
در پی حذف فیلم لامینور از اکران نوروزی، رضا سخایی دستیار کارگردان و برنامه ریز که پیش از این سابقه همکاری با مهرجویی را داشته است یادداشتی را منتشر کرد.
به گزارش سینماسینما، متن کامل این یادداشت به شرح زیر است:
آیا امنیت شغلی که به امنیت حرفه در تولید، توزیع و نمایش برمیگردد هیچ جایگاهی در نهاد صنفی ندارد؟
اصلا اگر قرار بر این است که هیئتمدیره خانه سینما که متشکل از نمایندگان صنوف است در ساختار و تصمیات حرفه ای سینما هیچگونه دخل و تصرفی نداشته باشد پس چگونه میتواند امنیت را رقم بزند؟
اگر قرار بود در مقابل تصمیمات غلط دولت، خانه سینماهیچ مقابلهای نکند پس کارش چیست؟
اگر صنوف در مقابل هر اتفاقی فقط دلشان را به یک بیانیه خشک کنند پس چرا اصلا تشکیلشدهاند؟
با پیشرفت فضای مجازی و گوشیهای تلفنهمراه بیانیه دادن و امضا کردن بیشتر شبیه سرگرمیهای کودکان است.
ما اهالی سینما که مدام برای دفاع از بزرگان حرف میزنیم چقدر توانستهایم در امور صنفی خود دخالت کنیم؟
آیا به مسائل و قوانین صنفی آگاهی داریم؟
آیا توانسته ایم افراد درست و توانمندی را انتخاب کنیم؟
آیا منفعت طلبان و کم سوادان متوهم از دانش و آگاهی سرمان را کلاه نگذاشته اند؟
آیا منتخبین ما زمانی که میتوانستند مقابل جریان دولتی از منافع حرفه ای کل سینما دفاع کنند خودشان با آنها همراه نشده اند؟
آیا افرادی که برآمده از تولیدات رانتی و دولتی هستند و در برخی از صنوف مسئولیت گرفته اند میتوانند مقابل دولت ایستادگی کنند؟
آیا نمایش مدام خود به بهانه دفاع از حقوق افراد بیشتر برای خودخواهی و دریافت رانت بیشتر دولتی نیست؟
ایستادگی کردن زدن حرفهای پوپولیستی نیست بلکه تصمیم گرفتن، بسیج کردن، جمع شدن و مطالبه حق است.
برای نمایش فیلم داریوش مهرجویی باید اقدام صنفی درست انجام داد و اهالی سینما جای خالی کردن عقده های قبلی بر سر مسئولین دولت باید فریادشان را بر سر مسئولین صنوف بیاورند و اگر آنها این ماجرا و هر مسئله دیگری را گردن دولت می اندازند آنگاه تصمیم بگیرند یا صنوف را منحل کنند یا آن افراد را تغییر دهند.
چونکه اگر صنوف کارکردی ندارند پس تشکیل آنها بی فایده است و اگر کارایی دارند نتیجه می گیریم مسئولین صنفی ناکارآمد هستند.
برای یک مرتبه با تامل و شناخت درست تصمیمی عاقلانه بگیریم.
( باید در مرتبه اول فیلم داریوش مهرجویی و دیگر اهالی سینما را وجود خودمان نمایش دهیم تا متوجه شویم همه این فریادها بهانه است چونکه مهرجویی، بیضایی، کیمیایی، تقوایی، فرهادی و بزرگان دیگر را در مرحله اول خودمان تخریبشان کردیم و در ادامه آنها را به مسئولین واگذار کردیم)
پانزدهم اسفند ۱۴۰۰،رضا سخایی شاهرودی(برنامه ریز و دستیارکارگردان)
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «لامینور» مهرجویی در بنگلور
- گلایه از پخش نشدن تیزرهای «لامینور» در تلویزیون/ مهرجویی: رفتار تلویزیون با سینما شرمآور است
- «سگ بند» و «انفرادی» همچنان در صدر فروش/ گیشه سینما سردتر میشود؟
- فروش میلیاردی فیلمها، در حالیکه هنوز هیچ کدام یک میلیون مخاطب نداشتهاند
- تازهترین آمار فروش سینماها/ کمدی «انفرادی» بیش از یک میلیارد تومان در دو روز فروخت
- اکران سه فیلم تازه از ۷ اردیبهشت/ آیا تنور اکران گرم میشود؟
- گزینههای اکران عید فطر اعلام شد
- «لامینور» در نوبت اکران عید فطر
- پروانه نمایش فیلم «لامینور» با پذیرش اصلاحات تمدید شد
- بازبینی فیلمهای مجوزدار را متوقف کنید
- صلاح سینمای ایران را چه کسی تعیین میکند؟
- قبل از اقدام به تحصن پروانه نمایش «لامینور» تمدید شود/ تمام قد در کنار مهرجویی و فیلمسازان خسته از سانسور و توقیف هستیم
- «لامینور» توقیف نیست
- وعده اکران عید فطر برای «لامینور»/ بلیت سینما گران میشود
- لامینور و علفزار مشکلی برای اکران ندارند ولی برای اکران نوروز انتخاب نشدند
نظرات شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود






من کاملا موافق اکران فیلم آقای مهرجویی هستم