تاریخ انتشار:۱۳۹۴/۱۱/۲۴ - ۱۰:۲۸ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 12297

عضو هیات رییسه کمیسیون فرهنگی مجلس می‌گوید جمله وی در برنامه «هفت» که باعث حاشیه‌هایی شد به خاطر وقت کشی مهمان دیگر بود.

به گزارش سینماسینما، لاله افتخاری عضو هیات رییسه کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: تا جایی که برایم مقدور بود سعی کردم فیلم های این دوره از جشنواره فجر را ببینم و در جریان فعالیت های سینمایی دوستان قرار بگیرم. اگرچه دیدن فیلم «ایستاده در غبار» که یک فیلم ارزشی است برایم خوشایند بود اما من فیلم های دیگر هم می بینم.

وی افزود: سینما نه فقط در جشنواره  فجر بلکه در طول سال هم از دغدغه های من است و گاهی برای خداقوت گفتن به عوامل سینما و گاهی برای نظارت و توجه به خواسته های مردم و اینکه چه چیزی برایشان تدارک دیده شده سر می زنم تا از تازه ترین های سینمای ایران بی خبر نباشم.

پژوهشگر و کارشناس مسائل اجتماعی زنان اظهار کرد: من شخصا علاقمندی هایی به ژانرهای مختلف دارم ولی به خاطر مسئولیتم باید از زاویه دید مردم و زوایای مختلف اجتماعی به این امر نگاه کنم. جشنواره فرصت خوبی برای دیدن عملکرد سینماگران است و بعد از این رویداد فرصت مناسبی است برای نشست با هنرمندانی که برای ارتقای فرهنگ زحمت کشیده اند.

وی ادامه داد: پیش از این هم اعضای کمیسیون فرهنگی در مجلس هفتم و خارج از مجلس یک جلسه با هنرمندان داشت که تدارک آن به عهده بنده بود، اما این فعالیت ها به خاطر یک جمله در برنامه «هفت» نادیده گرفته شد. در آن برنامه به خاطر اینکه مهمان دیگر داشت وقت کشی می کرد من گفتم فیلم نمی بینم ولی اصحاب رسانه هر سال شاهدند که من در جمع شان در جشنواره فیلم فجر حضور دارم و گاهی ناشناس می آیم فقط برای اینکه از اتفاقات فرهنگی دور نباشم.

افتخاری اشاره کرد: با برخی هنرمندان موفقی که شاید ظاهرا به تیپ ما نمی خوردند هم نشست داشتم و تعامل خوبی با هم داریم. هنرمندان و به خصوص خانم های هنرمند برای ما جایگاه ویژه دارند. کسانی که واقعیت ها را منعکس می کنند و برای بیان محتوای ارزشی وقت می گذارند باید مورد توجه قرار بگیرند و ما باز هم آمادگی داریم نشست های دیگری برگزار کنیم.

این نماینده مجلس در پایان گفت: ساختار سینمایی باید به گونه ای باشد که چارچوب ها برای همه به یک شکل معنا شود و فرد بداند اگر این موضوع و محتوا را رعایت کرد با آسودگی خاطر می‌تواند به دنبال تولید با بهترین کیفیت برای اثرش باشد. این افراد باید حمایت شوند نه هر کسی که فکر کرد می تواند به هر بهانه ای فیلمساز باشد به سینما بیاید.

منبع: مهر

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها