بابک کریمی در گفتگو با ورایتی از تجربه همکاری با «سوفیا لورن» ستاره سینما در فیلم ایتالیایی «زندگی پیش رو» گفت.
به گزارش سینماسینما، بابک کریمی بازیگر ایرانی که در سال ۲۰۱۱ برای بازی در فیلم «جدایی» موفق به کسب جایزه خرس نقره ای جشنواره برلین شد، تاکنون در چندین فیلم از ساخته های دیگر اصغر فرهادی نیز نقش آفرینی کرده است.
کریمی همچنین در فیلم «یلدا» به کارگردانی مسعود بخشی نیز ایفای نقش کرده، فیلمی که پس از کسب جایزه جشنواره ساندنس در بسیاری از رویداد های سینمایی حضور داشته، او همچنین یکی از بازیگران فیلم جدید شهرام مکری با نام «جنایت بی دقت» هم هست که پس از رونمایی در جشنواره ونیز به چندین کشور از جمله آلمان و ایتالیا فروخته شده است.
او اخیرا در فیلم «زندگی پیش رو» در کنار «سوفیا لورن» ستاره عصر طلایی سینمای هالیوود بازی کرده، تجربه ای که به گفته خودش تصور نمی کرده سرنوشت برای او رقم بزند.
این سینماگر ایرانی که روابط نزدیکی با ایتالیایی ها دارد، قرار است در جشنواره «مدفیلم» ایتالیا جایزه یک عمر دستاورد سینمایی دریافت کند. کریمی در گفتگویی اختصاصی با «نیک ویوارلی» خبرنگار نشریه ورایتی درباره همکاری با «سوفیا لورن» و همچنی تاثیرات شیوع ویروس کرونا بر صنعت فیلم ایران صحبت کرده است.
همه گیری ویروس کرونا چه تاثیری بر صنعت فیلم ایران بویژه تولید گذاشته است؟
اخیرا بازی در فیلمی با عنوان «بی همه چیز» به کارگردانی محسن قرایی را تمام کردم و هر روز صبح سر صحنه فیلمبرداری پزشک داشتیم که دمای بدن و سطح اکسیژن خون عوامل را ارزیابی میکرد و به محض آنکه موردی مشکوک بود تست کرونا میدادیم. همچنین تونل ضدعفونیکننده ای تعبیه شده بود که پیش از رفتن به محل فیلمبرداری باید از آن عبور می کردیم. سالن های سینما در دوره ای بازگشایی شدند و دوباره تعطیل شدند اما حتی در زمان فعالیت هم مردم خیلی به سینما نمیرفتند.
زمان زیادی را در ایتالیا سپری کرده اید که اخیرا به بازی در کنار «سوفیا لورن» در فیلم «زندگی پیش رو» ختم شد. این تجربه چگونه بود؟
می خواهم از عبارتی استفاده کنم که زمانی «روبرتو بنینی» درباره فرصت همکاری با «فدریکو فلینی» گفته بود و آن را شبیه احساسی توصیف کرده بود که یک کشیش محلی، از خدمت کردن در کنار پاپ به دست میآورد. راه بهتری برای توصیف آن ندارم.
اولین روزی که «سوفیا لورن» را دیدم به او گفتم هرگز تصور نمی کردم شما را روزی ملاقات کنم چه برسد به آنکه بخواهیم همکاری کنیم. مسلما او را با نام کوچک خطاب نمی کردم، اما او دو دست مرا گرفت و گفت من را «سوفیا» صدا کن.
زنی همانند او با آن که تمام ویژگی های یک ستاره را دارد، بسیار موقر و فروتن است، یک همکار فوقالعاده. متاسفانه ما فقط یک روز در کنار هم فیلمبرداری داشتیم اما یکی از روزهای تاریخی برای من رقم خورد که هرگز فکر نمی کردم سرنوشت فرصت تجربه آن را به من بدهد.
من با فیلم های او بزرگ شدم. آن روز در زمان استراحت به او گفتم سوال های زیادی دارم و گفت هر چه می خواهی بپرس و سپس درباره «ویتوریو دسیکا»، «چارلی چاپلین» و… صحبت کردیم که بسیار تکان دهنده بود.
آیا فکر می کنید، سینمای ایتالیا باید فیلم «زندگی پیش رو» را به عنوان نماینده سینمای خود در اسکار ۲۰۲۱ معرفی کند؟
فیلم های فوق العاده دیگری نیز ساخته شده از جمله فیلم های جدید «مارکو بلوچیو» و «متئو گارونه». اما معتقدم ایتالیا به این موضوع باید ارج نهد که «سوفیا لورن» پس از چندین سال به سینما بازگشته و این انتخاب میتواند ادای احترامی به او باشد که سزاوار آن است.
فیلم «زندگی پیش رو» ساخته «ادواردو پونتی» ابتدا از تاریخ ۶ نوامبر در سینماهای آمریکا اکران محدودی داشت و از ۱۳ نوامبر (۲۳ آبان) از سوی سامانه نمایش آنلاین نتفلیکس عرضه شده است.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- نمایش نسخهٔ ترمیم شدهٔ «جویندگان طلا، ۱۹۲۵، چارلی چاپلین» پیش از افتتاحیهٔ جشنوارهٔ کن
- همزمان با ۱۰۰ ساله شدن فیلم؛ نسخه ترمیم شده «جویندگان طلا» در کن نمایش داده میشود
- پرترهای از زندگی بازیگر مطرح سینمای صامت جهان روی صحنه میرود
- «باربی» کن را هم گرفت/ گرتا گرویگ رئیس داوران جشنواره ۲۰۲۴ شد
- اکران «شهر خاموش» در سینماهای فرانسه
- گفتگوی اختصاصی سینماسینما با بابک کریمی/ همانهایی که امروز سنتی هستند در جوانی سنتشکن بودند
- رهایش نکنیم/ نگاهی به سریال «رهایم کن»
- سینماسینما/ خبرهایی از جشنواره ونیز/ نمایش دو فیلم اولین دوره در نودمین سال
- پاشنه آشیل؛ کار کردن با یک گروه ثابت/ نگاهی به فیلم «مرد بازنده»
- «مرد بازنده»، برنده است
- بازگشت به دوران اوج فیلمسازی/ نگاهی به فیلم «مرد بازنده»
- معرفی بازیگران فیلم تازه مهدویان/ «مرد بازنده» در راه فجر + عکس
- سکانس افتتاحیه فیلم «خانه به دوش»
- بابک کریمی بهترین بازیگر مرد جشنواره فیلمهای ایرانی سانفرانسیسکو شد
- فیلمبرداری فیلم «احمد به تنهایی» به پایان رسید
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
آخرین ها
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان
- سینما ایران در آتش سوخت





