بازیگر فیلم فیلم “اکسیدان” میگوید بازیگران تلویزیون برای ورود به سینما باید راه دشواری را پشت سر بگذارند، چرا که به چشم بازیگر تلویزیونی دیده میشوند که تنها میتواند از پس یکسری از نقشها برآید.به گزارش سینماسینما، لیندا کیانی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون که این روزها فیلم “اکسیدان” را بر پرده نقرهای سینما دارد درباره فعالیتهای جدیدش گفت: مشغول بازی در فیلم سینمایی “اینجا خانه من است” به کارگردانی خیر اله تقیانیپور هستم که تا ده روز دیگر کار فیلمبرداری آن به اتمام میرسد. “اینجا خانه من است ” یک فیلم در ژانر دفاع مقدس است و درباره روزهای اول جنگ در خرمشهر که فیلمنامه آن را بسیار دوست داشتم و از کار کردن با تقیانیپور بسیار لذت بردم و امیدوارم که به سی و ششمین جشنواره فیلم فجر برسد.
کیانی درباره حضور کوتاهش در فیلم “اکسیدان” و تأثیر آن در کارنامه بازیگریاش بیان کرد: متأسفانه در تلویزیون به دلیل محدودیتهایی که وجود دارد تو بهعنوان بازیگر مجبور هستی فقط یکجور بازی ارائه دهی، ولی در سینما این امکان فراهم است تا بتوانی در نقشهای مختلف حضور پیدا کنی و خودت را محک بزنی. برای حضور در “اکسیدان ” کمی شک داشتم ولی ازآنجاییکه نقش کاملاً متفاوت بود و دوست داشتم تجربه متفاوتی داشته باشم بازی در این نقش که دختری شیطان و دورو است پذیرفتم و خیلی خوشحالم که این اتفاق افتاد، چراکه نقش کاملاً متفاوتی نسبت به نقشهایی بود که در تلویزیون بازی کردهام. من این تجربه را در فیلم “ماجرای نیمروز ” هم داشتم و از آن تجربه نیز بسیار راضی بودم.
بازیگر “انزوا ” افزود: بازیگران تلویزیون برای ورود به سینما بسیار کار سختی را باید پشت سر بگذارند، چراکه به چشم بازیگر تلویزیونی در سینما دیده میشوند که فقط در یک نقش میتواند حضورداشته باشد و من مجبورم کمکم راه پیدا کنم تا در سینما در نقشهای مختلف حضور یابم.
وی ادامه داد: در تلویزیون نمیگذارند آزادانه بازی کنی و فقط از تو میخواهند به سادهترین و نجیبترین شکل ممکن بازی داشته باشی درنتیجه همه نقشها یک خروجی دارند. اینگونه از تو میخواهند و همین عامل نیز موجب میشود تا همه یکشکل باشند حتی نوع لباس پوشیدن همه یکسان است و هیچ تفاوتی با بقیه ندارد. من در این فیلم سعی کردم واقعی بازی کنم. نقش من در “اکسیدان ” جزو آن دسته از نقشهایی است که ما به ازای بیرونی بسیاری دارد و در اطرافمان بهراحتی میتوانیم این افراد را ببینیم.
کیانی در پاسخ به این سؤال که چرا “اکسیدان” با بیمهری مواجه شده است، اظهار کرد: متأسفانه اینقدر فضای زندگی بیرونی و درونی مخاطبان دچار تضاد و تفاوت است و فاصله دارد که همه باورشان شده است که باید دو جور زندگی کنند. درحالیکه زندگی سراسر یک رو دارد. “اکسیدان” تلاش کرده شفاف باشد و تفاوتش با فیلمهای دیگر این است که عین زندگی واقعی است. به نظرم کسانی که دوست ندارند فیلمهای کمدی به نمایش درآیند و یا آن را سخیف میدانند آدمهای دورویی هستند و برای اینگونه رفتار تربیتشدهاند و درون و بیرونشان متفاوت است. بازهم تکرار میکنم که “اکسیدان ” عین زندگی واقعی است.
بازیگر “ساعت شنی” در ادامه درباره حضور در فیلم کمدی و ریسک پذیرش این دست نقشها گفت: من بازیگر کمدی نیستم و اصلاً بلد هم نیستم، چراکه معتقدم کمدی بازی کردن، خودش یک هنر مجزاست، ورای آنچه در رئال بازی میشود و خنداندن مخاطب کار هرکسی نیست. من در سریال “پایتخت” هم نقش کمدی نداشتم و تنها در یک سریال کمدی که کمدی آن از جنس موقعیت بود حضور یافتم، اما بعد از آن بسیار از این دست نقشها به من پیشنهاد شد و مجبور شدم مدت طولانی بیکار باشم و در سریالی حضور پیدا نکنم تا در ورطه تکرار نیفتم.
وی ادامه داد: بازی در فیلم کمدی ریسک است، ولی وقتی در کنار بازیگران کار بلدی چون جواد عزتی و امیر جعفری هستی میدانی که نصف راه را رفتهای و حامد محمدی هم بهعنوان کارگردان در سوی دیگر، کارش را خیلی خوب بلد است. ضمن اینکه فیلمنامه به تو خط و راه را نشان میدهد و خوشبختانه فیلمنامه “اکسیدان ” بسیار فیلمنامه کاملی بود و خیالم راحت بود که فیلم خوبی خواهد شد.
منبع: هنرآنلاین
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- رقابت «سامپو» در اسپانیا و کانادا
- جشنواره درسدن به «پریسان» ۳ جایزه داد
- لیندا کیانی و آرمین رحیمیان بازیگران «ماه پنهان» شدند
- سروش صحت و کتاب باز با سالن پر در کانادا؛ آقای تلویزیون! کی ضرر میکند، من یا تو؟
- کانون کارگردانان سینما بیانیه داد؛ نمایش خانگی تعطیل خواهد شد/ هشدار کانون کارگردانان سینما به مجلس
- مار از پونه خوشش نمیآید!/ نگاهی به فیلم «چپ راست»
- پایان اکران فیلم پرفروش سال/ «چپ، راست» به سینماها میآید
- رفتار غیرمرسوم صداوسیما در قبال یک سریال نمایش خانگی
- آیا سیر تطور نمایش خانگی، کابوسی برای تلویزیون و سینماست؟
- نگاهی به چند مجموعه ماندگار مذهبی؛ چرا این سریالها مدام تکرار میشوند؟
- سلیم غفوری قائممقام معاون سیما شد/ صادق یزدانی حکم گرفت
- آیا وزارت ارشاد همچنان پای مواضع خود میماند؟
- تلویزیونی که مهرهسوزی میداند
- واکنش کارگردان «دینامیت» به نامه ساترا؛ من همچنان به صحت این نامه شک دارم/ این نامه تفرقه برانگیز است
- واکنش تهیهکننده «یاغی» به نامه ساترا/ این نامه تلاشی برای محدود کردن پلتفرمهای داخلی است
نظر شما
پربازدیدترین ها
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- گفتوگو با محمد مقدم درباره سینمای مستند/ فیلم مستند، جهانی است ساختگی؟
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- حضورهای بین المللی فیلم کوتاه تامینا
- گلدن گلوب اعلام کرد؛ وایولا دیویس جایزه سیسیل بی دمیل ۲۰۲۵ را میگیرد
- درباره «قهوه پدری»؛ قهوه بیمزه پدری
- «کارون – اهواز» در راه مصر
- اختتامیه جشنواره «دیدار» ۱۷ دی برگزار خواهد شد
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «مجمع کاردینالها»؛ موفقیت غیرمنتظره در گیشه و جذب مخاطبان مسنتر
- مدیر شبکه نسیم توضیح داد؛ مهران مدیری، جنابخان، فرزاد حسنی و چند برنامه دیگر
- تاکید بر سمزدایی از سینما و جشنواره فجر/ علیرضا شجاع نوری: ادغام جشنوارهی ملی و جهانی فجر سیاسیکاری بود
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ جادوی «شرور»؛ داستانی از دوستی، تفاوتها و مبارزه با تبعیض
- برای پخش در سال ۲۰۲۵؛ پسر شاهرخ خان برای نتفلیکس سریال میسازد
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «گلادیاتور ۲»؛ بازگشتی باشکوه به کُلُسیوم و سنت حماسههای سینمایی
- اعلام نامزدهای چهلمین دوره جوایز انجمن بینالمللی مستند/ محصول مشترک ایران و انگلیس در شاخه بهترین مستند کوتاه
- اصغر افضلی و انیمیشن «رابینهود» در تازهترین قسمت «صداهای ابریشمی»
- جایزه جشنواره آمریکایی به پگاه آهنگرانی رسید
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ از فرصت ثبت نام فیلمها تا داوری عوامل بخش نگاه نو
- نمایش بچه / گزارش تصویری
- اهمیت «باغ کیانوش» در سینمای کمدی زدهی این روزها
- برای بازی در فیلم «ماریا»؛ نخل صحرای پالم اسپرینگز به آنجلینا جولی اهدا میشود
- اکران فیلم علی زرنگار از اواخر آذر؛ «علت مرگ: نامعلوم» رفع توقیف شد
- مانور آمادگی همراه اول برای رویارویی با بحران؛ تمرینی برای پایداری ارتباطات
- بررسی هزینه و درآمد تولیدات ۳ سال اخیر؛ حساب کتاب فارابی جور است؟
- در اولین روزهای اکران بینالمللی؛ «گلادیاتور۲»، ۸۷ میلیون دلار فروخت
- اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم فجر معرفی شدند
- نامزدی ۲ جایزه آمریکایی برای «دوربین فرانسوی»
- «شهر خاموش» بهترین فیلم جشنواره نوستالژیا شد
- فروغ قجابگلی بهترین بازیگر جشنواره ریچموند شد
- «تگزاس ۳»؛ کمدی از نفس افتاده یا موفقیت تکراری؟
- روایتی از سه نمایشنامه از محمد مساوات روی صحنه میرود
- «کارون – اهواز» در مراکش