نوید محمودی با کارگردانی فیلم «رفتن» به عنوان نماینده کشور افغانستان در بخش خارجیزبان اسکار معرفی شد.
به گزارش سینماسینما، نوید محمودی هم همانند برادرش جمشید محمودی با کارگردانی اولین فیلم سینمایی اش نماینده افغانستان برای بهترین فیلم خارجی زبان اسکار شد.
برادران محمودی که در هفتاد و هفتمین دوره مراسم اسکار با فیلم «چند متر مکعب عشق» حضور داشتند اینبار با فیلم سینمایی «رفتن» به کارگردانی نوید محمودی نماینده سینمایی افغانستان برای شرکت در هفتاد و نهمین دوره مراسم اسکار بهترین فیلم غیر انگلیسی زبان شدند.
فیلم سینمایی رفتن محصول مشترک ایران و افغانستان است و در سال ۹۴،۹۵ تولید شده است.
هفته گذشته با تشکیل جلسه هیات ویژه انتخاب فیلم برای مراسم اسکار در ساختمان افغان فیلم به ریاست ابراهیم عارفی در شهر کابل پایتخت افغانستان و با نمایش و بررسی هر چهار فیلم متقاضی شرکت در مراسم اسکار طی دو روز متوالی هیات انتخاب نماینده سینمای افغانستان تصمیم خود برای معرفی فیلم سینمایی «رفتن» ساخته برادران محمودی به کارگردانی نوید محمودی و تهیه کنندگی جمشید محمودی به آکادمی اسکار را اعلام کرد.
مسئولیت انتخاب فیلم برای مراسم اسکار برعهده اتحادیه تهیه کنندگان افغانستان به ریاست جوانشیر حیدری است.
در سینمای افغانستان معرفی فیلم سینماگرانی که اصالت افغانستانی دارند بعنوان نماینده سینمای افغانستان برای مراسم اسکار چند سالی است که مرسوم شده است.
ساخته برادران محمودی که زمستان سال گذشته در سکوت خبری تولید شد تنها نماینده سینمای ایران و افغانستان در بخش اصلی مسابقه بیست و یکمین دوره فستیوال بین الملی فیلم بوسان کره جنوبی است. فستیوال فیلم بوسان معتبرترین فستیوال فیلم آسیایی و از فستیوالهای دارای رتبه اول جهانی است.
فیلم سینمایی رفتن جدیدترین ساخته برادران محمودی با فیلمنامه ای از جمشید محمودی به کارگردانی نوید محمودی و به تهیه کنندگی جمشید محمودی اواخر پاییز سال گذشته وارد مرحله پیش تولید شد و با فرار رسیدن فصل سرما فیلمبرداری آن آغاز و در زمستان به پایان رسید که پس از طی مراحل فنی آماده نمایش شده است.
رفتن قصه فرشته و نبی است؛ قصه عشقی که در پیچ و تاب رسیدن و نرسیدن در غبار گم می شود. قصه عشقی که از همه چیز غیر از معشوق رنج می بیند. رفتن قصه درد است؛ درد خانه به دوشی، درد مهاجرت.
جشنواره فیلم بوسان که اولین رونمایی فیلم رفتن در آن صورت میگیرد از تاریخ ۶ الی ۱۵ اکتبر ۲۰۱۶ با حضور عوامل فیلم برگزار خواهد شد.
پخش کننده بین المللی فیلم نسرین میرشب شرکت دریم لب، تولید شده در آسمان پرواز فیلم، محصول مشترک ایران و افغانستان است.
بازیگران: رضا احمدی، فرشته حسینی، بهرنگ علوی، نازنین بیاتی، مسعود میرطاهری، سینا سهیلی، محفوظ محمودی، افشین اخلاقی، بشیر احمد نیکزاد، امیر حسین بابائیان، محمد امین صاحب زاده، کاظم علیزاده، نورآقا احمدی، رقیه رضاپور، مریم حسینی، زهرا حسینی، مریم عظیمی، رقیه داوری، یاسر حمزه و باحضور شمس لنگرودی.
نویسنده: جمشید محمودی – بر اساس طرحی از نوید محمودی، مدیر فیلمبرداری: کوهیار کلاری، منشی صحنه: فائزه گرکانی، عکاس: فتاح ذی نوری، طراح پوستر: علیرضا قادری اقدم، مشاور رسانه ای: پریسا قهرمانی، مترجم: محمد حسن شرف الدین، موسیقی: سهند مهدیزاده، صدابردار: صنم امامی – استدیو دراما، تدوین: جمشید محمودی، مدیر صدا برداری: محمد رضا حبیبی، طراحی و ترکیب صدا: حسین قورچیان، طراح صحنه و لباس: امیر حسین بابائیان، طراح گریم: علیرضا باقربیگی، جلوه های ویژه بصری: مجید یوسف زاده – علیرضا قادری اقدم، مدیر تولید: علیرضا باقر بیگی برخی از عوامل فیلم هستند.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- راهیابی «آخرین تولد» به پنج جشنواره بینالمللی
- «داریوش» ۲۷ تیر میآید
- پایان فیلمبرداری «پوست شیر» در اسفندماه/ پخش فصل سوم ۱۰ اسفند شروع میشود
- وقتی نقش مدیون بازیگر میشود/ نگاهی به بازی علیرضا کمالی در «پوست شیر»
- شلوغ کردن معرکه!/ نگاهی به سریال «پوست شیر»
- آن دقایق جانکاه/ نگاهی به سریال «پوست شیر»
- به نام پدر/ نگاهی به سریال «پوست شیر»
- جایزه ویژه هیات داوران جشنواره تگزاس آمریکا برای «هفت و نیم»
- ادامه فیلمبرداری سریال «همبازی»
- همایون ارشادی و گروه جدید بازیگران سریال نورزی شبکه دو مقابل دوربین رفتند
- نوید محمودی: پژوهش آثار سینمایی را سنددار میکند
- آتیلا پسیانی و گروه جدید بازیگران سریال نورزی شبکه دو مقابل دوربین رفتند
- «مردن در آب مطهر» به صورت آنلاین اکران میشود
- «خانه عزیز» سریال نوروزی شبکه دو شد
- یادداشت وارده/ یک قدم به عقب با برادران محمودی/ درباره فیلم «هفتونیم»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»





