تاریخ انتشار:۱۳۹۸/۱۰/۰۴ - ۱۴:۴۶ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 127890

کارگردان مستند «درخت زندگی»، گفت: امکان اکران فیلم‌های مستند در سینما برای یک فیلمساز مستقل، اتفاق بسیار خوشحال کننده‌ای است.

به گزارش سینماسینما ، هومن بابا نوروزی  درباره اکران این فیلم در گروه «هنروتجربه»، اظهار داشت: «درخت زندگی» اولین فیلم مستند بلند من است که در گروه «هنروتجربه» اکران می شود و قبل از آن تجربه ساخت مستند صنعتی برای تلویزیون را داشتم. اکران مستند در گروه «هنروتجربه»، تجربه بسیار خوب و لذت بخشی بود به خصوص وقتی یک فیلمساز مستقل با همه سختی ها، فیلمی را بسازد و بتواند امکان اکران آن را در سینما پیدا کند، اتفاق بسیار خوشحال کننده ای است.

وی یکی از نقاط ضعف اکران در گروه «هنروتجربه» را ضعف در زمینه تبلیغات وسیع عنوان کرد و ادامه داد: با توجه به همه محاسنی که هنروتجربه دارد اما از نظر تبلیغاتی دست ما خالی است و هنروتجربه هم امکان تبلیغاتی گسترده ای برای معرفی فیلم ها ندارد و این جای افسوس دارد که معرفی این فیلم ها فقط محدود به فضای مجازی، وب سایت و خبرگزاری ها می شود.
کارگردان مستند «درخت زندگی» درباره بازخوردهای این فیلم بیان کرد: بازخوردهای بسیار عالی و فراتر از انتظار ما بود و فکر نمی کردم که تماشاگران این اندازه، فیلم «درخت زندگی» را دوست داشته باشند.
بابانوروزی با بیان این که نگاه متفاوت این مستند به مقوله بازیگری کودکان یکی از دلایل استقبال مخاطبان بوده است، تصریح کرد: شاید یکی دیگر از دلایل توجه به این فیلم ارتباط سوژه فیلم با آقای عباس کیارستمی باشد ولی ما با این هدف که از این موضوع استفاده تبلیغاتی کنیم، سراغ این موضوع نرفتیم و من اگر چه به کیارستمی بسیار علاقه مندم و افتخار شاگردی او را هم داشته‌ام اما به این دلیل که موضوع بازیگری کودکان همیشه دغدغه‌ام بود، به این موضوع پرداختم.

این مستندساز در ادامه سخنانش درباره تفاوت تماشاگران و ارتباط آنها با مستند از طریق رسانه پرمخاطب تلویزیون یا سینما توضیح داد: تلویزیون یک رسانه عمومی  است و تماشاگران تلویزیونی تمرکز و حساسیت لازم را نسبت به آنچه در این رسانه می بیند، ندارد. اما در سینما، مخاطب موضوع مورد نظرش را انتخاب می کند، تصمیم می گیرد که بلیت بخرد ودر محیط سینما همراه مردم به تماشای فیلم می نشیند. بنابراین نوع مخاطبان سینما و تلویزیون متفاوت است و بازخوردهای متفاوتی را هم به دنبال دارند.

بابانوروزی درباره ساخت فیلم های بعدی خود برای اکران در گروه «هنروتجربه» اظهار کرد: تصمیم دارم که فیلم کوتاهی بسازم و مشغول کار روی فیلمنامه آن هستم که وارد پروسه تولید شود و فکر می کنم که ساخت واکران فیلم در گروه «هنروتجربه» اگر چه اتفاق بسیار خوبی به لحاظ حرفه ای است اما از نظر مالی برای فیلمسازان رضایت بخش نیست و ابزار و امکانات تبلیغاتی ما هم محدود است. این در حالی است که بالغ بر ۹۰ درصد مخاطبان فیلم «درخت زندگی» با رضایت از سالن سینما خارج می شوند.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها