اثر کنایهآمیز «بنکسی» گرافیتیکار نامآشنا در گرامیداشت «کلود مونه» نقاش صاحب سبک فرانسوی، در حراجی ساتبیز لندن به فروش گذاشته میشود.
به گزارش سینماسینما به نقل از روزنامه نشنال، تابلوی مونه را نشانم بده (Show me the Monet) که بنکسی در سال ۲۰۰۵ در گرامیداشت کلود مونه نقاش امپرسیونیست فرانسوی کشید، با قیمت تخمینی ۳ تا ۵ میلیون پوند در لندن به حراج گذاشته میشود.
در این تابلوی رنگ روغن، برکه نیلوفرِ محبوبِ مونه در کنار آیتمهای بیربطی چون چرخهای خرید فروشگاهی و مخروطهای ترافیکی شناور در آب، به تصویر کشیده شده است.
پیشنمایش دو روزه مونه را نشانم بده جمعه ۲۸ شهریور آغاز شد. این تابلو که اولین بار ۱۵ سال پیش به نمایش درآمد، در ماه جاری به نیویورک و هنگکنگ نیز فرستاده میشود و در تاریخ ۲۱ اکتبر (۳۰ مهر) در یک حراجی برخط در لندن چکش خواهد خورد.
به گفته الکس برنکزیک سرپرست بخش هنر معاصر ساتبیز در اروپا، بنکسی در نقش صدای اعتراض و دگراندیشی اجتماعی در این تابلو بریز و بپاشهای جامعه به بهای نادیده گرفتن و بیتوجهی به محیط زیست را برجسته میکند.
بنکسی نام مستعار یک گرافیتیکار، فعال سیاسی، کارگردان و نقاش انگلیسی است که آثارش با مضامین سیاسی و اجتماعی در خیابانها و بر روی دیوارها یا پلها نقش بستهاند. وی اغلب از هنر برای بیان درد و اندوه مهاجران و آوارگان استفاده میکند. آثار این هنرمند در سال ۱۹۹۳ به تدریج روی دیوارها و قطارها ظاهر شدند و تا سال ۲۰۰۱ هنر وی در جای جای انگلستان شروع به خودنمایی کرد. بنکسی امضای خودش را داشت به طوری که آثارش به راحتی از آثار سایر هنرمندان سبک گرافیتی قابل تشخیص و تمایز بودند.
یکی از نقاشیهای این هنرمند ناشناس و در عین حال مشهور که در آن نمایندگان مجلس انگلیس به شکل شامپانزه تصویر شده بودند، به قیمت ۹ میلیون و ۹۰۰ هزار پوند به فروش رسید.
منبع: ایرنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
- فوت خواننده پیشکسوت موسیقی نواحی گیلان/ ناصر مسعودی درگذشت
- نگاهی به فیلم «بیسر و صدا»؛ ایده خلاقانه، مسیر اشتباه
- حقایقی درباره بازمانده ساخته سیف الله داد/ماجرای توقیف فیلم بازمانده به دلیل حجاب!
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- ماجرایِ ظریفِ وزارت خارجهی سوئیس
- فیلم-کنسرت «هری پاتر»و «ارباب حلقهها» به آخرین اجرای پاییزی رسیدند
- پوستر «باد زرد – ونگوگ» رونمایی شد
- مولف بودن در آینه مکتب نقد عمیقگرا
- نگاهی به فیلم سینمایی «سامی»؛ دوربین به مثابه سمفونی برای سفری طولانی
- معرفی برندگان هیئت ملی نقد آمریکا ۲۰۲۵/ «یک تصادف ساده»؛ بهترین فیلم بینالمللی/ «نبردی پس از دیگری» ۵ جایزه گرفت
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- بیانیه کانون کارگردانان سینما درباره بازداشت سینماگران در مهمانی خصوصی
- واکنش رضا کیانیان به گزارش تاریخ سه هزار ساله زیر چرخ لودرها
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- واکنش کانون کارگردانان سینمای ایران به حکم جعفر پناهی
- شروودِ تالار وحدت؛ جایی که ماهان حیدری قهرمانان آینده را پیدا میکند
- تورج اصلانی داور جشنواره ترکیهای شد
- سروش صحت و علی مصفا «بیآتشی» را روایت کردند
- سام درخشانی هم استعفا داد
- نمایش موزیکال «رابین هود» / گزارش تصویری
- حلقه منتقدان فیلم نیویورک منتخبان ۲۰۲۵ خود را اعلام کرد/ «نبردی پس از دیگری»، بهترین فیلم شد؛ پناهی، بهترین کارگردان
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» به چین میرود
- گاتهام ۳ جایزه به «یک تصادف ساده» داد/ «نبردی پس از دیگری» بهترین فیلم جوایز مستقل نیویورک شد
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- مصائب افزایش سن ، از جولیا رابرتز تا نیکول کیدمن
- تام استاپارد؛ نویسندهای که جهان را از نو صحنهپردازی کرد
- نگاهی به فیلم «پارتنوپه»؛ زیبایی از دست رفته
- توقیف سکوی پخش «بازمانده» پس از انتشار ویدیوی بدون مجوز
- «سمفونی باران» کلید خورد
- «ناتوردشت» به باکو میرود
- از جدال اندیشه تا لبخند روی ردکارپت
- گفت وگو با کارگردان مستند «مُک» به بهانه حضور آن در جشنواره سینما حقیقت





