سه پویانمایی ایرانی در قالب یک فیلم بلند با عنوان «کلاغ و گنجشک شگفتانگیز» روی پرده سینماهای فرانسه رفت.
به گزارش سینماسینما سه پویانمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در قالب یک فیلم بلند با عنوان «کلاغ و گنجشک شگفتانگیز» روی پرده سینماهای فرانسه رفت.
مجموعه «کلاغ و گنجشک شگفتانگیز» برای دومین بار از سوی شرکتهای توزیعکننده فیلم در فرانسه، با فرمت دیجیتال به نمایش گذاشته شد. این مجموعه شامل سه فیلم کوتاه انیمیشن از تولیدات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با عنوانهای «کلاغی که میخواست قویترین باشد» به کارگردانی محمدعلی سلیمانزاده تولید سال ۱۳۷۷، «روزی کلاغی» به کارگردانی عبدالله علیمراد تولید سال ۱۳۸۴ و «گنجشک و پنبه دانه» به کارگردانی مرتضی احدی تولید سال ۱۳۸۵ است.
مجموعه «کلاغ و گنجشک شگفتانگیز» نخستین بار در سال ۲۰۰۷ با فرمت ۳۵ میلیمتری و در یک مجموعه ۴۵ دقیقهای از سوی شرکت توزیعکننده «وی پت» برای کودکان بالای سه سال و خانوادههایشان اکران عمومی شد. به دلیل استقبال از این مجموعه و با حمایت نهادهای سینماییِ Benshi و AFCAE طبق برنامهریزیهای انجام شده قرار بود از ۶ فرورین ۱۳۹۹ برابر با ۲۵ مارس ۲۰۲۰ این پویانماییها اکران مجدد شود که به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا و بسته شدن سینماهای کشور فرانسه این برنامه به تعویق افتاد.
تاکنون این سه فیلمِ کوتاه هر کدام به صورت جداگانه در جشنوارههای ملی و بینالمللی جوایزی را به خود اختصاص دادهاند.
فیلم «کلاغی که میخواست قویترین باشد» برنده جایزه فیل نقرهای از جشنواره حیدرآباد هند، «روزی کلاغی» برنده جایزه فیل نقرهای از جشنواره بینالمللی فیلم کودکان هند و جایزه ویژه هیات داوران فیلمِ کودک جشنواره سین پارانانینو مکزیک و فیلم «گنجشک و پنبه دانه» برنده جایزه ویژه از جشنواره ویسامبور فرانسه شده است.
از سال ۲۰۰۱ تاکنون ۴۸ انیمیشن کوتاه کانون پرورش فکری به صورت مجموعههای گوناگون در کشور فرانسه اکران شده که برخی از آنها حتی به زبان فرانسه هم دوبله شده است.
اکران عمومی دوباره مجموعه «کلاغ و گنجشک شگفتانگیز» با فرمت دیجیتال از ۱۹ شهریور سال ۱۳۹۹ برابر با ۹ سپتامبر ۲۰۲۰ در سینماهای کشور فرانسه آغاز شده است.
منبع: ایرنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «باشو غریبه کوچک» به جشنواره تورنتو میرود
- کانون پرورش فکری جزییاتی از تولید انیمیشن برنده اسکار اعلام کرد
- نشریه ورایتی پیشبینی کرد؛ انیمیشن ایرانی نامزد جایزه اسکار میشود
- با اعلام آکادمی داوری؛ نامزدهای اولیه اسکار معرفی شدند/ یک انیمیشن ایرانی در میان آثار
- جایزه طلای جشنواره ژاپنی به «زمین بازی» رسید
- موفقیت «دانه انجیر معابد» در گیشه
- یک دیپلم افتخار و چند تقدیر برای فیلمهای ایرانی در جشنواره فرانسوی
- «در آغوش درخت» راهی شارجه امارات شد
- اکران سیار «در آغوش درخت» آغاز شد/ تازهترین فیلم پرفروش اجتماعی سینماها
- «در سایه سرو» برای سومین بار به آکادمی اسکار معرفی شد
- انیمیشن ایرانی نامزد «گل طلایی» چینی شد
- «در سایه سرو» از جشنواره ایتالیایی جایزه گرفت
- راهیابی ۳ فیلم کانون به جشنواره بینالمللی کودکان لکنوی هند
- ۵ انیمیشن ایرانی در اسپانیا نمایش داده میشود
- جشنواره پویانمایی تهران در ایستگاه پایانی
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- در سوک سیاوش که از شاهنامه رفت
- یادبود بهرام بیضایی؛ ایرانی بودن بار بزرگی است بر دوش ما
- بریژیت باردو درگذشت
- برای رفتن غریبانه شیرین یزدانبخش؛ وصیتی به مثابه گلایه
- «کفایت مذاکرات» و خندههایی که از دل موقعیت میآیند
- «پرهیجان: نبرد برای اوبر»؛ چطور میتوانیم آرزوی شکستِ نجاتبخشمان را داشته باشیم؟
- درباره بازیگران زن مولف سینمای ایران/ ترانه علیدوستی؛ آخرین بازیگر زن مولف
- درباره اهمیت خواندن فیلمنامه اشغال بیضایی پس از جنگ ۱۲ روزه /بیگانه آزادی نمی آورد
- بهرام بیضایی درگذشت
- «موبهمو»؛ خط به خط، نفس به نفس، چهره به چهره
- در بیست و چهارمین دوره جشنواره؛ ۱۴ اثر از سینماگران ایرانی در داکا نمایش داده میشود
- از ۱۰ دیماه؛ «مرد خاموش» به سینماها میآید
- «بامداد خمار»؛ در منزلت فرودستی
- در ستایش سینمای بیچیز؛ همه چیز داشتن در عین بی چیزی
- آیین پایانی یازدهمین دوره انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی / گزارش تصویری
- شیرین یزدانبخش درگذشت
- افسانهای در حبس؛ سرنوشت «چریکه تارا»
- اقتباس بهمثابه ابزار فهم جامعه/ از روایت تراژیک تا روایت عاشقانه
- «دیدار بلوط»؛ بازگشتی به شکوه یک خاطره
- اشغال بهرام بیضایی وزمانه پس از جنگ ۱۲ روزه/به بهانه ۵ دی سالروز تولد بهرام بیضایی
- «سامی»؛ روایتی انسانی از جنگ بیپایان
- سینمای مستقل ایران را به رسمیت بشناسید
- گیشه سینما در دست کمدیها/ دو فیلم جدید اکران شدند
- اعلام بودجه فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۵
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران





