تاریخ انتشار:۱۳۹۸/۰۹/۲۴ - ۱۸:۳۸ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 127138

انجمن منتقدان فیلم نیویورک، فهرست برندگان ۲۰۱۹ خود را با اعطای چهار جایزه اصلی از جمله بهترین فیلم و کارگردانی به «اَنگل» ساخته «بونگ جون هو» اعلام کرد.

به گزارش سینماسینما به نقل از ددلاین، «اَنگل» به کارگردانی «بونگ جون هو» که پیش از این از سوی انجمن منتقدان لس‌آنجلس و تورنتو به عنوان بهترین سال انتخاب شده بود، از سوی انجمن منتقدان فیلم شیکاگو نیز برگزیده شد و چهار جایزه اصلی بهترین فیلم، کارگردانی، بهترین فیلم خارجی و فیلمنامه اصلی این جوایز را به خود اختصاص داد.

«اَنگل» ساخته «بونگ جون-هو» که اولین نمایش جهانی خود را در جشنواره کن امسال تجربه کرد و توانست نخل طلای بهترین فیلم را کسب کند، تاکنون از سوی حلقه منتقدان فیلم نیویورک و هیات ملی نقد فیلم آمریکا نیز به عنوان بهترین فیلم خارجی سال ۲۰۱۹ معرفی شده است.

این فیلم که نماینده سینمای کره‌جنوبی در شاخه بهترین فیلم بین‌المللی اسکار ۲۰۲۰ است، در سه شاخه بهترین فیلم خارجی، کارگردانی و فیلمنامه جوایز گلدن گلوب نیز نامزد کسب جایزه معرفی شده است.

در سایر بخش‌ها جوایز سالانه انجمن منتقدان شیکاگو، «آدام درایور» و «لوپیتو نیونگو» به ترتیب برای بازی در فیلم‌های «داستان ازدواج» و «ما»، بهترین بازیگر مرد و زن این رویداد نام گرفتند و جایزه نقش مکمل مرد و زن نیز به ترتیب به «برد پیت» (روزی روزگاری در هالیوود) و «فلورنس پو» (زنان کوچک) رسید.

در شاخه بهترین فیلمنامه اقتباسی نیز «گرتا گرویگ» برای فیلم «زنان کوچک» برنده شد و «آپولو ۱۱» نیز جایزه بهترین مستند سال را به خود اختصاص داد و جایزه بهترین انیمیشن نیز به «داستان اسباب‌بازی ۴» رسید.

«راجر دیکینز» برای درام جنگی «۱۹۱۷» برنده شاخه بهترین فیلمبرداری شد و جایزه بهترین تدوین نیز به «تلما شونمیکر» برای فیلم «مرد ایرلندی» رسید.

 

منبع: ایسنا

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها