تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۵/۱۹ - ۱۴:۳۱ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 23619

ایوبی ابطحی ایل بیگیمراسم رونمایی از فعالیت‌های ستاد صیانت از محصولات سینمایی در مبارزه با قاچاق کالا؛ ظهر امروز با حضور حجت اله ایوبی(رئیس سازمان سینمایی) و محمدعلی ابطحی (مدیرعامل موسسه رسانه‌های تصویری) و اهالی رسانه برگزار شد.

به گزارش سینماسینما، حجت اله ایوبی با اشاره به اینکه تکثیر فیلم‌های غیرمجاز نه تنها به اقتصاد فرهنگ ضربه می‌زند بلکه فرهنگ جامعه را نیز تغییر می‌دهد، گفت: نمایش این فیلم‌ها و پرشدن آنها در بازار و تماشای آنها توسط مردم تاثیراتی دارد و باعث می‌شود سبک زندگی تغییر کند.

وی با اشاره به تلاش‌هایی که برای مبارزه با قاچاق فیلم صورت گرفته، گفت: خوشبختانه امروز فضا برای قاچاقچیان ناامن شده درحالی‌که سه سال گذشته اینگونه نبود. اما امروز و پس از سال‌ها تلاش فضا ناامن شده است.

ایوبی با اشاره به اینکه باید این مبارزه ادامه داشته باشد، گفت: امروز قاچاقچیان نیز حرفه‌ای شده‌اند و کارهای خود را حرفه‌ای انجام می‌دهند به همین دلیل باید با این مساله به صورت حرفه‌ای مبارزه کرد.

رئیس سازمان سینمایی با تشکر از قوه قضائیه و نیروی انتظامی گفت: ۷ میلیون لوح فشرده در ظرف ماه‌‌های گذشته و ۲ میلیون لوح فشرده در عرض چهار ماه جمع‌آوری شده است. همزمان مبارزه با سایت‌های غیرمجازی که فیلم‌ها را به صورت قاچاق عرضه می‌کنند نیز ادامه دارد.

وی ادامه داد: امروز نمایش غیرقانونی فیلم‌ها به شبکه مجازی و اینترنتی منتقل شده است و این نوع از عرضه فیلم‌ها به صورت قاچاق خطرناک‌تر است. ما هر هفته فهرست بالایی از سایت‌هایی که فیلم‌ها را به صورت غیرقانونی نمایش می‌دهند جمع‌آوری می‌کنیم و با آنها مبارزه می‌کنیم.

ایوبی با اشاره به لزوم قانونگرایی در پخش فیلم‌ها گفت: اولین کاری که ما در سازمان سینمایی کردیم این بود که بحث در اختیار گذاشتن میجر فیلم‌های خارجی را تعطیل کردیم با وجود آ‌نکه این کار سود زیادی از لحاظ مادی برای ما داشت اما برای سینما سودی نداشت.

مصطفی ابطحی (مدیرعامل موسسه رسانه‌های تصویری) نیز طی سخنانی گفت: از ابتدای سال گذشته ستاد صیانت از آثار سینمایی تشکیل شده و با همکاری نیروی انتظامی و قوه قضائیه به نتایج خوبی رسیده‌ایم و کشفیات زیادی داشته‌ایم.

ابطحی ادامه داد: در اولین رونمایی که از لوح‌های فشرده و محموله‌های قاچاق داشتیم بیش از ۴ میلیون لوح فشرده کشف شده بود و امحا شد. امروز در دومین رونمایی از فعالیت‌های ستاد صیانت ۷ میلیون لوح کشف شده و سپس امحا خواهد شد.

وی ادامه داد: یک هزار و ۵۴۸ عملیات توسط نیروی انتظامی و قوه قضائیه و ستاد صیانت تا امروز با هدف مبارزه با فیلم‌های قاچاق انجام شده و در این راستا ۴۷۳ پرونده قضایی تشکیل شده است و در هر پرونده ۲ الی ۳ نفر بازداشت شده‌اند که برخی از آنها با قرار وثیقه آزاد و برخی نیز در زندان هستند.

ابطحی با اشاره به اینکه این کشفیات فقط مربوط به تهران است، گفت: متاسفانه در استان‌های دیگر نیز شاهد قاچاق فیلم‌ها هستیم اما با تدبیر رئیس سازمان سینمایی در هر استان ستاد صیانت به صورت مستقل تشکیل شده و با قاچاق فیلم‌ها مبارزه می‌کند.

ابطحی با تشکر از همکاری سینماگران با ستاد صیانت گفت: هر فیلمی که نسخه غیرمجاز آن عرضه می‌شود به ما گزارش می‌شود به طور مثال فیلم اژدها وارد می‌شود که نسخه غیرمجاز آن به تازگی وارد شده در حال بررسی است تا سرمنشأ آن مشخص شود.

مدیرعامل موسسه رسانه‌های تصویری با اشاره به قانونمند کردن سایت‌هایی که فیلم‌های سینمایی را عرضه می‌کنند، گفت: از میان صد در صد سایت‌هایی که به صورت غیرمجاز فیلم‌ها را عرضه می‌کنند ۹۰ درصد با آنها برخورد شده است. متاسفانه مشکلی که در راه مبارزه با این سایت‌ها وجود دارد این است که هر فردی می‌تواند در خانه خود یک سایت درست کند و فیلم‌ها را آپلود کند.

ابطحی افزود: سایت‌هایی که سرورهای آنها در داخل کشور است کاملا با آنها مبارزه می‌شود اما برخی از سایت‌ها سرورهایشان در خارج از کشور است از آنجا که هزینه اینترنت داخلی با اینترنت خارجی متفاوت شده است و اینترنت خارجی گرانتر است، هزینه‌های این سایت‌ها نیز افزایش پیدا کرده و کسانی که بخواهند از این سایت‌ها فیلم دانلود کنند باید هزینه‌های زیادی بدهد.

مدیرعامل موسسه رسانه‌های تصویری افزود: با کارهایی که انجام شده سال جاری و سال آینده سال‌های بسیار مبارکی برای سینمای ایران است و امیدواریم با تلاش‌ بیشتر ضربه‌های محکمتری به قاچاقچیان و عرضه‌کنندگان فیلم‌های غیرمجاز بزنیم.

 

منبع: ایلنا

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها