به گزارش سینماسینما، وی در رابطه با جای خالی آثاری همچون “پل خواب” در سینما، گفت: نحوه پرداخت به قصه از لحظه ورود یا شروع آن تا سکانس پایانی از علاقه های سینمایی خودم نشات گرفته و از این نظر از نتیجه و نهایت این اثر نمایشی کاملا راضی هستم. در عین اینکه قصه برای همه جذاب است و سن و سال نمی شناسد.

این کارگردان در رابطه با زمان زیادی که صرف تکمیل مراحل فنی “پل خواب” شد، خاطرنشان کرد: تقریبا اواخر سال گذشته فیلمبرداری این اثر را به پایان رساندم، ولی عجله ای برای پایان فیلم نداشتیم، چرا که قصد رساندن کار به جای خاصی مطرح نبود. بعد از عید و تقریبا پس از ۶۰ روز آرام آرام مراحل فنی این اثر آغاز شد. و از همان ابتدا اکران اول فیلم را جشنواره ی فجر نود و چهار در نظر گرفتیم. براهنی افزود: اما در مجموع اعتقاد دارم که بد نیست زمانی معادل ۶ الی ۷ ماه صرف تکمیل مراحل مختلف فنی هر اثر سینمایی شود. و اکنون با نسخه ای روبرو هستیم که اطمینان زیادی به إن داریم و این بی ارتباط با تمرکز زیاد روی فیلم و بازبینی های متعدد در مرحله ی پس تولید نیست.

این فیلمساز در مورد انتخاب بازیگران فیلم خود، یادآور شد: فرمول انتخاب بازیگر در سینما ایران قاعده خاص و مشخصی ندارد، از طرف دیگر وابسته به بودجه ی سرمایه گذار و عوامل لحظه ای حرفه ای در زمان پیش تولید است. اما از گزینش بازیگران “پل خواب” خیلی خوشحال هستم. حالا که با فیلم مواجه می شوم، هیچ بازیگر دیگری را نمی توانم در ذهنم جایگزین این کست ببینم.

وی در رابطه با داستان فیلم که برگرفته از کتاب “جنایات و مکافات” است، تشریح کرد: علاقه زیادی به خواندن رمان و ادبیات داشتم و دارم که این مسئله سبب شد طرح این فیلم را از این کتاب برداشت کنم، ولی طبیعی است که من اینکار را در ادامه ی علاقه ام به مدیوم سینما انجام دادم و همه چیز در خدمت یک اثر سینمایی قرار گرفته و نه اینکه صرفا بخاطر علاقه به ادبیات دست به اقتباس زده باشم تا رمان را به مخاطب بشناسانم.

اکتای براهنی با اعلام اینکه از استارت اولیه خود با “پل خواب” راضی ام، تاکید کرد: می توانستم با ساخت فیلم اکشن یا کمدی که بیشتر مورد توجه مخاطب قرار می گیرند در عرصه سینما کار خود را آغاز کنم ولی من بیشتر به سینمای دهه ۶۰ و ۷۰ آمریکا و سینمای مستقل حرفه ای علاقه دارم، سینمایی که تماشایی باشد و قصه گو و در بهترین حالت می تواند با هر مخاطبی ارتباط برقرار کند و ارزش هنری خود را نیز حفظ کند. من سعی خودم را کرده ام و پل خواب” از همان نوع علاقه ها ناشی شد و بخاطر همین از این شروع اولیه رضایت کامل دارم.

کارگردان “پل خواب” با اشاره به اینکه بازیگران در این اثر درخشان ظاهر شدند، اعلام کرد: اگر قرار باشد “پل خواب” به بخش اصلی جشنواره راه پیدا کند به جرات این نکته را بازگو می کنم که علاوه بر بازیگران، دیگر عوامل فیلم، در خیلی رشته ها حرف هایی برای گفتن دارند و دلم می خواهد زحمت آنها دیده شود. من فیلم اول هستم ولی عوامل فیلمم، استحقاق دیده شدن بیشتر را دارند.

منبع: برنا