تاریخ انتشار:۱۴۰۰/۰۳/۰۱ - ۱۷:۴۸ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 156187

فلیم سینمایی یلداهمزمان با بازگشایی سالن‌های سینما در فرانسه، «یلدا» سومین ساخته بلند مسعود بخشی پس از ماهها تعطیلی سینماها، برای دومین بار روی پرده رفت.

به گزارش سینماسینما، طبق اعلام دست اندرکاران این فیلم، همچنین با توجه به موفقیت این فیلم در کسب نظر مثبت منتقدین و مخاطبان فرانسوی، جشنواره فیلم «جمعی» که به نمایش موفق ترین آثار سینمایی که اکتبر گذشته اکران آنها به دلیل تعطیلی اجباری سینماها قطع شد برگزار می شود، این فیلم را برای بخش مسابقه انتخاب کرده است.

این جشنواره از ١١ تا ١٩ ژوئن(٢١ تا ٢٩ خرداد) با هدف حمایت از سینما و پخش کنندگان مستقل در سالنهای مستقل سینما در سراسر فرانسه برگزار می شود.

در بخش مسابقه این جشنواره تنها ۱۰ فیلم انتخاب شده اند و «یلدا» در کنار ۹ فیلم منتخب «یک مرد تاریکِ تاریک» (عدلخان یرژانف)، «نوجوانی» (کریستیان لیفشیتز)، «در باغ ابدی» ( تاتسوشی امری)، «جوزپ» (د.اورل)، «میکل آنژ» ( آندری کنچالوفسکی)، «کشوری که آرام می ماند» (دوید دو فرنس)، «یک زندگی مخفی» (آیتور آرگی)،  «کودک رویایی» (رافائل ژوکولو) و «نهنگ و حلزون» (انیمیشن) برای دریافت جایزه بهترین فیلم رقابت می کند.

«یلدا» به تهیه کنندگی علی مصفا و موسسه هنری  مستقل بن گاه( مسعود و محمود بخشی) محصول مشترک ایران، فرانسه، آلمان، لوکزامبورگ، سوئیس و لبنان است.

این فیلم علاوه بر نامزدی جایزه لومیر و خرس بلورین برلین ٢٠٢٠ جوایز متعددی از جمله جایزه بزرگ جشنواره ساندنس آمریکا ،جایزه بهترین فیلمنامه جشنواره جهانی بارسلون،  جایزه بزرگ سینمای مجله ال، جایزه بهترین فیلمنامه جشنواره جهانی صوفیه، جایزه بهترین کارگردانی جشنواره آنتالیا، جایزه ویژه جشنواره واشنگتن … را کسب کرده و اکران آن همچنین در کشورهای آمریکا، اسپانیا، بلژیک و سوئیس ادامه دارد.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها