«کانون کارگردانان خانه سینما معتقد است طبق قانون، طبیعیترین راهی که در حال حاضر باید برای فیلم «آشغالهای دوستداشتنی» دنبال شود این است که کمیته انتخاب جشنواره فیلم فجر آن را ببیند.»
به گزارش سینماسینما، محمدعلی سجادی با اشاره به اینکه در روزهای گذشته اکران نشدن فیلمی که مجوز نمایش داشته به یک شوخی غمانگیز شبیه شده است، بیان کرد: کانون کارگردانان خانه سینما پس از تشکیل جلسه و بررسی گفتههای اخیر دستاندرکاران جشنواره مبنی بر اینکه فیلم «آشغالهای دوستداشتنی» پیش از این توسط کمیته انتخاب جشنواره دوره قبل دیده شده و امسال امکان بررسی آن وجود ندارد، بر این مسئله تاکید دارد که با توجه به اینکه فیلم محسن امیریوسفی قبلا پروانه نمایش نداشته و وجه قانونی برای بررسی آن نبوده است، الان با در اختیار داشتن پروانه نمایش وجه قانونی پیدا کرده و حق طبیعی و قانونیاش است که توسط هیأت انتخاب جشنواره فیلم فجر دیده شود.
او با اشاره به دیداری که کانون کارگردانان با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی داشته و این دو فیلمساز هم در آن دیدار حضور داشتند و رودررو صحبت شده است، گفت: علت این انفعال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را در برابر مجوزهایی که صادر کرده است متوجه نمیشویم، چون مطالبات ما عجیب و غریب نیست؛ بلکه درخواستی قانونی و براساس امضای خود مسئولان است اما متأسفیم که پای امضایشان نمیایستند.
سجادی با اشاره به اکران نشدن فیلم «عصبانی نیستم» پس از مشخص شدن زمان اکران گفت: ۸۰ میلیون نفر جمعیت داریم که در بهترین حالت ممکن است یک میلیون نفر به تماشای این فیلم بنشینند، پس آیا تمام نگرانیهایی که وجود دارد فقط برای اعتراض چند نفر محدود است که باعث میشود دو فیلمساز جوان و خلاق ناامید شوند؟
وی خاطرنشان کرد: توجه بیشتر به نگرانی چند نفر از این جهت باعث تأسف است که در حال حاضر تمام ابزارهای ناامیدی برای همه وجود دارد و ادامه این روند برای سینمای ایران خوب نیست.
سخنگوی کانون کارگردانان خانه سینما در پایان با اشاره به انتخابات پیش رو اعلام کرد: این کانون از تمام اعضا تقاضا دارد که در جلسه انتخابات شورای جدید مرکزی جدید و برایث تداوم راه کانون شرکت کنند چرا حضور تک تک اعضا برای شورای جدید مایه دلگرمی است.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «زال و رودابه» به مصر میرود
- بیانیه کانون کارگردانان سینما درباره بازداشت سینماگران در مهمانی خصوصی
- واکنش کانون کارگردانان سینمای ایران به حکم جعفر پناهی
- یادبود ناصر تقوایی برگزار شد/ خالق «کاغذ بیخط» غریب بود
- کانون کارگردانان سینمای ایران برگزار میکند؛ یادبود زندهیاد «ناصر تقوایی»
- حمایت سیزده صنف سینمایی از کانون کارگردانان برای حذف پروانه ساخت
- کانون کارگردان سینمای ایران درخواست کرد؛ شورای پروانه ساخت را برچینید/ ممیزی فیلمنامهها را پایان دهید
- یک یادداشت کوتاه برای مردی بزرگ/ آقای متوسلانی نازنین ۹۰ سالگیتان خجسته
- گشت ارشاد فکری در سینما/ بیانیه کانون کارگردانان سینما در واکنش به حمله به خانه کارگردان جوان
- «سودابه» آنلاین اکران میشود
- در پی موفقیت «یک تصادف ساده» در کن؛ کانون کارگردانان سینمای ایران به جعفر پناهی تبریک گفت
- نگاهی به مستند «حمید هما»/ آه از آن رفتگان بیبرگشت
- مخالفت صریح کانون کارگردانان با حکمِ محکومیت سازندگان «کیک محبوب من»
- درباره «زال و رودابه»؛ به مهر تو شد بسته دست بدی
- رونمایی از پوستر «زال و رودابه» در آستانه جشنواره فیلم فجر
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





