نیک نیومن منتقد شناخته شده فیلماستیج فهرست ۱۰ فیلم برتر سال ۲۰۱۸ را اعلام کرد که در این فهرست نام فیلم «۲۴ فریم» آخرین ساخته عباس کیارستمی کارگردان فقید سینمای ایران نیز دیده می شود.
به گزارش سینماسینما، به نقل از سایت فیلماستیج، نیک نیومن منتقد شناخته شده فیلماستیج در واپسین دقایق سال ۲۰۱۸ فهرست ۱۰ فیلم برتر این سال را اعلام کرد؛ فهرستی که در آن چندین فیلم محصول سال ۲۰۱۷ نیز دیده می شود. نکته جالب این لیست حضور فیلم «۲۴ فریم» آخرین ساخته زنده یاد عباس کیارستمی کارگردان بلندآوازه سینمای ایران در میان ۱۰ تاست.
«۲۴ فریم» یک اثر تجربی متشکل از ۲۴ تصویر ثابت است که هرکدام چهار و نیم دقیقه به طول می انجامد. این فیلم در هفتادمین دوره جشنواره کن در سال ۲۰۱۷ به نمایش در آمد.
فهرست ۱۰ فیلم منتخب سال ۲۰۱۸ از دیدگاه نیک نیومن:
۱-«عاشق برای یک روز» ساخته فیلیپ گارل
۲-«دوربین کلر» و «روز بعد» ساخته هونگ سانگسو
۳- «آموزش پاریس» ساخته ژان پل سیویراک
۴-«اولین اصلاح شده» ساخته پل شریدر
۵-«پیش از اینکه ناپدید شویم» ساخته کیوشی کوروساوا
۶-«قاچاقچی» ساخته کلینت ایستوود
۷-«جان مکانرو: در قلمرو کمال» ساخته ژولین فاروت
۸-«مه سبز» ساخته گای مَدین، اوان جانسون و گالن جانسون
۹-«بگذار آفتاب به داخل بتابد» ساخته کلر دنی
۱۰-«۲۴ فریم» ساخته عباس کیارستمی
در پایان نیومن به فیلم های «مندی»، «ستاره ای متولد می شود»، «جنگ سرد»، «ماموریت: غیرممکن-فالاوت» و «سریال آبکی سرگردان» نیز ادای احترام کرد.
منبع مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- برآیندی از نظرسنجیهای مختلف؛ بهترین فیلمهای ۲۰۲۴ به انتخاب بیش از ۴۰۰ منتقد
- توصیه مرحوم کیارستمی به اصغر فرهادی /کاریکاتور
- ماجرای انتقادهای گزنده کیارستمی نسبت به سکانس معروف حمام در فیلم «روانی» هیچکاک
- کیارستمی هنوز میفروشد
- تصویر جالبی ازجشنواره فیلم کن سالها قبل:از کیارستمی و مخملباف تا مهرجویی و معتمدآریاو میر کریمی
- گزارش تصویری از عباس کیارستمی در مناطق جنگی
- یالثارات رونمایی از سردیس کیارستمی را متوقف کرد
- جدیدترین وضعیت کیارستمی به روایت دکتر پایدار / «نگرانکننده نیست»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت





