نیما شاهرخشاهی میگوید با توجه به شرایط فعلی سینما واقعاً نمیداند همکارانش چطور زندگی خود را میگذرانند.
به گزارش سینماسینما، نیما شاهرخشاهی بازیگر سینما و تلویزیون درباره فعالیتهای اخیر خود گفت: به تازگی قرارداد بازی در سریال «نفس شیرین» را امضا کردم که قرار است برای ایام محرم آماده شود. این سریال به کارگردانی سیامک خواجهوند و به تهیهکنندگی داریوش بابائیان تولید خواهد شد.
وی ادامه داد: علاوه بر اینها در چند فیلم سینمایی مانند «مسلخ»، «بچههای جسور ۲»، «تارات»، «من و شارمین» و… را بازی کردم که هنوز اکران نشدهاند و چند فیلم هم برای سینمای خانگی کار کردم که منتظر پخش آنها هستم.
بازیگر سریال «شمسالعماره» درباره وضعیت تلویزیون و افق پیش روی آن بیان کرد: تجربه ثابت کرده که سریال خوب همیشه دیده میشود. به هر حال محدودیتهایی هم وجود دارد، اما ما سریالهای موفقی چون “دلنوازان”، “پایتخت” و … را داشتیم که بسیار موفق بودند و مخاطب هم با تلویزیون قهر نکرد و اتفاقاً جزو پرمخاطبترین برنامههای تلویزیونی هم بودند. آنچه مهم است این است که باید به جذابیتهای سریالها افزود و این میسر نمیشود، مگر با نوشتن فیلمنامه خوب و ورود بازیگران سینما به تلویزیون که باعث جذب مخاطب میشوند. از سوی دیگر وقتی سرمایه خوب داشته باشید، میتوانید بازیگران بهتری بیاورید که باعث کشش تماشاگر شود، اما وقتی سریالی ساخته میشود که سرمایه آن اندک است و پول مشخصی در آن وجود ندارد، هم باعث دلسرد شدن سرمایهگذار شده هم باعث دلسردی من بازیگر، چرا که وقتی من سریالی بازی میکنم که باید دو سال برای گرفتن دستمزدم دنبالش بدوم، دلسرد شده و ترجیح میدهم دیگر کار نکنم، چرا که کار نکردنم بهتر از کار کردنم خواهد بود.
شاهرخشاهی در ادامه درباره وضعیت فروش فیلمهای سینمایی نیز اظهار کرد: به نظر من تنها چند فیلم، فروش خوبی دارند و باقی سهمی در گیشه ندارند. چرا که سینما به طور کلی ورشکسته است و تمایل تهیهکنندگان بسیار کم شده و خیلی راغب به تولید فیلم سینمایی نیستند. تولیدات سینما و تلویزیون به شدت پایین آمده و اکثر هنرمندان بیکار هستند. خدا را شاکرم که حداقل شغل دیگری دارم و محتاج پول سینما نبودهام، واقعاً با این شرایط نمیدانم همکارانم چطور زندگی خود را میگذرانند. امیدوارم فروش خوب این چند فیلم روی سینما تأثیر بگذارد و کارگردانان و تهیهکنندگان را ترغیب به ساخت کند. این فروشها و این حجم ساخت فیلم در مقایسه با ده سال پیش، قابل مقایسه نیست. آن زمان فروش تضمینشده بود و هر فیلم حداقل هزینه تولید و ساخت خود را درمیآورد ولی الان کسی از گیشه مطمئن نیست، به نظرم سینما به شدت بیمار است.
بازیگر فیلم «آیینههای روبهرو» در ادامه با اشاره به اینکه سینماگران جوان سینما را به خوبی میشناسند عنوان کرد: همانطور که زمانی از ما حمایت کردند تا توانستیم امروز اینجا بایستیم، باید ما هم از این جوانان حمایت کنیم، به این دلیل که سینما متعلق به این جوانان، ایدههای جدید و کارگردانهای جدید است. بسیاری از فیلم اولیها سینمای روز دنیا را به خوبی میشناسند و با داستان و قصهگویی آشنا هستند.
شاهرخ شاهی با اظهار نارضایتی از اعلام رقم دستمزد بازیگران گفت: به شدت اشتباه کردند که دستمزد بازیگران را اعلام کردند. ما این همه شغل داریم که هیچ اشارهای به دستمزدهای کلان آنها نمیشود، چرا باید یک بازیگر که مبلغی را برای کل سال دریافت میکند و به جز آن کار وقت دیگری ندارد و چند ماه روی آن کار زمان صرف میکند، باید دستمزدش تا این اندازه بزرگ شود. او چند دهه تلاش کرده و زحمت کشیده است تا به اینجا رسیده، چرا رقم دستمزدش وقتی اعلام میشود تا این اندازه اعتراض پشت آن نهفته است. در تمام دنیا بازیگران سینما رقم دستمزدهایشان بسیار بالا و تضمین شده است، این در حالی است که ما اینجا کار میکنیم و تازه باید به سختی بتوانیم پول خودمان را دریافت کنیم و این زشتترین کاری است که انجام شده است.
منبع: هنرآنلاین
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶





