جشنواره تلوراید فیلم «خانه دوست کجاست» عباس کیارستمی را در بخشی ویژه به نمایش درمیآورد.
به گزارش سینماسینما، جشنواره فیلم تلوراید ۲۰۲۲ از نمایش فیلم «خانه دوست کجاست» عباس کیارستمی در بخش ویژه خبر داد.
«خانه دوست کجاست» محصول ۱۹۸۷ در بخش انتخاب کارگردانهای مهمان جشنواره تلوراید نمایش داده میشود.
دیگر فیلمهای این بخش شامل «واحه» ساخته لی چانگ-دونگ محصول ۲۰۰۲ از کره جنوبی که نماینده این کشور در اسکار سال ۲۰۰۳ بود، «آشنایی با دنیای بزرگ و گسترده» ساخته کایرا موراتووا محصول ۱۹۷۸ از شوروی، «شگفتیها» ساخته آلیچه رورواکر محصول ۲۰۱۴ ایتالیا با بازی مونیکا بلوچی برنده جایزه بزرگ شصت و هفتمین دوره جشنواره کن، «مرثیه یک سفر» ساخته آلکساندر سوکورف محصول ۲۰۰۱ روسیه و هلند، «آتالانت» ساخته ژان ویگو محصول ۱۹۳۴ فرانسه است.
این بخش هر سال میزبان کارگردانهای مهمان و فیلمهای منتخب آنهاست. کارگردانهای مهمان امسال تلوراید کانتمیر بالاگوف و کایرا کووالنکو فیلمسازان روسی هستند و این فیلمها به انتخاب آنها نمایش داده میشوند.
از دیگر فیلمهای حاضر در این دوره جشنواره تلوراید آمریکا میتوان به اولین نمایش جهانی فیلمهای «زنان حرف میزنند» ساخته سارا پولی بازیگر و فیلمساز کانادایی و «امپراتوری نور» ساخته سم مندس همراه تجلیل این دو چهره سینمایی یاد کرد.
«باردو» آلخاندرو ایناریتو، «استخوانها وهمه» لوکا گوادانینو، «تار» تاد فیلد و «شگفتی» سباستین للیو نیز که از فیلمهای حاضر در جشنواره ونیز امسال هستند در تلوراید هم نمایش داده میشوند و یک تجلیل هم از مارک کازینز مستندساز به عمل میآید.
فیلمهای «نزدیک» لوکاس دونت، «توری و لوکیتا» ساخته ژان پیر و لوک داردن، «یک صبح خوب» از میا هانسن لوو و «سرزمین خدا» اثر هلینور پالماسون هم در فهرست فیلمهای این جشنواره قرار دارند.
فیلمهایی که در کن با توجه روبه رو شدند شامل «زمان آرماگدون» ساخته جیمز گری و «دلال» ساخته هیروکازو کورئیدآ هم در این فهرست جای دارند.
فیلمهایی که هر سال به عنوان برنده اسکار انتخاب میشوند همواره ابتدا در تلوراید به نمایش درآمدهاند و از سال ۲۰۰۹ تاکنون تنها «گنجه دردها» در سال ۲۰۰۹، «کتاب سبز» در سال ۲۰۱۸ و «کودا» برنده ۲۰۲۱ پیشتر در تلوراید نمایش داده نشده بودند.
چهل و نهمین دوره جشنواره تلوراید که از دیروز جمعه ۲ سپتامبر کارش را شروع کرده تا ۵ سپتامبر (۱۴ شهریور) ادامه دارد.
منبع: مهر به نقل از ورایتی
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- داوران ایرانی معرفی شدند؛ افتتاح جشنواره جهانی فیلم فجر با فیلمی از عباس کیارستمی
- فوت بازیگر فیلم عباس کیارستمی/ احمد احمدپور درگذشت
- اهدای مدال نقرهای جشنواره تلوراید به جعفر پناهی
- نگاهی به «پیرپسر» و تطابق آن با جهان سینمای کیارستمی/ اول به پیرامون، بعد به دوردستها
- «خانه دوست کجاست؟» یک فیلم صلح طلب است
- پرونده جنجالی عباس کیارستمی در «طعم عباس»
- «خانه دوست کجاست» در تازهترین قسمت سینماماجرا
- نمایش «طعم گیلاس» در قزاقستان
- در بخش ۱۰ فیلم برتر؛ «کلوزآپ» عباس کیارستمی در جشنواره ایدفا اکران میشود
- کیارستمی در آثار خود بیشتر به دنبال راه حل بود/ فرم برای کیارستمی همیشه اهمیت داشت
- معرفی نامزدهای دریافت گیلاس طلای جشنواره فیلم عباس کیارستمی
- افسون «کلوزآپ»/ یادداشت محمد حقیقت به مناسبت زادروز عباس کیارستمی
- در مراسم نکوداشت «عباس کیارستمی» مطرح شد: کیارستمی آبرودار واژه کار بود/ فیلمسازی کیارستمی در مسیر عکاسی او است
- رونمایی از پوستر اولین جشنواره بینالمللی فیلم کوتاه عباس کیارستمی
- باشگاه سینمایی «جاده ابریشم» برگزار میکند؛ بزرگداشت عباس کیارستمی در پاریس
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





