بختیار پنجهای به عنوان بهترین بازیگر نقش اول مرد در سی و ششمین جشنواره فیلم تائورمینا برگزیده شد.
به گزارش سینماسینما، پنجهای به خاطر بازی در فیلم «نامو» (بیگانه) نخستین تجربه کارگردانی نادر ساعی ور با تهیه کنندگی مستانه مهاجر و طهورا ابوالقاسمی جایزه بهترین بازیگر مرد در جشنواره تائورمینا را از آن خود کرد.
«نامو» پیش از این در بخش فوروم هفتادمین جشنواره برلین حضوری موفق داشت.
این جشنواره که شصت وششمین دور خود را از ۱۱ ژوییه شروع کرده بود، یکشنبه ۱۹ ژوییه به کار خود پایان داد. در این دور جشنواره ۱۴ فیلم از کشورهای اسپانیا، آمریکا، یونان، سوئد، صربستان، اتریش، فرانسه، چین، ایتالیا ، آرژانتین، دانمارک و ایران در مسابقه شرکت داشتند.
فیلم ایرانی نامو ( بیگانه) که درتبریز به سه زبان آذری، فارسی و کردی ساخته شده، برای اولین بار درجشنواره برلین ۲۰۲۰ شرکت کرده بود و مورد توجه زیادی قرار گرفت. از آن پس، این فیلم درجشنوارههای دیگری نیز انتخاب شده که بخاطر وضعیت کرونا، برخی از آنان یا برگزار نشدند و یا به شکل آنلاین قراراست برگزار شوند.
نادر ساعی ور از استعدادهای خوب و تازه نفس سینمای ایران است. وی فیلمی متعهدانه و با احساس، نزدیک به سبک سهراب شهید ثالث ساخته است. او به همراه سینماگران ناحیه آذربایجان، تبریز و غیره، مثل اصغر یوسفی نژاد، برادران ارک، بهزاد آزادی این منطقه را به لحاظ سینمایی غنی کردهاند.
پژمان بازغی و نوید محمدزاده سرمایه گذاران این فیلماند و مجریان طرح این پروژه محسن میمنت و مهدى میمنت بودهاند.
علاوه بر پنجهای، سویل شیرگیر ، نادر مهدیلو، ناصر هاشمی، هادی افتخارزاده، فیروز عاقلی و تارا آقاجانی در این فیلم بازی کردهاند.
پخش این فیلم با شرکت آرت هود اینتریمنت است.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- تازهترین ساخته پرویز شهبازی روی میز تدوین
- هفت اثر جدید در راه شبکه نمایش خانگی
- اعلام اسامی آثار کوتاه داستانی؛ مستانه مهاجر و علی اوجی در جشنواره شهر مدیر شدند
- جشنواره سوئدی میزبان فیلمساز ایرانی
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ داوران مسابقه سینمای ایران معرفی شدند
- یک جایزه بینالمللی برای سینمای ایران/ مستانه مهاجر؛ بهترین تدوینگر جشنواره بغاز
- یادبود عباس کیارستمی در «شکوه سینما»/ بیلگه جیلان: کیارستمی روشِ فیلم ساختن را دگرگون کرد
- اولین روز مسترکلاس «شکوه سینما» برگزار شد
- رونمایی از پوستر «شاهد» + عکس
- اعلام فیلمهای جشنواره ونیز؛ «شاهدِ» ایرانی در بخش افقها
- گفتوگوی اختصاصی سینماسینما با نادر ساعیور به بهانه حضور فیلمش در بخش جنبی جشنواره ونیز/ انسان دشواری وظیفه است
- «جوجه تیغی» آنلاین اکران میشود
- مستانه مهاجر داور جشنواره الجزایر شد
- سینماسینما/ مستانه مهاجر بستری شد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





