تاریخ انتشار:۱۳۹۸/۰۲/۰۲ - ۱۱:۲۸ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 110983

آیین‌نامه مرتبط با قوانین راه‌اندازی و اداره سالن‌های سینمایی که نسخه اولیه آن در سال ۴۵ به تصویب رسیده بود پس از ۵۳ سال بازنویسی شد.

به گزارش سینماسینما، محمد قاصداشرفی رئیس انجمن سینماداران ضمن اشاره به «آئین‌نامه سالن‌های نمایش» گفت: آئین نامه موردنظر بعد از ۶ ماه بررسی‌های متداول توسط کمیسیون بند ۵ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که متشکل از نمایندگی از فرمانداری، وزارت مسکن و شهرسازی، نیروی انتظامی، آتش نشانی، شهرداری و انجمن سینماداران بود به سازمان سینمایی ارائه شد، که بعد از بررسی‌های لازم این آئین نامه به هیأت وزیران برای تصویب ارائه شده است.

وی با اشاره به اینکه هیأت وزیران نظرات خود را درباره آئین‌نامه موردنظر ارائه می‌کنند، بیان کرد: متن اولیه آئین‌نامه موردنظر در سال ۱۳۴۵ نوشته شده بود یعنی زمانی که سینماها به‌صورت تک سالن ساخته می‌شد، اما طی سال‌های گذشته ساخت پردیس‌های چند سالنه در کشور رونق پیدا کرده و به همین دلیل برای نگارش آئین نامه جدید مواردی از جمله ایمن‌سازی سالن‌های سینمایی و به خصوص مکان‌های جغرافیایی موردتوجه قرار گرفته است.

رئیس انجمن سینماداران تاکید کرد: از جمله موارد مهمی که در آئین نامه موردنظر به آن توجه شده است، می‌توان به ایمنی سالن‌های سینما و درهای ورودی و خروجی، تداخل جغرافیایی سالن‌های سینما، موقعیت‌های جغرافیایی برای ساخت سالن‌های سینمایی، معماری و مهندسی سالن‌های سینما اشاره کرد. امیدوارم بعد از تصویب هیأت وزیران این آئین نامه جدید اجرایی شود.

وی در پاسخ به این پرسش که در آئین نامه جدید محدودیت ساخت سالن سینما برای پردیس‌های سینمایی در نظر گرفته شده یا خیر، بیان کرد: درباره پردیس‌های سینمایی بر اساس موقعیت جغرافیایی تصمیم‌گیری می‌شود، باید به این مساله توجه کرد که در حال حاضر تعداد تولید فیلم در کشور بسیار اندک است، اگر در گذشته سالن‌های سینمایی کنار هم ساخته می‌شد، به دلیل تعداد بالای فیلم‌هایی که اکران می‌شد، مشکلی در حوزه مخاطب نداشتیم. اما در حال حاضر سالن‌های سینما به دلیل مشکل کمبود تولید فیلم در حوزه اکران با مشکلاتی مواجه می‌شوند. در چنین شرایطی زمانی که سالن سینما کنار هم قرار دارند، نمی‌توانند همزمان یک فیلم را نمایش دهند.

قاصداشرفی در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره حمایت مالی از سینماسازان تاکید کرد: بحث حمایت‌های مالی برای ساخت سالن‌های سینمایی در این آئین نامه مورد توجه قرار نگرفته است، چرا که این مساله به سازمان سینمایی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بستگی دارد، باید دید چه بودجه‌ای در اختیار سازمان سینمایی قرار می‌گیرد و از این بودجه چه مقدار به ساخت سالن‌های سینمایی اختصاص داده می‌شود.

منبع: مهر

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها