عضو هیات رییسه کمیسیون فرهنگی مجلس، جلوگیری از اکران فیلمهای سینمایی تبلیغشده در شبکههای ماهوارهای را در حالی که دیگر محصولات نیز در این شبکهها تبلیغ میشوند و برخوردی با صاحبان آنها صورت نمیگیرد، مصداق تبعیض دانست.
به گزارش سنما سینما ،سیده فاطمه ذوالقدر در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به اینکه بر اساس تبصره ماده ۱۰ قانون ممنوعیت بکارگیری تجهیزات دریافت از ماهواره که در سال ۱۳۷۳ از سوی نمایندگان تصویب شده، نشر آگهیهای تبلیغاتی از طرق مختلف توسط مطبوعات، صدا و سیما یا تبلیغات شهری که متضمن جواز استفاده از برنامههای ماهواره است، ممنوع میداند، گفت: بنابراین قانون چندی پیش به دلیل تبلیغ برخی فیلمهای سینمایی در شبکههای ماهوارهای، از اکران آنها جلوگیری شد.
نماینده مردم تهران، ری، شمرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: جلوگیری از اکران فیلمهای سینمایی و محصولات فرهنگی تبلیغ شده در شبکههای ماهواره ای در حالی انجام شد که امروزه بسیاری از محصولات تولید داخلی در عرصه مواد غذایی، لوازم خانگی و غیره نیز در این شبکه ها تبلیغ می شود.
وی ضمن تاکید بر اینکه بنابر قانون باید با هرنوع تبلیغاتی برخورد شود و در این خصوص نباید تبعیض قائل شد و گزینشی عمل کرد، اظهار کرد: هرگونه تبعیض قائل شدن موجب ایجاد حس نامطلوب در بین جامعه و هنرمندان خواهد شد لذا مسئولان قوه قضائیه، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و غیره به عنوان متولیان اصلی این حوزه باید قانون را به طور کامل و برای همه اجرایی کنند.
این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به اینکه شاید عدم برخورد با محصولات تبلیغ شده در حوزه اقتصادی در شبکه های ماهواره ای به دلیل در اولویت نبودن برخورد با آنها است و مسئولان توجه به مسائل فرهنگی را در اولویت کاریشان قرار داده اند، اظهار کرد: رعایت عدالت امری اجتناب ناپذیر است و باید نسبت به این مهم توجه کافی داشت.
عضو هیات رییسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مسئولان باید دقت نظر بیشتری در اجرای قانون داشته باشند تا حساسیت خاصی در بین اقشار مختلف جامعه ایجاد نشود.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم





