهند اما اکنون آنها احساس می کنند اگر این گونه کارها را انجام دهند پشتوانه ای قوی دارند.
جنتی ادامه داد: بنابراین از ائمه جمعه و نمایندگان ولی فقیه درخواست می کنیم که در سخنان خود دقت جدی داشته باشند و سخنانی نگویند که مورد سوء استفاده دشمن قرار گیرد.
جماران
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی





