تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۷/۲۴ - ۱۳:۵۴ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 29923

علی جنتیاکثر روزنامه‌های کشور، صبح امروز – ۲۴ مهر ماه – موضوع استعفای علی جنتی را در صفحه اول انعکاس دادند و از منظر خود در قالب گزارش‌ و تحلیل‌ به این اتفاق پرداختند.

به گزارش سینماسینما، روزنامه قدس صبح امروز عکس یک خود را با تیتر «زمزمه تغییر در کابینه‌ی روحانی» به موضوع استعفای وزیر ارشاد اختصاص داده است. در این عکس، علی جنتی در حالی که با لبخندی از پله‌ها پایین می‌آید، دو ضربدر قرمز در پس زمینه مشکی‌اش عکس در کنار جنتی دیده می‌شود.

قدس در سرویس سیاست خود با اشاره به استعفای جنتی، آورده است: سایت‌های نزدیک به اصلاح‌طلبان حتی گزینه‌های مطرح به جای جنتی را هم معرفی کرده و از آخرین مشورت‌های او با پدرش برای کنار رفتن از وزارت ارشاد خبر داده‌اند.

در ادامه این مطلب، گفت‌وگویی از حسام‌الدین آشنا، مشاور فرهنگی رییس جمهور در واکنش به برخی اظهارات مطرح شده مبنی بر استعفای علی جنتی و تقدیم آن به رییس جمهور آورده شده که وی گفته است: من این مساله را نه تایید می‌کنم نه تکذیب.

روزنامه جوان در این شماره، در صفحه اول خود، اشاره‌ای به جدی‌تر شدن خداحافظی جنتی از ارشاد اشاره کرده است و در صفحه آخر با تیتر «دولت به دنبال یک وزیر آشنا» آورده است: روزنامه جوان در ۱۹ مهرماه طی گزارشی با عنوان «آیا دولت جنتی را از قطار کابینه پیاده می‌کند؟» به خبر کنار گذاشته شدن جنتی اشاره کرده و گفته می‌شود رییس جمهور از مدیریت عرصه‌ی فرهنگی راضی نیست و بخش‌هایی از این نارضایتی به عقب‌نشینی‌ها وسیاست‌های یک بام و دوهوای فرهنگی مربوط می‌شود.

روزنامه ابتکار در تیتر یک خود با عنوان «زیر تیغ» به شایعه‌ی استعفای علی جنتی اشاره دارد و نقل کرده است: شایعه آنقدر داغ است که نام‌هایی چون حسام الدین آشنا و سید عباس صالحی و چند گزینه دیگر به عنوان سرپرست این وزارتخانه به چشم می‌خورد.

در ادامه مطلب نوشته شده است: «این کشمکش‌هایی است که همیشه پیش از انتخابات و از سوی جناح‌های مختلف باعث شده تا بدنه دولت زیر فشار چند برابر برود و در هر دوره ریاست‌جمهوری و فعالیت یک کابینه منحصر به زمان کمتر از سه سال باشد.»

روزنامه مردم‌سالاری عکس یک خود را به علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اختصاص داده است و مطلبی با تیتر «جنتی می‌ماند یا می‌رود» را منتشر کرده و در ادامه نقل کرده است: ماجرا از زمانی آغاز شد که کنسرت‌ها در شهر مشهد لغو شد و در پی آن واکنش بسیاری از علما را برانگیخت و شرایطی پیش آمد که وزیر ارشاد به دلیل حفظ حرمت امام رضا (ع) از برگزاری کنسرت کوتاه آمد. اما رویکرد جنتی در واکنش به انتقادات مورد پسند روحانی نبود تا جایی که او در سخنانی در جمع پزشکان گفت: وزیر باید تابع قانون باشد. او در ادامه بیان کرد ما مجلس شورای اسلامی داریم و هر کسی که صبح بیدار می‌شود و یک تریبون پیدا می‌کند نمی‌تواند قانون‌گذاری کند و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نباید تبعیت کند؛ چرا که وزیر باید تابع قانون باشد.

روزنامه خراسان در صفحه اول خود، مطلبی با تیتر گزارش‌های متفاوت از استعفای وزیر ارشاد را منتشر کرده و آورده است: محمد جواد حق‌شناس، معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت اصلاحات، در اینستاگرام خود نوشت: به نظر می‌رسد هر نوع جابه‌جایی در دولت و پذیرش استعفای وزیر ارشاد در صورت صحت ضربه‌ای جدی به دولت تلقی می‌شود وموجب تجری فزون‌خواهان و افراط‌گرایان خواهد شد.

روزنامه کیهان هم در صفحه اول خود مطلبی با تیتر «آشنا: استعفای جنتی را نه تایید می‌کنم نه تکذیب» را منتشر کرده و آورده است: به گزارش حسین نوش آبادی سخنگوی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی در گفتگوی تلفنی با صداوسیما گفته است: تاالان نه استعفایی صورت گرفته نه بحث خاصی انجام شده است هیچ فشار وپیگیری برای استعفا وبرکناری مطرح نیست.

آفتاب تیتر یک خود را به مطلبی با تیتر «استعفای سفارشی یا استعفای اعتراضی» اختصاص داده و نقل کرده است: گزینه‌های پیشنهادی برای جایگزینی علی جنتی، حجت‌الله ایوبی و سید عباس صالحی معاون فرهنگی وعلی مرادخانی، معاون هنری این وزارتخانه و سید رضا صالحی امیری رییس کتابخانه ملی است اما در این میان نگاه‌ها به حسام الدین آشنا، مشاور فرهنگی رییس جمهور است.

روزنامه آفتاب همچنین سرمقاله خود را به موضوع استعفای علی جنتی اختصاص داده است.

روزنامه آرمان امروز در صفحه نخست خود مطلبی را با تیتر «بماند، برود عقب‌نشینی نمی‌کند!» منتشر کرده و نقل کرده است: استعفای وزیر ارشاد مطرح شد اما کسی تایید نکرد.

روزنامه شرق هم عکس یک خود را به علی جنتی اختصاص داده است و مطلبی را با تیتر «جنتی رفتنی است؟» منتشر کرده و در این مطلب از حسین نوش‌آبادی، سخنگوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نقل شده است: اگر شایعات به واقعیت تبدیل شود به دلیل فشار منتقدان دولت و نارضایتی رییس‌جمهور است که گویا این دو طرف نیز ناراضی هستند.

روزنامه فرهیختگان عکس یک خود را به وزیر ارشاد اختصاص داده است؛ در این عکس علی جنتی در حالی که به ساعت خود نگاه می‌کند، دیده می‌شود و مطلبی با تیتر «ساعت خداحافظی» منتشر شده است. در این شماره گزینه‌های احتمالی جانشینی علی جنتی هم بررسی شده‌اند.

روزنامه اعتماد نیز تیتر یک خود با عنوان «شنبه تصمیم» را به استعفای علی جنتی اختصاص داده است.

روزنامه ایران هم در سرویس فرهنگ و هنر خود مطلبی با تیتر «خبر استعفای علی جنتی را نه رد می‌کنم نه تایید» را منتشر کرده است.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها