اکران مردمی و اولین سانس فوق العاده جشنوارهی فجر به فیلم «شبی که ماه کامل شد» در پردیس سینمای «کوروش» اختصاص داشت که برخی از تماشاگران روی زمین نشستند.
به گزارش سینماسینما، نرگس آبیار، محمدحسین قاسمی، بهزاد عمرانی، هوتن شکیبا، الناز شاکردوست، فرشته صدرعرفایی، آرمین رحیمیان، امین میری، از جمله حاضران در این اکران بودند که عصرگاه ۱۰ بهمن ماه برگزار شد.
در ابتدای اکران فیلم، نرگس آبیار و هوتن شکیبا از مردمی که برای تماشای فیلم آمده بوند، تشکر کردند و گفتند که امیدوارند مردم از تماشای فیلم لذت ببرند.
«شبی که ماه کامل شد» بر اساس یک داستان واقعی و شخصیت جنجالی چند ساله اخیر ساخته شده است که عوامل فیلم ترجیح می دهند، مخاطبان هنگام تماشای فیلم متوجه شوند که او کیست و پیش از آن ذهنیتی نداشته باشند.

فیلمبرداری این فیلم در ایران، بنگلادش و پاکستان انجام شده است.
در حین اکران فیلم دیده میشد که احساسات تماشاگران برانگیخته شده است و فیلم توانسته توجه آنها را به خوبی جلب کند.
تماشاگران بعد از پایان فیلم عوامل فیلم را که به روی صحنه آمده بودند، چند دقیقهای تشویق کردند و با این تشویق طولانی میزان رضایت خود را از دیدن «شبی که ماه کامل شد» نشان دادند.
نرگس آبیار نیز بعد از اکران فیلم گفت: من تمام مدت کنار ایستادم چون عکسالعمل شما برایم مهم بود و دوست داشتم، فیلم را دوست داشته باشید.
شاکردوست نیز ضمن تشکر از مردم بیان کرد: اینکه، یک فیلم مردانه را یک زن بسازد، خیلی سخت است.
هوتن شکیبا هم در پایان گفت: اولین بار بود که این فیلم را کنار مردم روی پرده میبینم.«شبی که ماه کامل شد» فیلم خیلی سختی بود و امیدوارم جواب این سختی را جوری بگیریم که شما مردم آن را دوست داشته باشید.
بعد از اکران فیلم خبرنگار ایسنا از مردمی که فیلم را تماشا کردند، درباره فیلم پرسید و اکثر تماشاگران از دیدن این فیلم لذت برده و نرگس آبیار را که توانسته فیلمی به این سختی بسازد تحسین کردند.
یکی از تماشاگران گفت: فیلمنامه «شبی که ماه کامل شد» فیلم مردانهای بود و من خوشحالم که یک خانم توانسته فیلم را به این خوبی بسازد.
محمد حسین قاسمی نیز با بیان اینکه اکران فیلم با استقبال خیلی خوبی روبرو شد و من از این موضوع ذوق زدهام به ایسنا گفت: ما این فیلم را برای مردم ساختیم و از آنها متشکریم. ما در روز اول اکران فیلمها، اولین فیلمی بودیم که اولین سانسهای فوقالعاده را گرفتیم و این به خاطر استقبال بی نظیر مردم بوده است.
او افزود: جایزه ما از این جشنواره همین استقبال مردم است؛ نه اینکه از جایزههای جشنواره خوشحال نشویم، این یک دروغ بزرگ است.
قاسمی با بیان اینکه اعتقاد ندارم که یک خانم نمیتواند کار سخت انجام دهد و فیلم سخت بسازد، افزود: یک خانم همین اینکه یک کودک را تربیت میکند، انگار کار چند وزارتخانه را انجام میدهد.
او در ادامه گفت: ساختن «شبی که ماه کامل شد» کار بسیاری سختی بود، شرایط آب هوایی و امکانات مخصوصاً در بنگلادش و پاکستان بسیار برای ما دشوار بود و من با دیدن چنین وضعیتی در این کشورها خوشحالم که در ایران هستم و امیدوارم شد.
قاسمی در پایان تاکید کرد: ما در این فیلم گروه همراه و خیلی خوبی داشتیم. همه ما این فیلم را برای مردم ساختیم و امیدواریم مردم از این فیلم استقبال کنند.
لیست عوامل «شبی که ماه کامل شد» عبارتند از: کارگردان: نرگس آبیار، تهیه کننده: محمدحسین قاسمی، نویسندگان: نرگس آبیار و مرتضی اصفهانی، بازیگران: الناز شاکردوست، هوتن شکیبا، فرشته صدرعرفایی، پدرام شریفی، امین میری، بانیپال شومون و با حضور: شبنم مقدمی و فرید سجادی حسینی، با معرفی آرمین رحیمیان، طراح صحنه و لباس: محمد رضا شجاعی، مدیر فیلمبرداری: سامان لطفیان، تدوین: حمید نجفی راد، مدیر تولید: بهزاد هاشمی، جانشین تولید: مسعود زمانی، طراح گریم: ایمان امیدواری، مدیر گروه کارگردانی و برنامه ریزی: روزبه سجادی حسینی، دستیار اول کارگردان: امین خنکال، برنامه ریز: جاودان زرین، عکاس: امید صالحی، مستندساز پشت صحنه: الهام حسامی، مدیر صدابرداری: مهدی صالح کرمانی، طراحی و ترکیب صدا: آرش قاسمی، آهنگساز: مسعود سخاوت دوست، طراح جلوههای بصری و سوپروایزر پست پروداکشن: فرید ناظرفصیحی، مدیرجلوههای ویژه میدانی: آرش آقابیگ. مشاور رسانهای: سیدمحمدصادق لواسانی، روابط عمومی: شراره داودی و محصول هفت هنر ماندگار.
«شبی که ماه کامل شد» در بخش مسابقه اصلی سی و هفتمین جشنواره فجر حضور دارد. همچنین نمایش این فیلم در سینمای رسانهها، ۱۴ بهمن خواهد بود.

منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «بامداد خمار»؛ عشق، طبقه و زبان تصویر
- هفت اثر جدید در راه شبکه نمایش خانگی
- نرگس آبیار خدای زدن به دل ماجراست
- «شبی که ماه کامل شد» به هند رفت
- نگاهی به سریال «سووشون» اقتباسی از رمان سیمین دانشور/ قابهای زیبای شیراز
- «بامداد خمار»؛ از کتاب ممنوعه تا پلتفرمهای سینمای خانگی
- پرداختن به آیین و فرهنگهای قشقایی در سریال تاریخی «سووشون»
- «بامداد خمار» مهرماه منتشر میشود
- نرگس آبیار، رییس هیئت داوران فستیوال TRT شد
- بیانیه ساترا درباره توقف پخش سریال «سووشون»
- واکنش کارگردان به توقیف سریالش و فیلتر نماوا/ نرگس آبیار: در برابر این حذف بیرحمانه، سکوت نخواهیم کرد
- پس از انتشار اولین قسمت «سووشون»؛ نماوا فیلتر شد
- با انتشار نامهای سرگشاده؛ نرگس آبیار از شورای پروانه نمایش استعفا داد
- با حکم وزیر ارشاد؛ اعضای جدید شورای پروانه نمایشِ فیلمهای سینمایی منصوب شدند
- تهیهکننده سریال «بامداد خمار»: حاشیه همیشه هست/ هدف همه ما مخاطب است
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت





