تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۰۶/۱۳ - ۰۹:۴۳ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 64858

بیش از دو سال از پایان دوره‌ی ریاست سید عزت‌الله ضرغامی در صداوسیما گذشته و حالا مدت کوتاهی است که به یک‌باره شاهد حضور پی‌ در پی او در شبکه‌های مختلف سیما هستیم.

به گزارش سینماسینما، عزت‌الله ضرغامی؛ نامی است که برای اکثر ما با سازمان صداوسیما پیوند خورده؛ او ۱۰ سال سکان‌دار بزرگ‌ترین رسانه کشور بود. ضرغامی در دهه هفتاد و در دوره وزارت ارشاد علی‌ لاریجانی، معاون امور سینمایی بود و در دوره ریاست لاریجانی در صداوسیما، معاونت امور استان‌ها، امور حقوقی و  امور مجلس در صداوسیما را بر عهده داشت.

در نهایت خرداد ماه ۸۳ با حکم مقام معظم رهبری، ریاست رسانه‌ ملی را بر عهده گرفت و ۱۰ سال بعد در تاریخ  ۱۵ آبان ۹۳ این مسوولیت را به محمد سرافراز تحویل داد.

ضرغامی پس از خداحافظی با ساختمان شیشه‌ای جام‌جم، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و عضو شورای عالی فضای مجازی شد و فعالیت‌های خود را بیشتر در شبکه‌های اجتماعی ادامه داد و از این طریق مواضع خود را درباره موضوعات مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی اظهار کرد؛ که از این میان کانال تلگرامی او بیشتر مورد توجه مخاطبان او قرار گرفته است.

در این مدت گاهی هم برخی از اهالی تلویزیون از دیدارهای اتفاقی یا برنامه‌ریزی شده با ضرغامی خبر می‌دادند.

او در این مدت دو سال و نیم هیچ‌گاه روی آنتن زنده تلویزیون نیامد و گرچه خبرهایی از احتمال حضور او در دوازدهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری به گوش می‌رسید، اما گویا ترجیح می‌داد که از طریق همین رسانه‌های اجتماعی با مخاطبان خود ارتباط داشته باشد.

شاید به همین دلیل بود که از او برای حضور در برنامه‌ای با موضوع رسانه‌های اجتماعی دعوت شد. ضرغامی برای اولین بار پس از دوران مدیریت خود شامگاه جمعه (۳ شهریور) با حضور در برنامه «گرا» در شبکه شما، از  سیاست‌های صداوسیما در پوشش اخبار، کارت‌های قرمزی که برای اعلام زود هنگام اخبار مهم و امنیتی گرفته است، تاثیرات فضای مجازی در زندگی مردم و لزوم داشتن مهارت حرف زدن با مردم سخن گفت.

تنها پس از گذشت مدت کمی از پخش این برنامه ضبط‌شده، خبر اولین گفت‌وگوی زنده تلویزیونی ضرغامی پس از اتمام مدیریتش در سازمان صداوسیما در شبکه افق منتشر شد؛ و این بار علی‌رغم مصاحبه قبلی که رنگ‌وبوی رسانه‌ای داشت، مصاحبه او در شبکه افق بیشتر سیاسی بود.

سومین حضور در تلویزیون با موضوعی فرهنگی در برنامه «سینمایک» است. از آنجا که در سری جدید برنامه «سینما یک» به تهیه‌کنندگی و سردبیری غلامعباس فاضلی، منتقد و نویسنده سینمایی، از شخصیت‌های فرهنگی مختلفی برای حضور در برنامه دعوت می‌شود، این هفته ضرغامی در «سینما یک» حضور خواهد یافت تا درباره فیلم مورد علاقه‌اش در استودیوی برنامه به گفتگو بنشیند. او یک فیلم سینمایی محصول ۱۹۹۰ را به عنوان فیلم پیشنهادی‌اش برگزیده است که دارای جنبه‌هایی هیجانی و ماورایی است. این برنامه پنجشنبه شب راهی آنتن می‌شود.

منبع:‌ ایسنا

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها