تاریخ انتشار:۱۳۹۴/۱۰/۰۷ - ۱۸:۵۹ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 8409
 رییس سازمان سینمایی با بیان اینکه تلویزیون دیگر رقیب سینما نیست، گفت: امروز نمایش خانگی می‌تواند با ارتقای کیفی خانه‌ها را فتح کند.

به گزارش سینماسینما،  مراسم تودیع و معارفه مدیرکل دفتر شبکه نمایش خانگی، مستند و کوتاه صبح دوشنبه ۷ دی در سالن کوچک سازمان سینمایی برگزار شد.

“حجت الله ایوبی” در این مراسم اظهار کرد: خوشحالم معرفی آقای پارسایی به عنوان مدیری خوشنام و خوش سلیقه در چنین روزی اتفاق می‌افتد.

وی یادآور شد: یقین دارم با حضور این مدیر موفق؛ اتفاقات بهتری در شبکه نمایش خانگی می‌افتد. آقای پارسایی پیشنهادهای جذاب‌تر و کارهای بی‌حاشیه‌تری داشتند اما با این حال دعوت ما را پذیرفتند.

رییس سازمان سینمایی با بیان اینکه موسسه رسانه‌های تصویری پشتیبان شما است و در مدت زمان کوتاهی که آمده اقدامات خوبی انجام شده و اتفاقات اخیر و ساخت سریال‌های موفق نشان از اهمیت شبکه نمایش خانگی دارد.

ایوبی با اشاره به اهمیت حضور سینماگران در شبکه نمایش خانگی به سخنان خود در رونمایی از سریال “دندون طلا ” اثر داوود میرباقری در شبکه نمایش خانگی اشاره کرد و افزود: روزی که سریال این کارگردان رونمایی می‌شد، اعلام کردم این اتفاق آغاز دوران تازه‌ای در شبکه نمایش خانگی خواهد بود و این اتفاق رخ داد.

وی با اشاره به گردش مالی قابل توجه شبکه نمایش خانگی نسبت به سینما توضیح داد: گردش مالی سینما در دنیا در سال گذشته ۴۰ میلیارد دلار و در شبکه نمایش خانگی ۳۸۰ میلیارد دلار بوده و این نسبت فروش در شبکه نمایش خانگی و سینما تقریبا در همه کشورها از جمله کشور ما نیز صدق می‌کند.

رییس سازمان سینمایی با اشاره به اینکه موسسه رسانه‌های تصویری در تلاش برای تحقق وی او دی است یادآور شد: با تحقق این مهم بخش بزرگی از گردش مالی مورد نظر در شبکه نمایش خانگی باز خواهد گشت.

ایوبی تصریح کرد: مهمترین رقیب شبکه نمایش باید تلویزیون باشد اما نیست و متاسفانه روز به روز شاهد کاهش مخاطبان تلویزیون هستیم و در این شرایط می‌توان با ارتقای کیفی بیش از پیش شبکه نمایش خانگی همه خانه‌ها فتح شود.

وی با اشاره به تاثیر رونق شبکه نمایش خانگی در حل مشکل بیکاری سینماگران اظهار امیدواری کرد که رونق شبکه نمایش خانگی در کنار سینما به حل معضل بیکاری فعالان عرصه هنر هفتم کمک کند.

رییس سازمان سینمایی اظهار کرد: در سینما نمی‌توانیم از دور مدیریت کنیم و گاه باید مدیر در جزییات وارد شود؛ اینکه همه امور را به کارشناسان ارجاع دهیم و بگوییم نیازی به دخالت نیست در سینما جواب نمی‌دهد.

ایوبی اظهار امیدواری کرد با تعامل مدیریت شبکه نمایش خانگی و بخش‌های مختلف، آسیب شناسی از این حوزه انجام شود.

وی تصریح کرد: شبکه نمایش خانگی بشدت نیاز به نظارت دارد و اگر گله‌ای باشد از عدم نظارت است.

رییس سازمان سینمایی درباره انتصاب مدیران تئاتری در سینما تاکید کرد: جنس فرهنگ به هم نزدیک است و در عرصه فرهنگ و هنر برخی حوزه‌ها بیشتر به هم نزدیک هستند و سینما و تئاتر نیز از این قاعده مستثنی نیستند. مدیر فرهنگی باید با عرصه فرهنگی، کالای فرهنگی و سیاستگذاری آشنا باشد و سید صادق موسوی که از تئاتر آمده بود نشان داد که مدیر موفقی است.

ایوبی یادآور شد: خدا را شاکرم که خداوند ما را لایق دانست بر صندلی مدیریت فرهنگی باشیم و شاکر باشیم که می‌توانیم از عمرمان درست استفاده کنیم و چه افتخاری بالاتر از اینکه بتوانیم فرهنگ و هنر کشور را گامی به جلو ببریم.

سید صادق موسوی مدیرکل سابق شبکه نمایش خانگی اظهار کرد: فرصت مغتنمی بود که نزدیک به یک سال و نیم در شبکه نمایش خانگی حضور داشته باشم. با حُسن نگاه دکتر ایوبی در این سمت آمدم و ایشان اعتماد کردند.

وی یادآور شد: برای من فرصتی برای آموختن بود و نکته بزرگتر آنکه به فضل خدا و دوستان همراه در شبکه نمایش خانگی، اتفاقات خوبی در یک سال و سه ماه حضور در شبکه نمایش خانگی رخ داد.

مدیرکل سابق نمایش خانگی به راه اندازی شورای توسعه نمایش خانگی اشاره کرد و یادآور شد: با اشاره به توجه رییس سازمان سینمایی به شبکه نمایش خانگی و با پیوستن ما به وی او دی، شاهد برکات بیشتری در شبکه نمایش خانگی خواهیم بود.

موسوی ادامه داد: دو یا سه سریال موفق در دوره حقیر شکل گرفت که از جمله آن می‌توان به” شهرزاد “اشاره کرد.

وی گفت: افتخار همکاری با آقای پارسایی در بخش‌های مختلف داشتم و ایشان قطعا مدیر قدرتمند و شایسته‌ای به شبکه نمایش خانگی معرفی شده‌اند.

وی یادآور شد: بدنه همکاران در شبکه نمایش خانگی بسیار کار بلد و همراه هستند و این سرمایه بزرگی برای شبکه نمایش خانگی است.

مصطفی سماوات سرپرست نمایش خانگی نیز در ادامه این مراسم گزارش عملکرد نمایش خانکی در سال ۹۴ را ارائه داد.

وی در این‌باره گفت: دفتر نمایش خانگی مستند کوتاه نظارت بر محتوا و ساختار و کیفیت فیلم‌های غیر سینمایی را دارد که بخشی از این آثار در مجامع و جشنواره‌ها به نمایش در می‌آید و با تعداد کارکنان و کارشناسان این اداره، این وظایف انجام می شود.

سرپرست نمایش خانگی یادآور شد: امسال ۷۴۹ عنوان پروانه در بخش نمایش خانگی صادر کردیم و برای ۹۰۰ عنوان فیلم برای جشنواره‌های مختلف و یا مجامع و سالن‌ها مجوز صادر کردیم.

سماوات تاکید کرد: ۳۰۰ مجوز برای طرح روی جلد صادر کردیم و برای این اتفاق شورایی تشکیل شد و این شورا طرح‌های ارائه شده را بررسی می‌کند تا هماهنگی و کیفیت بهتری برای تبلیغات محیطی انجام شود.

وی یادآور شد: شورای پروانه نمایش از پروانه ساخت در نمایش خانگی جدا شد که این مهم موجب شد کار کارشناسی بهتری در بخش صدور مجوزها انجام شود.

سرپرست نمایش خانگی ادامه داد: دوستان سازنده تعامل با اعضای شورای پروانه ساخت دارند و این شورا با دوستان سازنده در تعامل است.

سماوات توضیح داد: برای ۳۱۵ عنوان فیلمنامه تقاضای مجوز داشتیم که ۱۴۳ عنوان پروانه ساخت صادر کردیم. بیشتر فیلمنامه‌های رد شده به دلیل ساختاری و کیفی بوده است.

حسین پارسایی نیز در این مراسم اظهار کرد: افتخار آشنایی و همکاری نسبت به دکتر ایوبی به سال‌های گذشته مربوط می‌شود و همواره از ایشان به عنوان یکی از چهره‌های تاثیرگذار فرهنگی یاد شده و یاد خواهد شد و حتا وقتی ایشان به عنوان رایزن فرهنگی ایران در پاریس بودند، بیشتر همکاری‌ها در حوزه‌های نمایشی در دوره ایشان بود.

وی یادآور شد: باعث افتخار است که از نزدیک با دکتر ایوبی همکاری دارم و از حسن نگاه آقای ایل بیگی نیز تقدیر می‌کنم.

مدیر نمایش خانگی تاکید کرد: در این مدتی که مقرر شد من عهده‌دار این مسوولیت باشم، مطالعه زیادی در زمینه نمایش خانگی کردم و گفت وگوهای زیادی وجود دارد؛ سیاست‌ها و اولویت‌ها روشن است و مدیر جدید برای تقویت بیش از پیش قدم می گذارد.

پارسایی تاکید کرد: نمایش خانگی تجربه جدیدی را در عرصه فرهنگ و هنر سپری می‌کند و با تاکید رییس سازمان بر این بخش مسوولیت‌ها سنگین خواهد شد.

وی گفت: شبکه مدیوم جدیدی است که به سرعت در حال گسترش بوده و مردم با تماشای آثار توزیع شده از طریق نمایش خانگی باید احساس آرامش کنند.

مدیر نمایش خانگی با اشاره به به لزوم توجه به نظام پخش، ارتقای سطح کیفی آثار و بستر سازی برای حضور سینماگران در عرصه نمایش خانگی یادآور شد: خوشحالم بعد از سال‌ها به جای رویت آثار بسیار سطحی که ظلم به مخاطب فهیم و خوش سلیقه ما است با تدبیر به وجود آمده شاهد تحول عظیم در شبکه نمایش خانگی هستیم و ساخت سریال های موثر در نمایش خانگی و حضور سینماگران در این بخش اتفاق خوبی بود.

پارسایی گفت: حسن انتخاب‌ها در شورای ساخت و نمایش سرمایه‌هایی است که در ادامه مسیر برای تحقق اهداف مهم و موثر خواهد بود.

حبیب ایل بیگی معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی نیز در این مراسم اظهار کرد: در این دولت تمرکز بر نمایش خانگی دوباره انجام شد و این حوزه اهمیت بسیار زیادی دارد. امیدوارم با حضور آقای پارسایی و تجربه مدیریت در بخش‌های مختلف حوزه نمایش خانگی بیش از حق شاهد توسعه آن باشیم.

وی با بیان اینکه امیدوارم فضای مناسبی برای فعالیت سینماگران در نمایش خانگی باشیم یادآور شد: آقای موسوی دوره دشواری را گذراند و اتفاقات خوبی در شبکه نمایش خانگی رخ داد و امیدوارم این روند با حضور مدیریت جدید ادامه یابد.

معاون ارزشیابی و نظارت با اشاره به سرپرستی مصطفی سماوات در شبکه نمایش خانگی در ۸ ماه اخیر از تلاش‌های وی تقدیر کرد.

ایل‌بیگی تصریح کرد: ارتقای بیش از پیش شبکه نمایش خانگی همچنان مورد توجه است و تشویق سینماگران برای حضور در شبکه نمایش خانگی ما را از ساخت فیلم‌های سطحی که اثر مخرب بر تماشاگران دارد، دور می‌کند.

وی گفت: بخشی از سینماگریزی مردم به دلیل فیلم‌های کم کیفیت در شبکه نمایش خانگی بود و وقتی فیلم‌های کم کیفیت و آثار ویدیویی به یک نحو در شبکه نمایش خانگی ارائه می‌شود، مردم نسبت به سینما بدبین می‌شوند.

معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی اظهار کرد: در سال گذشته و امسال شاهد رشد فروش سینماها هستیم و با توجه به اینکه گردش مالی شبکه نمایش خانگی بیش از سینما است، امیدوارم با مدیریت و مبارزه با قاچاق فیلم شاهد ارتقای این بخش باشیم.

ایل بیگی یادآور شد: امیدوارم ماجرای قاچاق به شکل جدی‌تری پیگیری و مسائل و مشکلاتی که ما در این حوزه داریم برطرف و شرایط برای قاچاقچیان نا امن شود.

وی تاکید کرد: هزینه که باید به جیب زحمت کشان سینما برود با قاچاق فیلم به جیب افراد دیگری می‌رود و امیدوارم با مبارزه با قاچاق این موضوع مرتفع شود.

،در انتهای این مراسم با تقدیر از مدیرکل سابق و سرپرست نمایش خانگی، حکم مدیرجدید این بخش اعطا شد.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها: ,

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها