سینمای ایران موفق شد تا زودتر از پیشبینیها، به گیشه ۱۰۰۰ میلیارد تومانی برسد.
به گزارش سینماسینما، سینمای ۱۴۰۳ حوالی ساعت ۲۳ شب گذشته موفق شد تا فروش خود را از مرز ۱۰۰۰ میلیارد تومان عبور دهد و زودتر از پیشبینیها، به فتح این قله دست یابد.
این اتفاق برای گیشه سال گذشته سینما، در روز ۲۶ دی به وقوع پیوست.
سینمای ۱۴۰۳، درحالی به گیشه ۱۰۰۰ میلیارد تومانی رسید که این آمار با ۱۷ میلیون و ۶۸۴ هزار مخاطب محقق شده است؛ درحالیکه این تعداد مخاطب در سینمای سال گذشته در دوم آذرماه محقق شد.
درواقع سینمای ایران در سال ۱۴۰۳ به نسبت مدت زمان مشابه سال گذشته خود، بیش از ۷۹ درصد رشد در گیشه و ۳۸ درصد رشد در جذب مخاطب را به خود میبیند.
این افزایش در شرایطی برای سینمای ۱۴۰۳ محقق شده است که میزان تعطیلی مناسبتی سینما تا اینجا، حداقل ۲ هفته بیشتر از سال گذشته بوده است.
بهترین عملکرد سینمای ۱۴۰۳ تا به امروز، به فیلم «تگزاس ۳» تعلق دارد که توانست با ۴ میلیون و ۳۶۳ هزار مخاطب، گیشه ۲۴۵ میلیارد تومانی داشته باشد. البته اکران فیلم ادامه دارد و این آمارها قطعا افزایش پیدا خواهد کرد.
رتبه دوم به «تمساح خونی» مربوط است که اگرچه از ۱۶ اسفند سال گذشته به روی پرده رفت اما عملکرد فیلم از اول فروردین تا امروز، ۲ میلیون و ۴۲۱ هزار مخاطب با ۱۴۷ میلیارد تومان بوده است.
«مست عشق» اگر با همان شتاب روزهای نخست اکران خود، ادامه میداد، قطعا میتوانست به ردههای دوم و حتی اول جدول فروش امسال صعود کند. فیلم حسن فتحی با ۲ میلیون و ۸۴ هزار مخاطب، ۱۲۱ میلیارد تومان فروخت.
«خجالت نکش۲» هم ۱ میلیون و ۵۷۸ هزار مخاطب جذب کرد و توانست با گیشه ۸۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیونی خود، به رتبه چهارم برسد.
رتبه پنجم جدول نیز به کمدی «پول و پارتی» تعلق دارد که تا امروز ۱ میلیون و ۵۷۹ هزار مخاطب داشته و توانسته ۸۵ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان بفروشد؛ اکران فیلم البته ادامه دارد.
«سال گربه»، «بیبدن»، «زودپز»، «قیف» و «مفتبر» نیز در ردههای ششم تا دهم جدول پرمخاطبترین فیلمهای امسال سینمای ایران قرار دارند.
غافلگیری گیشه امسال تا به اینجا اما کمدی «زودپز» است که طی ۴ روز نخست نمایش خود، حدود ۲۷ میلیارد تومان فروخت و احتمالا بتواند رقیب قدرتمندی برای شکستن رکوردهای «فسیل» باشد.
از دوم آبان امسال نیز کمدی «۷۰سی» به روی پرده خواهد رفت که این فیلم نیز یکی از بختهای اصلی گیشه امسال محسوب میشود.
بر روی کاغذ و با وجود نبود تعطیلات دامنهدار تا انتهای امسال، میتوان امیدوار بود که سینمای ایران تا پیش از رسیدن به ماه دوازدهم بتواند گیشه خود را از ۲۰۰۰ میلیارد تومان با بیش از ۳۳ میلیون مخاطب عبور داده و به رکوردی تاریخی به لحاظ جذب مخاطب طی ۲۴ سال اخیر سینمای کشور، دست یابد.
افق سینمای ایران در تمام ابعاد تولید، توزیع و پخش به شدت امیدوارکننده و درخشان است.
منبع: ایرنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- اکران «مست عشق» در ۱۰ کشور اروپایی
- آغاز اکران جهانی «مست عشق» از پاییز
- جدول فروش سینمای ایران در آخرین روز پاییز/ پنج فیلمی که از ابتدای امسال بیش از ۱۰۰ میلیارد فروختند
- پرفروشترین فیلمهای سینمایی نیمه اول سال از «تگزاس ۳» تا «تمساح خونی»
- تازهترین آمار فروش سینماها با پیشفروش «زودپز»
- بررسی آمار فروش فیلمها در ۶ ماه ابتدایی ۱۴۰۳ / گیشه هزار میلیاردی با صدرنشینی «تگزاس ۳»
- «تمساح خونی» و «آبی روشن» آنلاین اکران میشوند
- بیش از ۱۶۰ میلیارد تومان؛ سهم گیشه سینماها در مرداد
- ۳ فیلم جدید در سینماها/ پایان اکران سراسری «مست عشق» و «سال گربه»
- نگاهی به فروش فیلمهای روی پرده سینماها/ «تگزاس ۳» جای «تمساح خونی» را گرفت
- جابهجایی رکورد فروش روزانه؛ فروش سینمای ایران در سال ۱۴۰۳ از مرز ۷۰۰ میلیارد گذشت
- جدیدترین آمار فروش سینماها در غیاب فیلمهای کمدی
- فروش ۵۲۳ میلیاردی سینماها در فصل بهار
- تازهترین آمار فروش سینماها با رقابت «تگزاس ۳» و «تمساح خونی»
- ادامه اکران فیلمهای روی پرده سینماها با فروش ۳۵۲ میلیارد تومانی
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





